اگر هر روز پنیر بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان می افتد؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

اگر هر روز پنیر بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان می افتد؟


پنیر یک خوراکی بسیار خوشمزه است که جزو لبنیات حساب می شود و بسیار مورد استفاده مردم جهان قرار می گیرد، ولی اگر به مقدار زیاد استفاده شود می تواند خطرناک باشد و به بدن آسیب برساند.
نوع پنیر و نسبت بدن شما به این که چقدر می توانید از این ماده استفاده کنید، جزو عواملی هستند که می تواند تعیین کند که، چقدر خوردن زیاد پنیر می تواند مضر باشد و این عوامل می توانند نشان دهند که هر فردی، چه مقدار می تواند پنیر به صورت روزانه، مصرف نماید.
برای مثال افرادی که مبتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی هستند، بهتر است که از پنیر به هیچ وجه استفاده نکنند، و یا اگر می خواهند که ان را میل کنند بهتر است که از پنیر هایی استفاده کنند که سدیم و چربی کمتری در ان ها وجود دارد، چرا که در غیر این صورت ممکن است این افراد دچار مشکل شوند.
گاهی دیده شده است که، برخی افراد دچار مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند، این افراد نباید پنیر بخورند چون ممکن است حالشان را بدتر کند و اگر زمانی خواستند که پنیر استفاده کنند، بهتر است که از پنیر هایی استفاده کنند که لاکتوز بسیار کمتری داشته باشند، پنیر های چدار و سوییسی جزو پنیر هایی هستند که لاکتوز کمی دارند، حتی می توان گفت که پنیر موزارلا و پارمسان هم لاکتوز خیلی کمی دارند بنابراین این افراد باز هم می توانند از دیگر پنیر ها استفاده کنند.
پنیر را می توان هر روز به مقدار کم و اندازه ی نصف جعبه کبریت مصرف کنید و باید بدانید که این ماده غذایی، دارای ویتامین و پروتیین و املاح است که می تواند برای بدن مفید باشد اما زیاده روی در ان خطر افرین است.

پنیر می تواند باعث محکم شدن استخوان ها شود و البته که دندان ها را هم محکم و سفید کند چرا که دارای کلسیم می باشد و بسیار مفید است، از طرفی دارای ویتامین آ می باشد، که برای چشم مناسب است و به تقویت ان کمک می کند و جلوی بیماری های مربوط به چشم را می گیرد.
هم چنین اینکه انتی اکسیدان است، از ایجاد رادیکال ازاد جلوگیری می کند و نمیگذارد که سلول ها رو به توموری شدن بروند، و بدن را در برابر بیماری مقاوم می کند.
البته باید گفت که، پنیر کالری زیادی دارد و می تواند مصرف زیاد ان شما را چاق کند، از طرفی پنیر دارای ویتامین بی ۱۲ است که، می تواند باعث تقویت عضلات شود.
پنیر یک خوراکی بسیار راحت و در دسترس است و می توانید ان را به صورت لقمه، در اورده و لای نان بگذارید و نگه دارید، و یا ان را می توانید با سبزی و حتی گردو مصرف کنید و البته کنار گردو بهتر است چراکه دارای فسفر بوده و ان را تکمیل می کند.
در این میان پنیر های خام هم وجود دارند که پاستوریزه نیستند و خوردن ان ها مضر خواهد بود به خصوص برای افرادی که، سیستم ایمنی ضعیفی دارند می تواند مشکل ساز باشد.
پنیر خامه ای هم نباید روزانه استفاده شد چون که هم کالری زیادی دارد و هم اینکه چربی ان بالاست، و نوع دیگری از پنیر ، پنیر وگان است که نسبت به پنیر های دیگر مناسب است و می توانید ان را به صورت روزانه استفاده کنید، در این پنیر روغن نارگیل زیادی استفاده کرده اند و باید گفت که شاید مواد معدنی مورد نیاز بدن را نتواند تامین کند ، اگر ان را روزانه استفاده کنید پروتیین و کلسیم را به بدن شما می رساند ولی درباره ی دیگر  مواد مفید، اینطور نیست و نمی تواند ان ها را تامین کند.

  • مرجع :
  • برچسب ها : عوارض پنیر زیادی

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (8 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .