خورش بهاری ریواس

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

خورش بهاری ریواس


خورش ریواس به دلیل طعم ترشی که ریواس دارد از خوشمزه ترین و بهترین خورش هایی است که می توان ان را، در فصل بهار درست کرد و میل نمود، اگر که به همراه نعناع و جعفری پخته شود ، بوی بی نظیری نیز خواهد داشت ، همانند خورش کرفس که بسیار خوش طعم و بو است.
موارد مورد نیاز: گوشت نیم کیلوگرم، ریواس دو کیلوگرم، پیاز دو عدد، روغن و نمک و فلفل به میزان لازم ، شکر دوالی سه قاشق، نعناع ۱۵۰ گرم و جعفری ۲۰۰ گرم. البته اگر دوست داشتید میزان ریواس را کم و زیاد کنید. قبل از هر چیز این نکته را مدنظر داشته باشید که، زمانی که ریواس را به خورش در حال جوش اضافه کردید، زیاد ان را نگه ندارید چرا که ریواس له می شود. طرز تهیه ی این خورش: اول اینکه پیاز ها را خوب شسته و بعد ان ها را خرد کنید، بعد یک قابلمه را روی اجاق گاز گذاشته و کمی در ان روغن بریزید و حرارت ان را مناسب قرار دهید و بگذارید گرم شود، و سپس پیاز ها را در ان ریخته و تفت دهید تا طلایی شود. 
از طرفی، گوشت را خرد کرده و سپس به پیاز ها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کم کم رنگ گوشت تغییر کند، دو الی سه لیوان اب جوش به ظرف اضافه کرده و بگذارید تا گوشت در اب به خوبی بپزد، در این مدت که صبر کرده اید، ریواس ها را بشویید و سپس ان ها به اندازه های بند انگشتی در بیاورید و خرد کنید. 
نعناع و جعفری ها را نیز به خوبی پاک کرده و بشویید و سپس خرد کنید، حالا جداگانه یک ماهیتابه قرار  دهید و سپس مقداری در ان روغن ریخته، و نعناع و جعفری را در ان ریخته و خیلی خوب تفت دهید. سپس زمانی که گوشت پخت، این نعناع و جعفری را به ان اضافه کرده و سپس بگذارید که تا ۱۰ دقیقه به خوبی حرارت ببینند، بعد از ان حالا نوبت ریواس است که ان را به همراه شکر وفلفل و نمک به داخل قابلمه اضافه کنید تا حرارت ببیند.
نکته ای که لازم است بیان شود این است که، اگر میزان ترشی، این خورش را دوست دارید دیگر احتیاجی نیست که به ان شکر اضافه کنید، و هم چنین نبایستی از نعناع  زیاد استفاده کنید چرا که خورش طعمی تلخ پیدا خواهد کرد.
ریواس از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و در واقع کسانی که از کمبود ویتامین کا ، رنج می برند، می توانند از این خورش به خوبی استفاده کنند چرا که غنی از این ویتامین می باشد. ریواس در واقع ساقه های سبز و قرمز داشته و در سطح جهان، در کشور های مختلف کاشته شده و استفاده می گردد و اغلب خورش ان را اگر تهیه کنند معمولا شیرین خواهند کرد، این گیاه بسیار مفید ، به سلامت استخوان ها و کاهش وزن و البته پیشگیری از ایجاد سلول های سرطانی کمک می کند.
با مصرف ریواس می توانید انواع ویتامین ها و املاح را کسب کنید و از همه ی ان ها مهم تر ان که می توانید اهن ومس دریافت کنید که به رشد گلبول های قرمز خون و اکسیژن رسانی بهتر کمک می کند.
این خورش در بسیاری از شهر های کشورمان به عنوان غذای سنتی طبخ می شود و میل میگردد. به دلیل ان که خاصیت چربی سوزی فراوانی دارد به عنوان غذایی برای ورزشکاران هم حساب می شود و به لاغری کمک می کند. ریواس در واقع مقدار کمی کالری داشته و حتی در حالت پخته نیز مواد سالم و مفید خود را حفظ می کند و بدن میتواند ان را جذب کند.

  • مرجع :
  • برچسب ها : خورش بهاری ریواس

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .