خواص جگر ، دل و قلوه

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها..کافه ها..جگرکی ها و ...در شهر شما...کلیک کنید

🔴 خواص جگر ، دل و قلوه 

جگر، دل و قلوه از پرمصرف ترین و پر طرفدار ترین غذاها میباشند که فواید خاص خودشان را دارند .برای بدن مفید میباشند، ولی اگر در مصرف آن زیاده روی نشود .
در اینجا به بررسی یکسری از فواید و مضرات آن ها میپردازیم . 


🔸️جگر سیاه :

 جگر سیاه که همان کبد میباشد محل دفع مواد زائد ، سموم و انواع میکروب ها میباشد ، ممکن است این مواد وارد بافت آن شود در نتیجه امکان دارد عوارضی برای بدن داشته باشد .
البته که جگر دارای مواد مغذی بسیار میباشد که خواص بسیاری هم دارد.
 از جمله آن ها میتوان به آهن و ویتامین B بالای آن که موجب پیشگیری از کم خونی میشود ،ویتامین A که برای بینایی و درمان شب کوری مفید است ،  روی که برای رشد کودکان نقش دارد ، ویتامین E و D برای درمان پوکی استخوان و اسید سولفیک و .... اشاره کرد . 

در مقایسه با گوشت قرمز پروتئینی برابر داشته و آهن و کلسترول آن دو برابر گوشت  میباشد . 
مصرف بیش از حد جگر سیاه  مضراتی چون  تجمع آهن در کبد و  کلیه و مخصوصا برای آقایان افزایش موسیتئین که مسبب بیماری های قلبی عروقی میباشد ،میگردد.
همچنین برای زنان باردار به دلیل تجمع ویتامین  A شده که ممکن است موجب نقص جنین شود توصیه نمیشود. زیرا میتواند باعث نقص جنین و بروز نوعی مسمومیت در مادر شود.
البته در این مورد نظرات متناقضی عنوان شده است که عده ای اعتقاد به مفید بودن آن در سلامت مغز جنین دارند آن هم به واسطه اسید فولیک آن وهمچنین مفید بودن در کمبود آهن و کم خونی مادر. 
از طرف دیگر مصرف خام یا نیم پخته جگر میتواند موجب انتقال آلودگی و بیماری به جنین شود.

لینواتولا انگلی مشترک بین انسان و دام بوده که رنگی خاکستری و طولی ۵ میلی متری دارد و در حلق انسان میماند . وجود این انگل در دام  زیاد میباشد ، به طوری که با توجه به آمار داده شده ۱/۴ دام های کشتاری تهران دارای این انگل میباشند ، از علائم لینگواتولا میتوان به سرفه ، سردرد ، ابریزش بینی و گاهی اختلال در بینایی اشاره کرد و برای درمان در شرایط حاد جراحی و در شرایط بهتر از آنتی هیستامین ها برای از میان بردن آن استفاده میکنند.
پس برای جلوگیری از این انگل باید جگر به طور کامل پخته شود .
همچنین برای جلوگیری از مضرات دیگر بهتر است هنگام خرید به لکه های سفید  و کیست روی آن توجه کنیم که در صورت وجود بدون ترکیدن آن هارا از جگر جدا کنیم تا از انتقال  آلودگی جلوگیری شود.



🔸️جگر سفید :

همان ریه میباشد که نسبت به جگر سیاه و گوشت قرمز حاوی مواد مغذی ، آهن و  ویتامین  کمتری میباشد؛ اما کلسترول بالا تری دارد. با توجه به ارزش غذایی کمی که دارد ولی به دلیل لذیذ بودن مصرف میشود . 
جگر سفید قبل از مصرف بهتر است به دلیل داشتن کیسه هوا دو ساعت در آب جوش پخته شود .


🔸️ دل و قلوه :

دارای بافت سفت تر از جگر میباشد . حاوی موادی چون  ویتامین B و اسید سولفیک ، اهن ، روی و پروتئین میباشد  که برای بدن نیاز میباشد و مصرف آن مفید است .
البته که مصرف زیاد آن توصیه نیشود چرا که چربی ترانسی که دارد برای افرادی که مبتلا به بیماری نقرس و قلبی میباشند مناسب نیست و کسانی که اسید خون بالایی دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. همچنین موجب نارسایی کلیوی و بیماری های مفصلی و.... میگردد.
دل و قلوه بهتر است قبل از ۴۸ ساعت در یخچال و ۴ ماه در فریزر مصرف شود .


🔸️خوش  گوشت :

همان قسمت لوزالمعده میباشد .غده ای که کارش ترشح انسولین است و همچنین قند خون را تنظیم میکند .
پزشکان مصرف خوئک (خوش گوشت )را توصیه نمیکنند چرا که دارای چربی ترانس بالایی میباشد که کلسترول خون را بالا میبرد .
خوئک ارزش غذایی خاصی به جز مقداری پتاسیم ندارد و به دلیل لذیذ بودن مصرف میشود  .
مصرف خوش گوشت اصلا توصیه نمیشود زیرا از ارزش غذایی ناچیزی برخوردار است و مضرات آن از فواید آن بسیار بیشتر است.


در کل مصرف دل و جگر باید به صورت محدود و به میزان کم انجام پذیرد .به سبب نداشتن اطلاعت کافی از سلامت دل و جگر خریداری شده و عدم وجود روشهای استاندارد در تایید سلامت آنها ،حدالامکان از فروشگاههای مورد تایید و بهداشتی تهیه و استفاده شود.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : خواص جگر ، دل و قلوه

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    سیما شادروانی

    عالی

    1399/08/05

  • #

    وحید

    تو کرونا مگه میشه جگر خورد؟

    1399/08/04

  • #

    گلسا

    عالیه ممنون

    1399/07/30

  • #

    سحر مرادی

    خوب نیست عالیههههههههههههههههههههههه

    1399/07/29

  • #

    |یلا

    اخ جون گوشت اخخخخخخخخخخخخخخ دلم خواست

    1399/07/28

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .