تهیه سنگ خوراکی در تزئین کیک

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین کافه های و فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

🔵  تهیه سنگ خوراکی در تزئین کیک

تزئین کیک از مهمترین بخش ها در کیک سازی است .
تزئین کیک جذاب ترین و خلاق ترین قسمت کیک سازی میباشد، چرا که میتوان از انواع و اقسام روش ها ، وسایل و ابزار های تزئینی استفاده کرد ، بدون اینکه قانون خاصی وجود داشته باشد . ابتکار و خلاقیت در این کار حرف اول را میزند و همین ابتکار ذوق و خلاقیت وجه تمایز کیک پز های برجسته میباشد .
تزئین خامه ، گل و ماسوره از سه روش قدیم و معمولی میباشد که امروزه با تکنیک های جدید میتوان در روشهای قدیم ابتکاراتی به کار بست .
از جمله تکنیک های زیبا و مدرن استفاده از کریستال های خوراکی بوده اگر چه کاری زمان بر است ولی زیبایی کار نهایی، خستگی مدت آماده سازی را جبران میکند .
 از مزایای این روش مواد اولیه ساده و در دسترس آن می باشد .

در این مبحث به طرز تهیه این کریستال ها ی زیبا می پردازیم .

🔸️مواد لازم :
شکر.                                  ۱ پیمانه 
آب.                                    ۱ پیمانه 
رنگ خوراکی.                     به مقدار لازم
بطری                                  ۱ عدد 
نی

طرز تهیه :

شکر و آب را روی حرارت گذاشته تا شکر در آب حل شود ، سپس رنگ خوراکی را به آن اضافه کرده و مایع حاصل را درون یک بطری ریخته، در مرحله بعد نی را نمناک کرده و داخل شکر فرو برده تا دانه های شکر به نی مرطوب بچسبد .
اکنون نی را داخل بطری حاوی مایع رنگی وارد کرده به قسمی که نی به انتهای بطری نرسد و از آن فاصله داشته باشد . 
حدود ۴ روز آماده شدن کریستال ها به طول می انجامد، درست مانند تهیه نبات .
دانه های کریستالی  روی نی تشکیل شده و آماده تزئین کیک میشود .


روش دیگر که به آن تزئین با سنگ ژئود گفته میشود نیز بسیار آسان است.
 آن هم با مواد اولیه در دسترس .

مواد لازم :
پودر ژلاتین.              ۱ بسته 
رنگ ژله ای 
آب.                          ۱/۲ میزان حالت معمول

طرز تهیه :
پودر ژلاتین را در آب سرد ریخته روی بخار بن ماری کرده تا دانه های ژلاتین کاملا حل شوند و مایعی شفاف حاصل شود . مخلوط را از صافی گذرانده تا دانه ژلاتین حل نشده جدا شود و مواد کاملا یکنواخت شود .
مواد را داخل ظرفی تخت و مستطیلی ریخته رنگ ژله ای را قطره ای اضافه کرده با نی چوبی حرکاتی دورانی داده تا حالت ابر و بادی پیدا کند . 
به مخلوط حاصل زمان داده تا کاملا بسته شود . با کاردی تیز برش داده و به شکل سنگ های زیبا و الماس شکل داده با دانه های شکر ، رنگ پودری نقره ای یا طلایی و ورق طلا تزئین کرده و در دکور کیک استفاده میکنیم.

جهت نمایش کلیپهای تزئین کیک و سنگهای خوراکی کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : تهیه سنگ خوراکی در تزئین کیک

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    مینا آشپز

    این مقاله برای من با ۱۵ سال تجربه حرفه ای واقعا مفید بود خیلی ممنونم

    1400/06/20

  • #

    افسانه

    در خصوص تزئین کیک با سنگهای خوراکی خیلی خیلی مقاله مفیدی بود.ممنونم

    1400/01/10

  • #

    مرجان

    چقدر مفید و مختصر...بسیار ممنونم

    1399/12/20

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .