آیا ویتامین B6 سلامت روان را تقویت می کند؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
آیا ویتامین B6 سلامت روان را تقویت می کند؟




وقتی صحبت از ویتامین های B می شود، احتمالاً با ویتامین B12 که به پیشگیری از کم خونی و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند و B9 (اسید فولیک) که برای یک بارداری سالم ضروری است، آشنا هستید.

 دکتر ریم مالوف، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه آکسفورد که تأثیر B6 بر شناخت را مورد مطالعه قرار داده است، گفت: اما ویتامین B6، از برخی جهات، "ویتامین فراموش شده" است.  مانند سایر ویتامین‌های B، مانند B12 و B9، این یک ماده مغذی ضروری است، اما دانشمندان به طور کامل نمی‌دانند که چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد و کمتر از سایرین شناخته شده است.
کاترین تاکر، اپیدمیولوژیست تغذیه در UMass Lowell، گفت که این امر آن را برای عملکرد بدن کمتر نمی کند.  ویتامین B6 در تعدادی از واکنش های شیمیایی که برای سیستم عصبی و عملکرد مغز مهم هستند، از جمله سنتز پروتئین ها، اسیدهای آمینه و پیام رسان های شیمیایی مغز و همچنین عملکرد صحیح سیستم ایمنی نقش دارد.

 همچنین برای بارداری و مراقبت‌های پس از زایمان بسیار مهم است - به تسکین حالت تهوع صبحگاهی کمک می‌کند و برای رشد مغز جنین و نوزاد ضروری است.  و کمبود ویتامین B6 با چندین بیماری عصبی روانی، از جمله تشنج، میگرن، اضطراب، افسردگی و اختلال حافظه مرتبط است.


جس ایستوود، دانشجوی دکترای روانشناسی تغذیه در دانشگاه ریدینگ بریتانیا می گوید که ویتامین B6 بر سلامت روان تأثیر می گذارد، مفهوم جدیدی نیست.  به عنوان مثال، در یک مطالعه روی تقریباً 500 دانشجوی دانشگاه که در ماه ژوئیه منتشر شد، خانم ایستوود و همکارانش دریافتند که افرادی که دوزهای بالای ویتامین B6 (100 میلی گرم در روز برای حدود یک ماه) مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که ویتامین B6 مصرف کرده‌اند احساس اضطراب کمتری دارند.  تسکین دهنده.  یافته‌های آن‌ها همچنین نشان داد که B6 ممکن است در کاهش فعالیت مغزی که می‌تواند با برخی اختلالات خلقی رخ دهد، نقش داشته باشد.

 خانم ایستوود افزود، اما حجم نمونه این مطالعه کوچک بود و به طور کلی تحقیقات زیادی در مورد اینکه چگونه B6، چه مکمل یا رژیم غذایی، باعث تغییرات در سلامت روان می شود، انجام نشده است.  نتایج چنین مطالعاتی، از جمله این مطالعه، اغلب محدود است و علیت را ثابت نمی کند.
همچنین ممکن است بررسی تاثیر مکمل B6 بر سلامت روان دشوار باشد، تا حدی به این دلیل که اندازه گیری میزان جذب ویتامین ها در جریان خون چالش برانگیز است.
کارشناسان گفتند احتمالاً نه.  برای اکثر بزرگسالان سالم، مصرف روزانه توصیه شده ویتامین B6 1.3 تا 1.7 میلی گرم است.

 مانند سایر ویتامین‌های ضروری، بدن نمی‌تواند B6 را به تنهایی تولید کند، بنابراین می‌توانید آن را فقط از غذاها یا مکمل‌ها دریافت کنید.  دکتر تاکر گفت، با این حال، اکثر بزرگسالان سالم بیش از مقدار کافی ویتامین B6 را تنها از رژیم غذایی خود دریافت می کنند.  او گفت: "این به طور گسترده در غذاهای کامل موجود است."

 به عنوان مثال، یک فنجان کنسرو نخود 1.1 میلی گرم ویتامین B6 را تامین می کند، در حالی که سه اونس سینه مرغ بوداده 0.5 میلی گرم ویتامین B6 را تامین می کند.

بیشتر مکمل‌های غذایی نیز تمایل دارند بیش از مقدار مورد نیاز شما در روز داشته باشند – برای مثال، برای برخی از مکمل‌های B6 موجود در بازار، می‌تواند حدود 20 تا 200 برابر بیشتر باشد.  دکتر تاکر گفت، مصرف چنین دوزهای بالایی از مکمل‌های B6 احتمالاً در کوتاه‌مدت عوارض جانبی منفی ایجاد نمی‌کند، اما مؤسسه ملی سلامت توصیه می‌کند که بزرگسالان بیش از 100 میلی‌گرم در روز مصرف نکنند.  مصرف بسیار بیشتر از آن، حدود 1000 میلی گرم یا بیشتر در هر روز برای مدت طولانی، می تواند باعث ضعف، بی حسی و درد در دست ها و پاها شود.  از دست دادن کنترل عضلانی؛  و حالت تهوع، اگرچه اکثر علائم پس از قطع مصرف چنین دوزهای بالایی فروکش می کنند.
  • مرجع :https://www.nytimes.com
  • برچسب ها : آیا ویتامین B6 سلامت روان را تقویت می کند؟

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .