• اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
مفلوکین


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )


مفلوکین یک عامل ضد مالاریا است که در پیشگیری و درمان مالاریا ناشی از پلاسمودیوم فالسیپاروم و پلاسمودیوم ویواکس استفاده می‌شود.

 نام ژنریک MefloquineDrugBank شماره دسترسیDB0035

مالاریا یک بیماری تک یاخته ای است که بار زیادی بر سلامت انسان در مناطق آندمیک در سراسر جهان وارد می کند.  گزارش مالاریا سازمان جهانی بهداشت در سال 2020 حاکی از کاهش 60 درصدی نرخ مرگ و میر جهانی مالاریا بین سال‌های 2000 تا 2019 است.  90 درصد مرگ و میر ناشی از مالاریا در آفریقا رخ می دهد.  افرادی که در معرض بالاترین خطر ابتلا به مالاریا قرار دارند، افرادی هستند که در جمعیت‌های ساده و بدون بیماری قرار دارند.

کودکان زیر 5 سال، پناهندگان در آفریقای مرکزی و شرقی، مسافران غیرنظامی و نظامی غیرنظامی، زنان باردار و مهاجرانی که به محل اصلی خود سفر می کنند.

 مفلوکین که معمولاً با نام لاریم شناخته می شود، یک داروی ضد مالاریا است که برای پیشگیری و درمان مالاریا ناشی از عفونت با پلاسمودیوم ویواکس و پلاسمودیوم فالسیپاروم استفاده می شود.

این دارو در ابتدا توسط موسسه تحقیقات ارتش والتر رید (WRAIR) طی یک برنامه کشف داروی مالاریا بین سال‌های 1963 تا 1976 کشف شد. این دارو در سال 1989 توسط FDA تأیید شد و اولین بار توسط هافمن لاروچ به بازار عرضه شد.  موضوع بحث و جدل گسترده به دلیل نگرانی در مورد اثرات نوروتوکسیک.  اطلاعات محصول در مورد اثرات بالقوه جدی عصبی روانی هشدار می دهد

مفلوکین برای درمان موارد خفیف تا متوسط مالاریا ناشی از پلاسمودیوم فالسیپاروم و پلاسمودیوم ویواکس اندیکاسیون دارد.  این دارو در برابر اشکال مقاوم به کلروکین پلاسمودیوم فالسیپاروم موثر است.  مفلوکین همچنین برای پیشگیری از مالاریا ناشی از پلاسمودیوم فالسیپاروم و پلاسمودیوم ویواکس، از جمله انواع پلاسمودیوم فالسیپاروم مقاوم به کلروکین، نشان داده شده است.

اسپروزوئیت های واقع در غدد بزاقی پشه های آلوده به انگل های مالاریا در جریان تغذیه پشه به جریان خون میزبان انسان وارد می شوند.  این اسپوروزوئیت‌ها به سرعت به کبد حمله می‌کنند و در آنجا به شیزونت‌های مرحله کبدی بالغ می‌شوند، پاره می‌شوند و 2000 تا 40000 مروزوئیت آزاد می‌کنند که به گلبول‌های قرمز خون حمله می‌کنند.

مکانیسم اثر مفلوکین به طور کامل شناخته نشده است.  برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مفلوکین به‌طور خاص ریبوزوم 80S پلاسمودیوم فالسیپاروم را مورد هدف قرار می‌دهد، سنتز پروتئین را مهار می‌کند و اثرات شیزونت‌کشی بعدی را ایجاد می‌کند.4 مطالعات دیگری در ادبیات با داده‌های آزمایشگاهی محدود در مورد مکانیسم اثر مفلوکین وجود دارد.

مفلوکین به راحتی از دستگاه گوارش جذب می شود.  غذا به طور قابل توجهی جذب را افزایش می دهد و فراهمی زیستی را تا 40٪ افزایش می دهد.  فراهمی زیستی قرص ها در مقایسه با محلول خوراکی مفلوکین بیش از 85 درصد است.  Cmax در 6 تا 24 ساعت در داوطلبان سالم پس از یک دوز واحد به دست می‌آید. 7،13 میانگین غلظت خون بین 50 تا 110 نانوگرم در میلی‌لیتر بر میلی‌گرم بر کیلوگرم است.  1000 تا 2000 میکروگرم در لیتر، پس از 7 تا 10 هفته مصرف

حجم توزیع

 حجم ظاهری توزیع در بزرگسالان سالم حدود 20 لیتر در کیلوگرم با توزیع بافتی وسیع است. 13 تخمین های مختلف از حجم ظاهری کل توزیع بین 13.3 تا 40.9 لیتر در کیلوگرم است. 7 مفلوکین می تواند در گلبول های قرمز آلوده به گلبول های قرمز انباشته شود.  انگل های مالاریا

اتصال مفلوکین به پروتئین های پلاسما بیش از 98٪ است. 7،13

 متابولیسم

 مفلوکین توسط آنزیم CYP3A4 به شدت در کبد متابولیزه می شود. 12،13 دو متابولیت شناسایی شده است.  متابولیت اصلی، 2،8-bis-trifluoromethyl-4-quinoline کربوکسیلیک اسید، که در برابر پلاسمودیوم فالسیپاروم غیر فعال است.  متابولیت دوم، یک الکل، در مقادیر کم یافت می شود
  • مرجع :https://go.drugbank.com
  • برچسب ها : مفلوکین

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (29 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

مهارت ارتباط با مشتری
مهارت ارتباط با مشتری

یکی از حائز اهمیت ترین مسائلی که باید همواره به آن توجه داشت ، چگونگی ارتباط برقرار کردن و یا به عبارت دیگر ، مهارت ارتباط با مشتری می باشد . در واقع ، یکی از مهم ترین عواملی که باعث حفظ و همچنین افزایش وفاداری مشتری می شود ، چگونگی برخورد با او است ‌.

نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل
نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل

شرکت پارس بهشرق که از سال 1367 تولید کننده انواع لوازم خانگی ایرانی بود در چند سال اخیر اقدام به تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کاغذدیواری ایرانی با کیفیت قابل شستشو در ایران و خاورمیانه گردیده است. آقای وردی قهرمانی موسس و تولید کننده برند گرانتیل میباشد.

آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس
آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس

هلدینگ گرین ( فیلیپ موریس ، آنجل ، استاروالز ) ، یکی از معتبر ترین و معروف ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی با جنسی عالی و ضخیم ، در طرح ها و رنگ های دلنشین و به روز ، وارد و در بازار عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو
آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو

شرکت معروف آرکو ( انبار و دفتر مرکزی : تهران ) از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری درجه یک و با کیفیت ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی خاص و منحصر به فرد وارد و در بازار ، عرضه می نماید .

آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون
آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون

شرکت مداسیون ، یکی از شرکت های وارد کننده و تامین کننده موفق کالاهای دکوراسیون داخلی می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

دکوراسیون اتاق های داخلی با نور طبیعی کم یا بدون نور می تواند چالش برانگیز باشد. رنگ ‌ها معمولاً اشباع‌ تر به نظر می ‌رسند و دکوراسیون می ‌تواند در سایه‌ ها حجیم به نظر برسد. این فضا ها اغلب احساس ناخوشایندی دارند، که ایده آل نیست – به خصوص اگر اتاقی باشد که زمان زیادی را در آن سپری می کنید، مانند اتاق خواب یا قسمت نشیمن. ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا چند ترفند طراحی ساده را بیاموزیم که می تواند به سرعت یک اتاق تاریک را روشن کند.

با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم
با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم

شرکت ویتکس ، شرکتی بسیار منظم‌ ، دقیق ، با انرژی و با روحیه بسیار بالا می باشد . این شرکت معتبر در طی ده سال اخیر ، اقدام به تولید کفپوش ها و لمینت هایی بی نظیر و مرغوب نموده است .

چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم
چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم

تصور کنید کودک خود را هنگام خواب به اتاقش می برید و با فضایی مرتب، نور ملایم و تختی دلپذیر و تازه از او استقبال می کنید. در یک دنیای ایده آل، اتاق خواب کودکان فقط برای خواب است، اما بیشتر اوقات جایی است که بچه ها همه کارها را در آن انجام می دهند . اما مهم نیست که بچه ‌های کوچک در طول روز مهمانی ‌های چای می ‌دهند یا کلاژ ماکارونی درست می‌ کنند، اتاق باید بتواند به یک پناهگاه آرام برای خواب شبانه تبدیل شود.

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود .