چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
 


( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
دکوراسیون اتاق های داخلی با نور طبیعی کم یا بدون نور می تواند چالش برانگیز باشد. رنگ ‌ها معمولاً اشباع‌ تر به نظر می ‌رسند و دکوراسیون می ‌تواند در سایه‌ ها حجیم به نظر برسد. این فضا ها اغلب احساس ناخوشایندی دارند، که ایده آل نیست – به خصوص اگر اتاقی باشد که زمان زیادی را در آن سپری می کنید، مانند اتاق خواب یا قسمت نشیمن. ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا چند ترفند طراحی ساده را بیاموزیم که می تواند به سرعت یک اتاق تاریک را روشن کند.
 
1.رنگ های روشن را انتخاب کنید
رنگ ‌های تیره فقط اتاق را بی ‌نظم ‌تر نشان می ‌دهند - در عوض، پس ‌زمینه روشن‌ تری را انتخاب کنید. ربکا زوئت، طراح و مالک This New Old House می گوید: «رنگ دیواری را انتخاب کنید که نور را در اطراف فضا منعکس کند، نه جذب آن». سایه های بژ، سفید، خاکستری کم رنگ و قهوه ای مایل به زرد همگی نمونه هایی از رنگ های روشن هستند که در یک اتاق تاریک باید در نظر گرفته شوند.
 
2.والپیپر اضافه کنید
علاوه بر اجرای رنگ های روشن، با خلاقیت در کاغذ دیواری از فضای بی وقفه دیوار بهره ببرید. Zoet می ‌گوید: «می ‌توانید با پارچه ‌های سبزه بافتی اضافه کنید یا با طرح‌ های طرح ‌دار پررنگ کنید». این یک ایده طراحی به خصوص هوشمندانه برای استفاده در حمام است - جایی که نور طبیعی معمولاً حداقل است و بازی با انتخاب های تزئینی جسورانه تر آسان تر است.
 
3.نورپردازی تاکیدی را اضافه کنید
وقتی صحبت از روشن کردن یک اتاق تاریک می شود، قدرت نورپردازی تاکیدی گرم را دست کم نگیرید. کری کلی، مدیر خلاق آزمایشگاه طراحی کری کلی، می ‌گوید: «لامپ‌ ها می ‌توانند به عنوان نورپردازی عالی برای مطالعه یا کار روی میز عمل کنند، اما همچنین می ‌توانند به عنوان منبع نور محیطی در اتاق، حس دلپذیری را ایجاد کنند. نورپردازی تاکیدی به طور کلی به ایجاد حس صمیمیت و درام کمک می کند که فضا و حال و هوا را فورا گرم می کند.
 
4.از روش های درمان پنجره سبک استفاده کنید
با مسدود کردن آن با پرده های ضخیم، از نور کمی که ممکن است اتاقتان داشته باشد کم نکنید. اگر ایده پانل ‌های سنگین را برای حفظ حریم خصوصی یا حفظ گرما در ماه‌ های سرد تر دوست دارید، لایه ‌بندی آن‌ ها را با روش دوم پنجره در نظر بگیرید. کری می گوید: «به سادگی یک پانل سبک وزن را در پشت پارچه های موجود خود اضافه کنید. زمانی که هم پانل و هم صفحه شفاف کشیده می‌شوند، این گرما را حفظ می ‌کند، اما به شما اجازه می ‌دهد تا زمانی که نور در دسترس است، اجازه دهید نور وارد شود.
 
Ways to Brighten a Dark Room, According to Interior Designers
 
Interior rooms with little to no natural light can be challenging to decorate. Colors typically feel more saturated, and décor can look bulky in the shadows. These spaces often feel uninviting, which isn't ideal—especially if it's a room where you spend a lot of time, like the bedroom or living area. We spoke with interior designers to learn some simple design tricks that can quickly brighten up a dark room.
 
1.Pick Light Paint Colors
Dark paint colors will only make the room look more drab—instead, opt for a lighter backdrop. "Select a wall color that will reflect light around the space, not absorb it," says Rebecca Zoet, designer and owner of This New Old House. Shades of beige, white, pale gray, and tan are all examples of light paint hues to consider in a dark room.
 
2.Add Wallpaper
In addition to implementing light paint colors, take advantage of uninterrupted wall space by getting creative with wallpaper. "You could add texture with grasscloth or go bold with a patterned design," says Zoet. This is an especially clever design idea to utilize in the bathroom—where natural light is typically minimal and it's easier to play around with bolder décor choices.
 
3.Add Accent Lighting
Don't underestimate the power of warm accent lighting when it comes to brightening a dark room. Lamps can serve as great task lighting for reading or desk work but can also add a sense of coziness as the ambient light source in the room, says Kerrie Kelly, creative director of Kerrie Kelly Design Lab. Accent lighting, in general, helps to create a sense of intimacy and drama that warms the space and the mood instantly.
 
4.Use Lightweight Window Treatments
Don't diminish the small amount of light your room may have by blocking it with thick curtains. If you like the idea 
of heavy panels for privacy or to keep heat in during colder months, consider layering them with a second window treatment. "Simply add a lightweight panel behind your existing draperies," says Kerrie. "This will keep warmth in when both the panel and the sheer are drawn but allow you the option to let the light in while it's available.
  • مرجع :https://www.marthastewart.com
  • برچسب ها : چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (30 اردیبهشت 1403)
چند رنگ خاکستری عالی برای نمای بیرونی خانه
چند رنگ خاکستری عالی برای نمای بیرونی خانه

چه رنگ سرد، گرم یا خنثی باشد، خاکستری یک رنگ بیرونی است که برای طیف وسیعی از سبک های خانه به خوبی کار می کند. خاکستری می ‌تواند به مدرن ‌سازی خانه‌ های سنتی کمک کند، جزئیات معماری را برجسته کند و پس‌ زمینه‌ ای محکم برای رنگ‌ های برجسته فراهم کند.

آلبوم های کاغذ دیواری گوتیک ست و باروک ست شرکت اکسون
آلبوم های کاغذ دیواری گوتیک ست و باروک ست شرکت اکسون

شرکت موفق و معروف اکسون ، از جمله معتبر ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که در حوزه تایل های آلومینیومی ، آینه ای ، استیل ، چوبی ، و ... فعالیت می کند .

کاغذدیواری آلدو ، کالای پر طرفدار شرکت لیماک
کاغذدیواری آلدو ، کالای پر طرفدار شرکت لیماک

شرکت معروف لیماک ، از موفق ترین و معتبر ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری ، می باشد که در این زمینه چیزی حدود هشت سال است که ، مشغول فعالیت می باشد .

آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

کافه پر طرفدار فرن
کافه پر طرفدار فرن

کافه معروف فرن ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : دروس خیابان راستوان ، بالاتر از میدان احتشامیه ، روبه روی مرکز خرید جنب بانک آینده ، پلاک ۳۱ ، از جمله معروف ترین کافه های تهران است ، که همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد ، مشتریان محترم می توانند پیش از مراجعه به این کافه محبوب ، با برقراری تماس با این مجموعه میز مورد نظر خود را رزرو نمایند .

چند روند طراحی که خانه شما را پایدار تر می کند
چند روند طراحی که خانه شما را پایدار تر می کند

یک مفهوم طراحی که با پر کردن شکاف بین مردم و طبیعت اطراف خانه هایشان مشخص شده است، طراحی بیوفیلیک به سرعت در دنیای بازسازی خانه و طراحی داخلی شتاب بیشتری به دست می آورد. کری کلی، سابق انجمن طراحی داخلی آمریکا (ASID) می ‌گوید: «ادغام عناصر طبیعی مانند دیوارهای زنده، گیاهان داخلی، و منابع نور طبیعی نه تنها زیبایی ‌شناسی را افزایش می ‌دهد، بلکه با بهبود کیفیت هوا و ارتباط ساکنان با طبیعت، محیط داخلی سالم ‌تری را ارتقا می‌ دهد.» رئیس هیئت ملی استفاده از مواد نقش کلیدی در طراحی بیوفیلیک و طراحی پایدا

مهارت ارتباط با مشتری
مهارت ارتباط با مشتری

یکی از حائز اهمیت ترین مسائلی که باید همواره به آن توجه داشت ، چگونگی ارتباط برقرار کردن و یا به عبارت دیگر ، مهارت ارتباط با مشتری می باشد . در واقع ، یکی از مهم ترین عواملی که باعث حفظ و همچنین افزایش وفاداری مشتری می شود ، چگونگی برخورد با او است ‌.

نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل
نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل

شرکت پارس بهشرق که از سال 1367 تولید کننده انواع لوازم خانگی ایرانی بود در چند سال اخیر اقدام به تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کاغذدیواری ایرانی با کیفیت قابل شستشو در ایران و خاورمیانه گردیده است. آقای وردی قهرمانی موسس و تولید کننده برند گرانتیل میباشد.

آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس
آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس

هلدینگ گرین ( فیلیپ موریس ، آنجل ، استاروالز ) ، یکی از معتبر ترین و معروف ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی با جنسی عالی و ضخیم ، در طرح ها و رنگ های دلنشین و به روز ، وارد و در بازار عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو
آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو

شرکت معروف آرکو ( انبار و دفتر مرکزی : تهران ) از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری درجه یک و با کیفیت ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی خاص و منحصر به فرد وارد و در بازار ، عرضه می نماید .