آرتسونات داروی ضد مالاریا

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
آرتسونات داروی ضد مالاریا



Artesunate برای تزریق یک ضد مالاریا است که برای درمان اولیه مالاریا شدید در بیماران بزرگسال و کودکان تجویز می شود.  درمان مالاریا شدید با Artesunate برای تزریق همیشه باید با یک دوره درمانی کامل با یک رژیم خوراکی مناسب ضد مالاریا دنبال شود.
عوارض جانبی Artesunate عبارتند از:
 نارسایی حاد کلیه (کلیه) که نیاز به دیالیز دارد،
 هموگلوبین در ادرار (هموگلوبینوری) و
 زردی پوست و چشم (یرقان)
Artesunate برای تزریق برای درمان اولیه مالاریا شدید در بیماران بزرگسال و کودکان اندیکاسیون دارد.
 درمان مالاریا شدید با Artesunate برای تزریق همیشه باید با یک دوره درمانی کامل از یک رژیم خوراکی ضد مالاریا مناسب دنبال شود .
Artesunate برای تزریق، اشکال مرحله کبدی هیپنوزوئیت پلاسمودیوم را درمان نمی کند و بنابراین از عود مالاریا ناشی از Plasmodiumvivax یا Plasmodium ovale جلوگیری نمی کند.  درمان همزمان با یک داروی ضد مالاریا مانند داروی 8 آمینوکینولین برای درمان مالاریا شدید ضروری است.
دوز توصیه شده Artesunate برای تزریق 2.4 میلی گرم بر کیلوگرم است که به صورت داخل وریدی در 0 ساعت، 12 ساعت و 24 ساعت تجویز می شود و پس از آن، یک بار در روز تجویز می شود تا زمانی که بیمار قادر به تحمل درمان خوراکی ضد مالاریا باشد.

 تجویز Artesunate برای تزریق داخل وریدی به صورت بولوس آهسته طی 1 دقیقه تا 2 دقیقه  Artesunate را برای تزریق از طریق انفوزیون مداوم داخل وریدی تجویز نکنید.
 Artesunate را برای تزریق با یک عامل ضد مالاریا که در برابر اشکال مرحله کبدی هیپنوزوئیتی پلاسمودیوم، مانند داروی 8-آمینوکوئینولین، فعال است، در بیماران مبتلا به مالاریا شدید ناشی از P. vivax یا P. ovale تجویز کنید.
آرتسونات برای تزریق باید با رقیق کننده عرضه شده قبل از تجویز ساخته شود.  رقیق کننده ای متشکل از 12 میلی لیتر بافر فسفات سدیم 0.3 M با pH 8.0 استریل با Artesunate برای تزریق ارائه می شود.  برای تهیه آرتسونات برای تزریق، 11 میلی لیتر از این رقیق کننده را با سوزن و سرنگ خارج کرده و در ویال آرتسونات تزریق کنید (در صورت تشکیل غلظت نهایی آرتسونات 10 میلی گرم بر میلی لیتر است).  به آرامی بچرخانید (تکان نکنید) تا 5 تا 6 دقیقه تا زمانی که پودر کاملا حل شود و ذرات قابل مشاهده ای باقی نماند.
 فرآورده های دارویی تزریقی باید قبل از تجویز، از نظر وجود ذرات معلق و تغییر رنگ، هر زمان که محلول و ظرف اجازه می دهد، به صورت چشمی بازرسی شوند.  در صورت مشاهده ذرات معلق و/یا تغییر رنگ، از تزریق Artesunate برای تزریق خودداری کنید.
پس از آماده سازی، محلول ساخته شده را به صورت داخل وریدی (از طریق یک خط داخل وریدی یا سوزن ایجاد شده) به صورت بولوس آهسته طی 1 تا 2 دقیقه تزریق کنید.  ویال و هر قسمت استفاده نشده از محصول دارویی را پس از مصرف دور بریزید.
 محلول ساخته شده را ظرف 1.5 ساعت پس از تشکیل با رقیق کننده ارائه شده مصرف کنید.
از آنجایی که کارآزمایی‌های بالینی تحت شرایط بسیار متفاوتی انجام می‌شوند، نرخ‌های واکنش نامطلوب مشاهده‌شده در کارآزمایی‌های بالینی یک دارو را نمی‌توان مستقیماً با نرخ‌های آزمایش‌های بالینی یک داروی دیگر مقایسه کرد و ممکن است نرخ‌های مشاهده شده در عمل را منعکس نکند.

  • مرجع :https://www.rxlist.com
  • برچسب ها : آرتسونات داروی ضد مالاریا

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (29 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

مهارت ارتباط با مشتری
مهارت ارتباط با مشتری

یکی از حائز اهمیت ترین مسائلی که باید همواره به آن توجه داشت ، چگونگی ارتباط برقرار کردن و یا به عبارت دیگر ، مهارت ارتباط با مشتری می باشد . در واقع ، یکی از مهم ترین عواملی که باعث حفظ و همچنین افزایش وفاداری مشتری می شود ، چگونگی برخورد با او است ‌.

نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل
نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل

شرکت پارس بهشرق که از سال 1367 تولید کننده انواع لوازم خانگی ایرانی بود در چند سال اخیر اقدام به تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کاغذدیواری ایرانی با کیفیت قابل شستشو در ایران و خاورمیانه گردیده است. آقای وردی قهرمانی موسس و تولید کننده برند گرانتیل میباشد.

آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس
آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس

هلدینگ گرین ( فیلیپ موریس ، آنجل ، استاروالز ) ، یکی از معتبر ترین و معروف ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی با جنسی عالی و ضخیم ، در طرح ها و رنگ های دلنشین و به روز ، وارد و در بازار عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو
آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو

شرکت معروف آرکو ( انبار و دفتر مرکزی : تهران ) از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری درجه یک و با کیفیت ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی خاص و منحصر به فرد وارد و در بازار ، عرضه می نماید .

آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون
آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون

شرکت مداسیون ، یکی از شرکت های وارد کننده و تامین کننده موفق کالاهای دکوراسیون داخلی می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

دکوراسیون اتاق های داخلی با نور طبیعی کم یا بدون نور می تواند چالش برانگیز باشد. رنگ ‌ها معمولاً اشباع‌ تر به نظر می ‌رسند و دکوراسیون می ‌تواند در سایه‌ ها حجیم به نظر برسد. این فضا ها اغلب احساس ناخوشایندی دارند، که ایده آل نیست – به خصوص اگر اتاقی باشد که زمان زیادی را در آن سپری می کنید، مانند اتاق خواب یا قسمت نشیمن. ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا چند ترفند طراحی ساده را بیاموزیم که می تواند به سرعت یک اتاق تاریک را روشن کند.

با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم
با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم

شرکت ویتکس ، شرکتی بسیار منظم‌ ، دقیق ، با انرژی و با روحیه بسیار بالا می باشد . این شرکت معتبر در طی ده سال اخیر ، اقدام به تولید کفپوش ها و لمینت هایی بی نظیر و مرغوب نموده است .

چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم
چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم

تصور کنید کودک خود را هنگام خواب به اتاقش می برید و با فضایی مرتب، نور ملایم و تختی دلپذیر و تازه از او استقبال می کنید. در یک دنیای ایده آل، اتاق خواب کودکان فقط برای خواب است، اما بیشتر اوقات جایی است که بچه ها همه کارها را در آن انجام می دهند . اما مهم نیست که بچه ‌های کوچک در طول روز مهمانی ‌های چای می ‌دهند یا کلاژ ماکارونی درست می‌ کنند، اتاق باید بتواند به یک پناهگاه آرام برای خواب شبانه تبدیل شود.

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود .