طرز کار پر کاربرد ترین برنامه گوشی ، GPS

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

طرز کار پر کاربرد ترین برنامه گوشی ، GPS

در زمان های نه چندان دور گذشته ، وقتی حتی هنوز هیچ گوشی همراهی نبود ، و دنیا همچون امروزه به این حد از تکنولوژی نرسیده بود ، شنیدن این خبر که با یک برنامه یا سیستم می توان از موقعیت مکانی هر شخصی که مدنظر ما است آگاه شد ، یک ایده و خبر غیر قابل باور بود . چرا که در صورت وجود داشتن چنین برنامه ای ، بسیاری از مشکلات حل میشد .GPS برای اولین بار توسط وزارت دفاع آمریکا راه اندازی شد و آمریکایی ها از آن برای امور نظامی استفاده میکردند ، پس از گذشت مدتی آمریکا تصمیم گرفت تا این برنامه را در اختیار تمامی مردمان جهان قرار دهد تا آنان نیز از این برنامه استفاده کنند. شایان ذکر است که استفاده از این برنامه کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای کسی که از آن استفاده می کند در بر نخواهد داشت .همچنین این برنامه دارای محدودیت زمانی نیست و می توان در هر لحظه از بیست و چهار ساعت شبانه روز از آن استفاده کرد. اما شاید جالب باشد که این سیستم چگونه عمل می کند، برنامه GPS  با استفاده از امواج رادیویی موقعیت مکانی شما را نشان می دهد ، با استفاده از بیست و چهار ماهواره که در طی چهار مدار زمین را دور می زنند. دقت این سیستم موقعیت یاب یا همان GPS   بین ۱۰ تا ۱۰۰ متر است . امروزه این برنامه پر کاربرد در اکثر گوشی ها وجود دارد و با آگاه شدن از کاربرد های آن  می توان برخی مشکلات را به راحتی حل کرد .مثلا یک نمونه از کاربردی که امروزه می توان از GPS بهره برد ، این مورد است که می توان بیشتر مراقب افرادی که دچار آلزایمر هستند بود ، به این صورت که با فعال کردن GPS   آنان به راحتی مطلع می شوید که شخص مورد نظر شما کجا است و دیگر با استفاده از این برنامه کمتر شاهد آگهی های اعلام گمشده ، خواهیم بود .  اما این تنها برای افراد آلزایمری صدق نمی کند ، بلکه اگر گوشی تان را جایی جا گذاشتید و یا حتی اگر گوشی تان دزدیده شد ، اگر GPS  گوشی شما روشن باشد ، خیلی راحت تر و سریع تر می توانید مطلع شوید که تلفن همراه تان کجاست.
 و یا حتی فرض کنید که شما به یک شهر یا کشور دیگر سفر کردید ، و قصد دارید از مکان ها و مناطق آن شهر یا کشور دیدن کنید اما خوب به درستی آدرس ها را بلد نیستید ، باید این خبر خوش را داد که دیگر در هر کجای دنیا که باشید جای هیچ نگرانی نیست به علت اینکه با روشن کردن GPS  گوشی همراه خود از طریق برنامه Google map  به راحتی می توانید مسیر مورد نظر خود را در نقشه ببینید و حتی تخمین زمانی که می رسید را هم با توجه به بار ترافیکی خیابان ها و وضعیت راه و حتی سرعت شما به دست آورید. لازم به ذکر است که حتی می توانید نقشه را دانلود کنید و بعد در صورت آفلاین از آن استفاده کنید ، حتی ممکن است پشت فرمان باشید  یا اصلا عینک شما همراه تان نباشد و نتوانید به درستی نقشه را ببینید ، برای این مشکلات هم راه حل وجود دارد ، با استفاده از بلندگو یا هنذفری می توان به مکان مورد نظر تان برسید.
حتی این امکان نیز وجود دارد که بار ترافیکی مسیری که طی می کنید را هم مشاهده کنید و در صورت لزوم از راه های فرعی دیگر و یا راه هایی که ترافیک نیستند به مقصد تان برسید.

برترین فروشگاههای موبایل شهرتان کدام است؟...کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : طرز کار پر کاربرد ترین برنامه گوشی ، GPS

تعداد نظرات ثبت شده :5 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    هدیه

    من بلد نبودم با جی پی اس کار کنم ولی الان متوجه شدم ممنون

    1399/04/16

  • #

    پگاه

    GPS خوبه اما هیچی weze نمیشه

    1399/04/16

  • #

    غلام

    من بلد نبودم با GPS کار کنم اما با این مقاله فهمیدم

    1399/04/16

  • #

    متین

    بسیار برنامه خوبیه و کمک به ما اسنپی ها

    1399/04/16

  • #

    صادق

    من راننده آژانسم سالها و جدیدا هم که داخل اسنپ شدم با سیستم GPSواقعا کار ما راننده ها نسبت به قبل راحت تر شده و به یه ارامشی در رانندگی رسیدیم

    1399/04/16

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .