طرز کار پر کاربرد ترین برنامه گوشی ، GPS
طرز کار پر کاربرد ترین برنامه گوشی ، GPS

طرز کار پر کاربرد ترین برنامه گوشی ، GPS

در زمان های نه چندان دور گذشته ، وقتی حتی هنوز هیچ گوشی همراهی نبود ، و دنیا همچون امروزه به این حد از تکنولوژی نرسیده بود ، شنیدن این خبر که با یک برنامه یا سیستم می توان از موقعیت مکانی هر شخصی که مدنظر ما است آگاه شد ، یک ایده و خبر غیر قابل باور بود . چرا که در صورت وجود داشتن چنین برنامه ای ، بسیاری از مشکلات حل میشد .GPS برای اولین بار توسط وزارت دفاع آمریکا راه اندازی شد و آمریکایی ها از آن برای امور نظامی استفاده میکردند ، پس از گذشت مدتی آمریکا تصمیم گرفت تا این برنامه را در اختیار تمامی مردمان جهان قرار دهد تا آنان نیز از این برنامه استفاده کنند. شایان ذکر است که استفاده از این برنامه کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای کسی که از آن استفاده می کند در بر نخواهد داشت .همچنین این برنامه دارای محدودیت زمانی نیست و می توان در هر لحظه از بیست و چهار ساعت شبانه روز از آن استفاده کرد. اما شاید جالب باشد که این سیستم چگونه عمل می کند، برنامه GPS  با استفاده از امواج رادیویی موقعیت مکانی شما را نشان می دهد ، با استفاده از بیست و چهار ماهواره که در طی چهار مدار زمین را دور می زنند. دقت این سیستم موقعیت یاب یا همان GPS   بین ۱۰ تا ۱۰۰ متر است . امروزه این برنامه پر کاربرد در اکثر گوشی ها وجود دارد و با آگاه شدن از کاربرد های آن  می توان برخی مشکلات را به راحتی حل کرد .مثلا یک نمونه از کاربردی که امروزه می توان از GPS بهره برد ، این مورد است که می توان بیشتر مراقب افرادی که دچار آلزایمر هستند بود ، به این صورت که با فعال کردن GPS   آنان به راحتی مطلع می شوید که شخص مورد نظر شما کجا است و دیگر با استفاده از این برنامه کمتر شاهد آگهی های اعلام گمشده ، خواهیم بود .  اما این تنها برای افراد آلزایمری صدق نمی کند ، بلکه اگر گوشی تان را جایی جا گذاشتید و یا حتی اگر گوشی تان دزدیده شد ، اگر GPS  گوشی شما روشن باشد ، خیلی راحت تر و سریع تر می توانید مطلع شوید که تلفن همراه تان کجاست.
 و یا حتی فرض کنید که شما به یک شهر یا کشور دیگر سفر کردید ، و قصد دارید از مکان ها و مناطق آن شهر یا کشور دیدن کنید اما خوب به درستی آدرس ها را بلد نیستید ، باید این خبر خوش را داد که دیگر در هر کجای دنیا که باشید جای هیچ نگرانی نیست به علت اینکه با روشن کردن GPS  گوشی همراه خود از طریق برنامه Google map  به راحتی می توانید مسیر مورد نظر خود را در نقشه ببینید و حتی تخمین زمانی که می رسید را هم با توجه به بار ترافیکی خیابان ها و وضعیت راه و حتی سرعت شما به دست آورید. لازم به ذکر است که حتی می توانید نقشه را دانلود کنید و بعد در صورت آفلاین از آن استفاده کنید ، حتی ممکن است پشت فرمان باشید  یا اصلا عینک شما همراه تان نباشد و نتوانید به درستی نقشه را ببینید ، برای این مشکلات هم راه حل وجود دارد ، با استفاده از بلندگو یا هنذفری می توان به مکان مورد نظر تان برسید.
حتی این امکان نیز وجود دارد که بار ترافیکی مسیری که طی می کنید را هم مشاهده کنید و در صورت لزوم از راه های فرعی دیگر و یا راه هایی که ترافیک نیستند به مقصد تان برسید.

برترین فروشگاههای موبایل شهرتان کدام است؟...کلیک کنید