همه چیز در مورد فوم سایلنت لمینت

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
فوم سایلنت
فوم سایلنت
فوم سایلنت
فوم سایلنت

فوم سایلنت چیست :
فوم رول به عنوان محصول اولیه برای تولید فوم سایلنت مورد استفاده قرار می گیرد. فوم سایلنت که با نام فوم پارکتی یا فوم زیرسازی نیز شناخته می شود، به عنوان عایق حرارتی و صوتی در زیر پارکت استفاده می شود.
درواقع مهم ترین کاربرد فوم رول استفاده از آن در زیر انواع پارکت و دیوارکوب می باشد. استفاده از فوم رول درزیر پارکت ها به عنوان عایق گرمایی و سرمایی و جلوگیری از آسیب دیدگی پارکت می گردد.
رول فوم سایلنت در ضخامت5/1 و 2 میلی متر و با عرض 100 و 150 سانتی متر تولید و به بازار ساختمان سازی عرضه میشود.
 فوم ای وی ای که با نام سایلنت نیز شناخته می شود ، یکی از مشتقات پلی اتیلن می باشد، ساختار این نوع فوم موجب گردیده است که دارای دوام بالاتر و قدرت بیشتر در ایزولاسیون باشد، به طوری که می توان از فوم ای وی ای به عنوان یک عایق مناسب برای صدا ( آکوستیک)، برودت و رطوبت استفاده نمود.
فوم سايلنتXPE با توجه به داشتن مزايا زيادي از جمله: سطح صاف و يكنواخت، عايق حرارتي، عايق صوتي، عايق نم و رطوبت،برگشت پذيري بالا توانسته به عنوان فوم تخصصي سايلنت نظر فني كارشناسان مربوطه را به خود جلب نمايد. اين فوم در حال حاضر در ضخامت ۲.۸ميلي متر و در دانسيته ۵۰ به در رول هاي ۱۰۰متري توليد مي شود.
با توجه به کاربردهای فوم سایلنت، این فوم از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. در ادامه تنها چند مورد از مهم ترین ویژگی های فوم سایلنت ذکر خواهد شد:
فوم سایلنت دارای سطحی یکدست و انعطاف پذیر است.
فوم سایلنت قابلیت تحمل وزن بالایی دارد.
مواد اولیه فوم سایلنت فشرده می باشد، به همین دلیل فوم سایلنت نور را از خود عبور نمی دهد.
وزن سبکی دارد، درنتیجه حمل و نقل آن آسان است.
اگر از فوم سایلنت برای زیرسازی پارکت استفاده شود، می تواند سر و صدای ناشی از راه رفتن روی پارکت را کاهش دهد.
فوم سایلنت در زیر پارکت می تواند به عنوان عایق حرارتی و برودتی عمل کند. در نتیجه پارکتی که با فوم سایلنت زیرسازی شده است گرم تر می باشد.
فوم سایلنت می تواند باعث افزایش طول عمر پارکت شود.
نصب فوم سایلنت برای زیرسازی پارکت آسان است.
با توجه به نرمی و انعطافی که فوم سایلنت دارد، می تواند باعث دفع ضربه شود. درنتیجه احتمال صدمه دیدن کودکان و کهنسالان بر روی پارکت زیرسازی شده با فوم سایلنت بسیار پایین است.
فوم سایلنت نقش بسیار مهمی در ماندگاری و افزایش طول عمر پارکت ها دارند، بنابراین اینکه ما بتوانیم بهترین فوم سایلنت را برای زیرسازی پارکت منزل خود استفاده کنیم، کمک شایانی به ساختمان سازی کرده ایم. یکی از مهم ترین موارد در انتخاب بهترین فوم سایلنت، ضخامت استاندارد آن است.
خوشبختانه خرید فوم سایلنت مانند دیگر محصولات فومی، امری سلیقه ای نیست، بلکه استانداردی برای آن تعیین شده است. فوم  رول استاندارد برای استفاده در زیرسازی پارکت را اصطلاحا فوم سایلنت می نامند، که دارای ضخامت 2 میلی متر و یا 1.5 میلی متر با رنگ های سفید و مشکی می باشد، که در این میان فوم سایلنت دو میلی متری بهترین انتخاب است.
به لحاظ ظاهری تفاوت اصلی فوم سایلنت و فوم معمولی مربوط به چگالی است بدین گونه که فوم سایلنت فشرده تر بوده و از جرم حجمی بیشتری برخوردار است۰البته فوم معمولی ارزانتر از فوم سایلنت می باشد.
با توجه به تفاوت این دو نوع فوم،کاربرد آنها نیز متفاوت خواهد بود.در کف های سرامیکی و یا سنگ شده و یا استفاده شده از سایر کفپوش ها از فوم معمولی استفاده خواهد شد.ولی در صورتی که کف سیمان و یا موارد مشابه باشد از فوم سایلنت که فشرده تر است استفاده می شود تا از ایجاد صدا در زمان راه رفتن روی پارکت لمینت جلوگیری شود.
چرا باید در زیر لمینت حتما از فوم سایلنت استفاده کنیم؟
۱) فوم سایلنت باعث میشود هنگام راه رفتن روی لمینت صدا نداشته باشد.
۲) این فوم ها باعث می شود عایق حرارتی شود و گرما و سرما انتقال نیابد. فوم هایی که در زیر لمینت ها استفاده میشه ۱/۵ میل و ۲ میل هست.هر دو این فوم ها به شکل کلی قابل استفاده هستند ولی طبیعتا فوم قطور تر کیفیت بهتری نسبت به فوم های نازک تر دارد.
آیا از موکت به جای فوم سایلنت می توان استفاده کرد؟
 حتی الامکان سعی کنید که این کار را انجام ندهید و لی در موارد خاص و با نظر نصاب و در صورتی که موکت از نوع کبریتی بوده و از نوع پرز دار نباشد می توان استفاده کرد.
فوم آلمینیومی یا ویسکوز نوع دیگری که از فوم های سایلنت که در زیر سازی نصب پارکت لمینیت ها استفاده می شود و از تمامی فوم ها ممتاز تر است فوم ویسکوز است،فوم ویسکوز یا همان متال سایلنت نامیده می شود.
این فوم درواقع همان فوم سایلنت هستند که با روکش آلمینیومی تشکیل شده است،این نوع فوم بیشترین کاربرد آن برای مکان هایی که گرمایش از کف دارند مناسب است ،زیرا به دلیل وجود روکش آلمینیومی آن مانع از آسیب رساندن به پارکت هنگام گرمایش از کف است.

جهت نمایش فروشگاههای دکوراسیون داخلی شهر خود کلیک کنید

جهت نمایش اطلاعات فروشگاههایی که فوم سایلنت دارند کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : فوم سایلنت, فوم لمینتی

تعداد نظرات ثبت شده :1 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    احمد نجفی

    فوم سایلت تو جهرم پیدا نمیشه ما از فوم معمولی استفاده میکنیم..همیشه نصاب ها میگن که برای ماندگاری لمینت باید از فوم سایلنت اسفتاده بشه اما اینجا گیر نمیاد

    1399/03/04

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .