همه چیز در مورد فوم سایلنت لمینت
همه چیز در مورد فوم سایلنت لمینت

فوم سایلنت چیست :
فوم رول به عنوان محصول اولیه برای تولید فوم سایلنت مورد استفاده قرار می گیرد. فوم سایلنت که با نام فوم پارکتی یا فوم زیرسازی نیز شناخته می شود، به عنوان عایق حرارتی و صوتی در زیر پارکت استفاده می شود.
درواقع مهم ترین کاربرد فوم رول استفاده از آن در زیر انواع پارکت و دیوارکوب می باشد. استفاده از فوم رول درزیر پارکت ها به عنوان عایق گرمایی و سرمایی و جلوگیری از آسیب دیدگی پارکت می گردد.
رول فوم سایلنت در ضخامت5/1 و 2 میلی متر و با عرض 100 و 150 سانتی متر تولید و به بازار ساختمان سازی عرضه میشود.
 فوم ای وی ای که با نام سایلنت نیز شناخته می شود ، یکی از مشتقات پلی اتیلن می باشد، ساختار این نوع فوم موجب گردیده است که دارای دوام بالاتر و قدرت بیشتر در ایزولاسیون باشد، به طوری که می توان از فوم ای وی ای به عنوان یک عایق مناسب برای صدا ( آکوستیک)، برودت و رطوبت استفاده نمود.
فوم سايلنتXPE با توجه به داشتن مزايا زيادي از جمله: سطح صاف و يكنواخت، عايق حرارتي، عايق صوتي، عايق نم و رطوبت،برگشت پذيري بالا توانسته به عنوان فوم تخصصي سايلنت نظر فني كارشناسان مربوطه را به خود جلب نمايد. اين فوم در حال حاضر در ضخامت ۲.۸ميلي متر و در دانسيته ۵۰ به در رول هاي ۱۰۰متري توليد مي شود.
با توجه به کاربردهای فوم سایلنت، این فوم از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. در ادامه تنها چند مورد از مهم ترین ویژگی های فوم سایلنت ذکر خواهد شد:
فوم سایلنت دارای سطحی یکدست و انعطاف پذیر است.
فوم سایلنت قابلیت تحمل وزن بالایی دارد.
مواد اولیه فوم سایلنت فشرده می باشد، به همین دلیل فوم سایلنت نور را از خود عبور نمی دهد.
وزن سبکی دارد، درنتیجه حمل و نقل آن آسان است.
اگر از فوم سایلنت برای زیرسازی پارکت استفاده شود، می تواند سر و صدای ناشی از راه رفتن روی پارکت را کاهش دهد.
فوم سایلنت در زیر پارکت می تواند به عنوان عایق حرارتی و برودتی عمل کند. در نتیجه پارکتی که با فوم سایلنت زیرسازی شده است گرم تر می باشد.
فوم سایلنت می تواند باعث افزایش طول عمر پارکت شود.
نصب فوم سایلنت برای زیرسازی پارکت آسان است.
با توجه به نرمی و انعطافی که فوم سایلنت دارد، می تواند باعث دفع ضربه شود. درنتیجه احتمال صدمه دیدن کودکان و کهنسالان بر روی پارکت زیرسازی شده با فوم سایلنت بسیار پایین است.
فوم سایلنت نقش بسیار مهمی در ماندگاری و افزایش طول عمر پارکت ها دارند، بنابراین اینکه ما بتوانیم بهترین فوم سایلنت را برای زیرسازی پارکت منزل خود استفاده کنیم، کمک شایانی به ساختمان سازی کرده ایم. یکی از مهم ترین موارد در انتخاب بهترین فوم سایلنت، ضخامت استاندارد آن است.
خوشبختانه خرید فوم سایلنت مانند دیگر محصولات فومی، امری سلیقه ای نیست، بلکه استانداردی برای آن تعیین شده است. فوم  رول استاندارد برای استفاده در زیرسازی پارکت را اصطلاحا فوم سایلنت می نامند، که دارای ضخامت 2 میلی متر و یا 1.5 میلی متر با رنگ های سفید و مشکی می باشد، که در این میان فوم سایلنت دو میلی متری بهترین انتخاب است.
به لحاظ ظاهری تفاوت اصلی فوم سایلنت و فوم معمولی مربوط به چگالی است بدین گونه که فوم سایلنت فشرده تر بوده و از جرم حجمی بیشتری برخوردار است۰البته فوم معمولی ارزانتر از فوم سایلنت می باشد.
با توجه به تفاوت این دو نوع فوم،کاربرد آنها نیز متفاوت خواهد بود.در کف های سرامیکی و یا سنگ شده و یا استفاده شده از سایر کفپوش ها از فوم معمولی استفاده خواهد شد.ولی در صورتی که کف سیمان و یا موارد مشابه باشد از فوم سایلنت که فشرده تر است استفاده می شود تا از ایجاد صدا در زمان راه رفتن روی پارکت لمینت جلوگیری شود.
چرا باید در زیر لمینت حتما از فوم سایلنت استفاده کنیم؟
۱) فوم سایلنت باعث میشود هنگام راه رفتن روی لمینت صدا نداشته باشد.
۲) این فوم ها باعث می شود عایق حرارتی شود و گرما و سرما انتقال نیابد. فوم هایی که در زیر لمینت ها استفاده میشه ۱/۵ میل و ۲ میل هست.هر دو این فوم ها به شکل کلی قابل استفاده هستند ولی طبیعتا فوم قطور تر کیفیت بهتری نسبت به فوم های نازک تر دارد.
آیا از موکت به جای فوم سایلنت می توان استفاده کرد؟
 حتی الامکان سعی کنید که این کار را انجام ندهید و لی در موارد خاص و با نظر نصاب و در صورتی که موکت از نوع کبریتی بوده و از نوع پرز دار نباشد می توان استفاده کرد.
فوم آلمینیومی یا ویسکوز نوع دیگری که از فوم های سایلنت که در زیر سازی نصب پارکت لمینیت ها استفاده می شود و از تمامی فوم ها ممتاز تر است فوم ویسکوز است،فوم ویسکوز یا همان متال سایلنت نامیده می شود.
این فوم درواقع همان فوم سایلنت هستند که با روکش آلمینیومی تشکیل شده است،این نوع فوم بیشترین کاربرد آن برای مکان هایی که گرمایش از کف دارند مناسب است ،زیرا به دلیل وجود روکش آلمینیومی آن مانع از آسیب رساندن به پارکت هنگام گرمایش از کف است.

جهت نمایش فروشگاههای دکوراسیون داخلی شهر خود کلیک کنید

جهت نمایش اطلاعات فروشگاههایی که فوم سایلنت دارند کلیک کنید