طرح های رایج فرش تبریز و تاریخچه تولید ان

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
طرح های رایج فرش تبریز و تاریخچه تولید ان
طرح های رایج فرش تبریز و تاریخچه تولید ان
طرح های رایج فرش تبریز و تاریخچه تولید ان

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

طرح های رایج فرش تبریز و تاریخچه تولید ان

فرش ها و قالی های کشور ایران زبانزد خاص و عام می باشد به خصوص اینکه فرش تبریز از معروف ترین ان ها می باشد و همه ساله از جای جای دنیا برای دیدن این فرش ها و خرید و سفارش ان ها مراجعه می کنند. در مورد تاریخچه فرش این شهر می توان به دوره صفویه اشاره کرد که در قرن پانزدهم می باشد و در واقع فرش از حالت روستایی به درباری تغییر پیداکرد، بسیاری از نقوش فرش های تبریزی از حالت ترنج دار به حالت مدالیون و اسلیمی تبدیل شد و نقوش حیوانی به خود گرفت. تبریز قطب مهم بافندگی فرش و قالی کشور است و از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از قالی ها و فرش های ان در موزه های مهم جهان نگه داری می شوند. فرش های تبریزی توسط قالی بافان ماهر بافته شده و از مواد و متریال درجه یک تهیه می شود و خامه های فرش به خوبی رنگ امیزی شده و در حد درجه یک تولید می شوند و از ان ها فرش های دست بافت نفیسی تهیه می گردد.
برخی از فرش ها حالت لچک و ترنج داشته و به رنگ کرم و نخودی می باشند که بسیار مناسب اتاق نشیمن و پذیرایی هستند و فضا را دلباز تر و قشنگ‌تر به نمایش می گذارند. برخی دیگر از چله ابریشمی ساخته و پرداخته شده اند و در قسمت هایی که نقش و نگار دارد ، از رنگ های عنابی و قرمز و اناری استفاده می شود. در بین تبریزیان فرش های به رنگ قرمز بسیار با اهمیت هستند و طرفداران زیادی دارند ، چرا که از رنگ های محبوب ان ها می باشد.
در ایجاد نقوش اسلیمی و حیوانی و طراحی گل و گیاه از خلاقیت بالایی استفاده می کنند، می توان فرش ها را با توجه به نوع دکوراسیون منزل و باتوجه به محل ، برای مثال اتاق خواب یا پذیرایی انتخاب کرد و رنگ ان را با وسایل ست کرد.
نواوری جدیدی که در فرش تبریز اتفاق افتاده ، استفاده از تکنیک سایه روشن در ان است و اینکار را با رنگ انجام می دهند، از ویژگی های دیگر تعادل بین رنگ های سرد و گرم است،که باعث می شود که نقوش روی فرش برجسته تر نمایان شود و به سبک رئالیسم و واقع گرایانه نزدیک تر می شود.
استفاده از تکنیک های هندسی و ذهن بافی در واقع بین روستاییان تبریز رواج دارد که از تبحر خاصی برخوردار بوده و می توانند بدون هیج ایده ی کاغذی ، تنها با استفاده از ذهن خود ، فرش را طراحی و اجرا کنند.
 بافت کناره و گلکی چندان مناسب فرش های تبریز نمی باشد و اغلب فرش های تبریز با طرح های گلدانی، نقوش حیوانی، محرابی، شاخ و برگی، هندسی، قرآنی و غیره بافته می شوند.
این فرش ها به دلیل استفاده از متریال فوق العاده عالی و زحمت بافندگان ، معمولا قیمت قابل توجهی نیز دارند.
اوج هنر قالی بافی و فرش بافی تبریز مربوط می شود به سده دوازدهم تا شانزدهم میلادی که تبدیل به شاهکار بی بدیلی شد. و می توان گفت که از ان زمان تا به اکنون با پیشرفت صنعت و بهتر شدن مواد مورد استفاده و همین طور یادگیری تکنیک ها باعث شده است که تبریز به عنوان قطب جهانی تولید فرش در کشور ایران شناخته شود و فرش تبریز در بین دیگر فرش ها از اهمیت بالایی برخودار است و خریداران بسیاری دارد.
این فرش ها را باخیال راحت می توانید در مکان های پر رفت و امد استفاده کنید چرا که هر چقدر پا بخورد بهتر خواهد شد و زیبایی خود را بیش از پیش نشان خواهد داد.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : طرح های رایج فرش تبریز و تاریخچه تولید ان

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .