اصول چمن کاری در ویلا

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
اصول چمن کاری در ویلا
اصول چمن کاری در ویلا
اصول چمن کاری در ویلا

روی نقشه شهرتان به فروشگاههای موبایل دسترسی داشته باشید...کلیک کنید

اصول چمن کاری در ویلا 


هر کاری که بشر انجام می دهد ، نیاز به یک اصول اساسی و محکمی دارد که باعث شود تا نتیجه ای عالی و مفید در انتها به بار نشیند . یک بنا باید اصل و اساس بنایی را بداند ، یک نقاش تمام اصول مورد نیاز نقاشی را باید آموخته باشد ، یک پزشک باید آشنا به علم پزشکی باشد و تمامی اصول آن را رعایت کند ، و ... 
در این چرخه اگر حتی یک نفر اصول کار خود را بلد نباشد یا حتی آن را رعایت نکند ، نظم این چرخه بهم خواهد ریخت . گاهی ممکن است که ما فکر کنیم کارهایی بسیار ساده هستند و هر شخصی می تواند به راحتی آن را انجام دهد ، یا حتی فکر می کنیم که یک کار ، اصلا اصل و اساسی ندارد ، برای مثال چمن کاری ، از جمله مواردی است که شاید در وهله اول فکر کنیم که چندان هم کار دشواری نیست اما اگر کمی اطلاعات راجع به این مهارت ، کسب کنیم ، خواهیم دانست که بسیار مهارت حساس و دشواری است.
اگر شما صاحب یک ویلا باشید یا نه حتی اگر یک سازنده باشید ، هر چقدر هم که نمای ساختمان یا ویلایی که ساختید زیبا باشد ، اگر در محوطه ویلا چمن کاری نکرده باشید یا اصول چمن کاری را رعایت نکرده باشید ، این یک ایراد و نقص بزرگ برای ویلای شما به حساب می آید .

چمن از جمله گیاهانی تک لپه ای است ، و نکته مهم دیگری که راجع به چمن باید در نظر بگیرید این مورد است که بسته به محیطی که ویلای شما در آن قرار دارد سردسیر باشد یا گرمسیر باید کاشت چمن را شروع کنید . مثل هر گیاه دیگری ، وقتی چمن بخواهیم در محوطه بکاریم ، باید ابتدا بذر آن را تهیه کنیم و سپس بنا بر انتخاب خود و امکاناتی که در اختیار دارید آن را در قسمتی از محوطه ویلا به صورت یکسان روی زمین پخش کنید . همانطور که خود نیز می دانید ، هر بذری نیاز به کود دارد و چمن نیز از این قضیه مستثنی نیست ، پس برای چمن های خود ، کود تهیه کنید و به  صورت پراکنده در قسمتی که بذر را کاشتید بریزید .
پس از انجام این مراحل ، باید با کمک یک غلتک ، سطح قسمتی را که بذر و کود پاشیدید را خوب و درست غلتک زنی کنید ، اما ممکن است که علت اینکار برای شما سوال باشد ؟ برای اینکه بذر ها و کود و خاک به خوبی با هم مخلوط شده باشند نیاز به غلتک زنی هست ، غلتک زنی به همراه مقداری آب که درست تر آن است که از گوشه های قسمتی که بذر را کاشته ایم شروع کنیم به غلتک زنی زمین تا زمانی که کل زمین را غلتک زنی کرده باشیم.
احتمالا اکثر ما هنگامی که بذر یا حتی در هنگام عید که شروع به درست کردن سبزه عید می کنیم به این نکته توجه کرده ایم که گندمی که قصد داریم بکاریم ، در چند روز اول آن را مرطوب نگه میداریم ، نکته در کاشت چمن نیز همین امر است ، باید قسمتی از محوطه ویلا که چمن در آن کاشته شده را در چند روز اول مرطوب نگه داریم تا شرایط مهیا باشد برای تبدیل بذر به چمنی زیبا . اما مرطوب بودن به این معنا نیست که آنقدر آب دهیم به زمین که یا گل شود و یا آب همه جا را بردارد ، بلکه بهتر است فواصل آبیاری زمین را کوتاه کنیم ولی کم آب دهیم در حدی که فقط زمین مرطوب شود . 
بعد از آنکه بذر های شما کمی رشد کرد و زمین سبز شد ، مقدار آبیاری خود را کمتر کنید ، عده ای بعد از آنکه چمن ها رشد کردند خیال شان راحت می شود و دیگر به چمن نمیرسند ، اما فراموش نکنید که باید حدود یک ماه یا یک ماه و نیم بعد از کاشت چمن ها ، دوباره به آن ها کود دهیم تا بهتر و زیباتر رشد کنند.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : اصول چمن کاری در ویلا

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    گلسا

    چقدر خوب توضیح داده ممنون از مپ استار

    1399/05/09

  • #

    لاله

    خیلی ممنون از مطلب خوبتون

    1399/05/09

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟