اصول چمن کاری در ویلا
اصول چمن کاری در ویلا

روی نقشه شهرتان به فروشگاههای موبایل دسترسی داشته باشید...کلیک کنید

اصول چمن کاری در ویلا 


هر کاری که بشر انجام می دهد ، نیاز به یک اصول اساسی و محکمی دارد که باعث شود تا نتیجه ای عالی و مفید در انتها به بار نشیند . یک بنا باید اصل و اساس بنایی را بداند ، یک نقاش تمام اصول مورد نیاز نقاشی را باید آموخته باشد ، یک پزشک باید آشنا به علم پزشکی باشد و تمامی اصول آن را رعایت کند ، و ... 
در این چرخه اگر حتی یک نفر اصول کار خود را بلد نباشد یا حتی آن را رعایت نکند ، نظم این چرخه بهم خواهد ریخت . گاهی ممکن است که ما فکر کنیم کارهایی بسیار ساده هستند و هر شخصی می تواند به راحتی آن را انجام دهد ، یا حتی فکر می کنیم که یک کار ، اصلا اصل و اساسی ندارد ، برای مثال چمن کاری ، از جمله مواردی است که شاید در وهله اول فکر کنیم که چندان هم کار دشواری نیست اما اگر کمی اطلاعات راجع به این مهارت ، کسب کنیم ، خواهیم دانست که بسیار مهارت حساس و دشواری است.
اگر شما صاحب یک ویلا باشید یا نه حتی اگر یک سازنده باشید ، هر چقدر هم که نمای ساختمان یا ویلایی که ساختید زیبا باشد ، اگر در محوطه ویلا چمن کاری نکرده باشید یا اصول چمن کاری را رعایت نکرده باشید ، این یک ایراد و نقص بزرگ برای ویلای شما به حساب می آید .

چمن از جمله گیاهانی تک لپه ای است ، و نکته مهم دیگری که راجع به چمن باید در نظر بگیرید این مورد است که بسته به محیطی که ویلای شما در آن قرار دارد سردسیر باشد یا گرمسیر باید کاشت چمن را شروع کنید . مثل هر گیاه دیگری ، وقتی چمن بخواهیم در محوطه بکاریم ، باید ابتدا بذر آن را تهیه کنیم و سپس بنا بر انتخاب خود و امکاناتی که در اختیار دارید آن را در قسمتی از محوطه ویلا به صورت یکسان روی زمین پخش کنید . همانطور که خود نیز می دانید ، هر بذری نیاز به کود دارد و چمن نیز از این قضیه مستثنی نیست ، پس برای چمن های خود ، کود تهیه کنید و به  صورت پراکنده در قسمتی که بذر را کاشتید بریزید .
پس از انجام این مراحل ، باید با کمک یک غلتک ، سطح قسمتی را که بذر و کود پاشیدید را خوب و درست غلتک زنی کنید ، اما ممکن است که علت اینکار برای شما سوال باشد ؟ برای اینکه بذر ها و کود و خاک به خوبی با هم مخلوط شده باشند نیاز به غلتک زنی هست ، غلتک زنی به همراه مقداری آب که درست تر آن است که از گوشه های قسمتی که بذر را کاشته ایم شروع کنیم به غلتک زنی زمین تا زمانی که کل زمین را غلتک زنی کرده باشیم.
احتمالا اکثر ما هنگامی که بذر یا حتی در هنگام عید که شروع به درست کردن سبزه عید می کنیم به این نکته توجه کرده ایم که گندمی که قصد داریم بکاریم ، در چند روز اول آن را مرطوب نگه میداریم ، نکته در کاشت چمن نیز همین امر است ، باید قسمتی از محوطه ویلا که چمن در آن کاشته شده را در چند روز اول مرطوب نگه داریم تا شرایط مهیا باشد برای تبدیل بذر به چمنی زیبا . اما مرطوب بودن به این معنا نیست که آنقدر آب دهیم به زمین که یا گل شود و یا آب همه جا را بردارد ، بلکه بهتر است فواصل آبیاری زمین را کوتاه کنیم ولی کم آب دهیم در حدی که فقط زمین مرطوب شود . 
بعد از آنکه بذر های شما کمی رشد کرد و زمین سبز شد ، مقدار آبیاری خود را کمتر کنید ، عده ای بعد از آنکه چمن ها رشد کردند خیال شان راحت می شود و دیگر به چمن نمیرسند ، اما فراموش نکنید که باید حدود یک ماه یا یک ماه و نیم بعد از کاشت چمن ها ، دوباره به آن ها کود دهیم تا بهتر و زیباتر رشد کنند.