آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید
آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید
آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید
 

آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید

 

 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
نورپردازی در فضای باز می تواند فضاهای بیرونی خانه را پس از غروب خورشید جذاب کند. و همچنین هدف عملی تری نیز دارد: می تواند مسیرها و راه پله ها را ایمن تر کند و همچنین امنیت خانه را بهبود بخشد .
 
مبانی نورپردازی در فضای باز

همان رویکردی را که برای نورپردازی داخلی انجام می دهید، برای نورپردازی در فضای باز در نظر بگیرید. بسته به مناطقی که می خواهید روشن کنید، باید ترکیبی از چراغ ها را انتخاب کنید.

نورپردازی برای ایمنی و امنیت باید اولویت اصلی شما باشد. در قسمت های ورودی خود، چراغ هایی می خواهید که به اندازه کافی روشن باشند که هم ورودی و هم افرادی که در درب هستند را روشن کنند. وسایل بالای سر و دیوارکوب هایی که نور وسیعی را می تابانند برای این مناطق به خوبی کار می کنند.

 
شما همچنین نورهایی را در مسیرها و پله ها می خواهید. وسایلی را انتخاب کنید که نور را روی سطح پیاده روی یا پله ها بتابانند، به خصوص اگر تغییر درجه وجود داشته باشد.

همچنین ممکن است بخواهید در سایر نقاط ورودی، مانند دروازه‌ ها و راه های ورودی، و اطراف هر استخر یا حوض، چراغ ها را هم برای امنیت و هم به عنوان نشانه ای از مرزها داشته باشید. چراغ های حسگر حرکت به شما هشدار می دهند که در قسمت های مختلف حیاط خود حرکت کنید بدون اینکه دائماً روشن باشند.
 
چه کسی را استخدام کنیم

یک معمار منظر یا طراح منظر می تواند ایده ها و طرح هایی را ارائه دهد که ظاهر و احساس و همچنین فعالیت های مورد نظر شما را در بر می گیرد. اگر چیز تخصصی ‌تری می ‌خواهید، به یک طراح نورپردازی مراجعه کنید.

اگر دستی دارید، می توانید سیستم های ولتاژ پایین ساده مانند چراغ های طناب و چراغ های رشته ای را نصب کنید. اگر سیستم پیچیده‌ تری می ‌خواهید، به دنبال یک برقکار دارای مجوز با تجربه در مورد پیشنهادی خود باشید. همچنین در صورت نیاز به انجام کارهای ساختمانی، مانند نصب مجرای زیرزمینی، ممکن است به یک پیمانکار چشم انداز نیاز داشته باشید.
 
ملاحظات طراحی برای نورپردازی در فضای باز شما بیش از یک نور ایوان و یک نور واحد در حیاط خلوت می خواهید تا به منظره شما حسی خوشایند بدهد. در عین حال، نمی خواهید فضا را با نور پر کنید تا شبیه زمین بازی شود. در عوض، به نحوه استفاده از منظره پس از تاریکی و همچنین به ویژگی هایی که می خواهید برجسته کنید فکر کنید. طرح نهایی شما باید شامل ترکیبی از وسایل باشد. نورپردازی نیز باید چه زمانی که در فضا هستید و چه زمانی که آن را از داخل خانه یا از خیابان یا پیاده رو مشاهده می کنید، خوب به نظر برسد.
 
فضاهای روشن و تاریک را متعادل کنید تا به فضای بیرونی شما عمق و جذابیت بیشتری بدهید. یک طرح نمونه ممکن است شامل روشنایی بیشتر در نقاط تجمع در پاسیو و عرشه باشد. یک نور متمرکز بر روی کوره؛ چراغ های بالای سر و دیوارکوب در نقاط ورودی؛ روشنایی روشن برای مسیرها و پله ها و اطراف استخرها. و چراغ های ثابت برای برجسته کردن یک یا دو عنصر باغ، مانند درخت، بوته، مجسمه یا آب نما.
 
به دنبال راه هایی برای ایجاد جلوه های نور ملایم و از بین بردن تابش خیره کننده باشید. چراغ ها را طوری تنظیم کنید که به سمت پایین و دور از سطح چشم بتابند. یک قانون سرانگشتی خوب این است که هر زمان ممکن است منبع نور را پنهان کنید.

طیف وسیعی از گزینه ‌های نورپردازی در فضای باز را برای مسیرها، پله‌ ها و مسیر هایی که فراتر از ظاهر سنتی هستند، کاوش کنید. روشنایی کمتر در سطح زمین در امتداد لبه‌ های مسیر می ‌تواند نور کافی را برای مردم فراهم کند تا بتوانند ایمن راه بروند و در عین حال فضا را تحت تأثیر قرار ندهند یا خطر زمین خوردن را ایجاد نکنند. نصب چراغ‌ هایی در کناره‌ های راه پله که نور را به سمت آج‌ ها هدایت می‌ کند، حرکت پله‌ ها را آسان ‌تر می‌ کند. اختلاط سنگفرش های روشن با سنگفرش های استاندارد در یک مسیر، دیدن منطقه هنگام خروج از ماشین در شب را آسان تر می کند.

 
  • مرجع :https://www.houzz.com
  • برچسب ها : آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (8 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .