آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید
آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید
 

آنچه در مورد افزودن نورپردازی در فضای باز باید بدانید

 

 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
نورپردازی در فضای باز می تواند فضاهای بیرونی خانه را پس از غروب خورشید جذاب کند. و همچنین هدف عملی تری نیز دارد: می تواند مسیرها و راه پله ها را ایمن تر کند و همچنین امنیت خانه را بهبود بخشد .
 
مبانی نورپردازی در فضای باز

همان رویکردی را که برای نورپردازی داخلی انجام می دهید، برای نورپردازی در فضای باز در نظر بگیرید. بسته به مناطقی که می خواهید روشن کنید، باید ترکیبی از چراغ ها را انتخاب کنید.

نورپردازی برای ایمنی و امنیت باید اولویت اصلی شما باشد. در قسمت های ورودی خود، چراغ هایی می خواهید که به اندازه کافی روشن باشند که هم ورودی و هم افرادی که در درب هستند را روشن کنند. وسایل بالای سر و دیوارکوب هایی که نور وسیعی را می تابانند برای این مناطق به خوبی کار می کنند.

 
شما همچنین نورهایی را در مسیرها و پله ها می خواهید. وسایلی را انتخاب کنید که نور را روی سطح پیاده روی یا پله ها بتابانند، به خصوص اگر تغییر درجه وجود داشته باشد.

همچنین ممکن است بخواهید در سایر نقاط ورودی، مانند دروازه‌ ها و راه های ورودی، و اطراف هر استخر یا حوض، چراغ ها را هم برای امنیت و هم به عنوان نشانه ای از مرزها داشته باشید. چراغ های حسگر حرکت به شما هشدار می دهند که در قسمت های مختلف حیاط خود حرکت کنید بدون اینکه دائماً روشن باشند.
 
چه کسی را استخدام کنیم

یک معمار منظر یا طراح منظر می تواند ایده ها و طرح هایی را ارائه دهد که ظاهر و احساس و همچنین فعالیت های مورد نظر شما را در بر می گیرد. اگر چیز تخصصی ‌تری می ‌خواهید، به یک طراح نورپردازی مراجعه کنید.

اگر دستی دارید، می توانید سیستم های ولتاژ پایین ساده مانند چراغ های طناب و چراغ های رشته ای را نصب کنید. اگر سیستم پیچیده‌ تری می ‌خواهید، به دنبال یک برقکار دارای مجوز با تجربه در مورد پیشنهادی خود باشید. همچنین در صورت نیاز به انجام کارهای ساختمانی، مانند نصب مجرای زیرزمینی، ممکن است به یک پیمانکار چشم انداز نیاز داشته باشید.
 
ملاحظات طراحی برای نورپردازی در فضای باز شما بیش از یک نور ایوان و یک نور واحد در حیاط خلوت می خواهید تا به منظره شما حسی خوشایند بدهد. در عین حال، نمی خواهید فضا را با نور پر کنید تا شبیه زمین بازی شود. در عوض، به نحوه استفاده از منظره پس از تاریکی و همچنین به ویژگی هایی که می خواهید برجسته کنید فکر کنید. طرح نهایی شما باید شامل ترکیبی از وسایل باشد. نورپردازی نیز باید چه زمانی که در فضا هستید و چه زمانی که آن را از داخل خانه یا از خیابان یا پیاده رو مشاهده می کنید، خوب به نظر برسد.
 
فضاهای روشن و تاریک را متعادل کنید تا به فضای بیرونی شما عمق و جذابیت بیشتری بدهید. یک طرح نمونه ممکن است شامل روشنایی بیشتر در نقاط تجمع در پاسیو و عرشه باشد. یک نور متمرکز بر روی کوره؛ چراغ های بالای سر و دیوارکوب در نقاط ورودی؛ روشنایی روشن برای مسیرها و پله ها و اطراف استخرها. و چراغ های ثابت برای برجسته کردن یک یا دو عنصر باغ، مانند درخت، بوته، مجسمه یا آب نما.
 
به دنبال راه هایی برای ایجاد جلوه های نور ملایم و از بین بردن تابش خیره کننده باشید. چراغ ها را طوری تنظیم کنید که به سمت پایین و دور از سطح چشم بتابند. یک قانون سرانگشتی خوب این است که هر زمان ممکن است منبع نور را پنهان کنید.

طیف وسیعی از گزینه ‌های نورپردازی در فضای باز را برای مسیرها، پله‌ ها و مسیر هایی که فراتر از ظاهر سنتی هستند، کاوش کنید. روشنایی کمتر در سطح زمین در امتداد لبه‌ های مسیر می ‌تواند نور کافی را برای مردم فراهم کند تا بتوانند ایمن راه بروند و در عین حال فضا را تحت تأثیر قرار ندهند یا خطر زمین خوردن را ایجاد نکنند. نصب چراغ‌ هایی در کناره‌ های راه پله که نور را به سمت آج‌ ها هدایت می‌ کند، حرکت پله‌ ها را آسان ‌تر می‌ کند. اختلاط سنگفرش های روشن با سنگفرش های استاندارد در یک مسیر، دیدن منطقه هنگام خروج از ماشین در شب را آسان تر می کند.