آشفتگی بازار دکوراسیون ایران در سال 1402

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
آشفتگی بازار دکوراسیون ایران در سال 1402
آشفتگی بازار دکوراسیون ایران در سال 1402
آشفتگی بازار دکوراسیون ایران در سال 1402
آشفتگی بازار دکوراسیون ایران در سال 1402  



 صنف دکوراسیون داخلی ، در تمامی تولیدات داخلی خود،  و یا تهیه مواد اولیه ( کاغذ دیواری یا حتی پارکت لمینت  ،( و دیگر محصولاتی که از خارج از کشور وارد می شود ، وابستگی بسیار زیاد و ارتباط مستقیمی با دلار دارد .  به طوری که نوسان شدید قیمت دلار ، یک آشفتگی و نامنظمی و بحران بسیار بزرگی را برای این صنف به وجود آورده است . همان طور که پیش از عید نوروز نیز ، این صنف دچار یک بحران شدید شد . بحرانی که  فکر و تمرکز فروشگاه ها و مغازه داران صنف دکوراسیون داخلی را ، به طور کلی بهم ریخت و حتی منجر به ورشکستگی بسیاری از فعالان این صنف گشت . 

این در حالی است که ،  دیدگاه مردم در خصوص صنف دکوراسیون داخلی ، به این صورت است که گمان می کنند فروشگاه هایی که در این صنف مشغول به فعالیت هستند،  افرادی قدرتمند در زمینه مالی می باشند و به عبارتی این افراد قشر ثروتمند جامعه هستند و هیچ دغدغه ای ندارند . در حالی که این گمان صحیح نیست . عموم افراد جامعه آگاه به این امر هستند که ، بیکاری بسیار زیادی در جامعه طی پانزده سال اخیر حاکم شده است ، به طوری که بسیاری از افراد شغل های خود را در این مدت از دست داده اند و یا حتی کارخانه آن ها ، به طور کل تعطیل شده است ، از طرفی بسیاری جوانان نیز وارد این صنف شدند که در زمینه فروش این محصولات و یا حتی نصب آنان فعالیت می کنند ، ولی نکته ای باید به آن توجه داشت این امر است که این قبیل افراد ، افرادی متوسط می باشند و نه مرفه که علت ورود آن ها به صنف دکوراسیون هم به این خاطر بوده که شغل مناسب‌تری برای آنان در این جامعه وجود نداشته است و آنان رو به صنف و شغل آورده اند . ولی با تماس تلاشی که میکنند وقتی نتوانند اجاره فروشگاه یا مغازه خود را بدهند و یا حتی وقتی فروش آنان به صورتی نباشد که از پس هزینه های زندگی شان برآیند ، بی شک این مشکل ، مشکلات بسیار دیگری را نیز برای آنان رقم خواهد زد .

نکته ای که باید به آن بسیار توجه داشت ، این امر است که : صنف دکوراسیون ، صنفی است که هیچ ارگانی از آن حمایت نمی کند و می توان اینطور گفت که ، آخرین ذهنیتی که در جامعه به آن توجه می شود تزیینات است . به عبارت دیگر ، حداقل در ده سال اخیر به این صورت شده که ، در کشور به خوراک بیش از هر چیز دیگری توجه می شود . به طوری که تنها دغدغه افراد ، امروزه تلاش برای تهیه خوراک می باشد و چه بسیار افرادی که حتی موفق به تهیه خوراک روزانه خود نیز نمی شوند و مجبور به مهاجرت به روستا ها و شهر های کوچک می گردند . و به همین خاطر کم ترین اهمیتی به کاغذ دیواری یا پارکت لمینت و ... داده می شود و همین امر باعث آزار بیش از حد این اصناف می گردد ، چرا که هیچ حامی ندارند و خود باید نهایت سعی شان را کنند که در این عرصه باقی بمانند و فعالیت کنند .
 

در واقع ، افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند با نهایت سختی و مشکلات ، سال گذشته را سپری کردند ، برخی ها در این مدت مجبور به تعطیل کردن مغازه یا فروشگاه خود شدند ، چرا که از پس هزینه اجاره و دیگر هزینه ها  بر نمی آمدند ، اما تعدادی نیز همچنان در این صنف باقی ماندند . این افراد باید بدانند که ، با بحران بسیار جدی و زیادی در سال جدید ( ۱۴۰۲ ) مواجه هستند که آن ، عدم توجه و اشتیاق مردم به خرید است . به طوری که  وقتی در فروشگاهی خرید صورت نگیرد آن فروشگاه کم کم به کسادی و در نهایت تعطیلی می رسد و همین امر باعث می شود که ، صنف دکوراسیون هر روز بیش تر از دیروز کوچک و کوچک تر می شود و افراد بسیاری از این صنف خارج می شوند .

اما از آنجایی که هر انسانی خواهان زیبایی است ، و زیبایی محیط زندگی و کار نیز یکی از مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن شود ، می توان اینطور پیش بینی کرد که اگر در کشور تغییر و تحول اساسی رخ ندهد ، باعث کهنگی و همچنین روحیه بسیار پایین افراد جامعه خواهد شد . و ما به شدت و به سرعت ، از امسال به سمت کهنگی در صنف زیبایی شناسی آپارتمان ها و منازل می رویم و این کهنگی در روحیه پایین مردم جامعه بسیار تاثیر خواهد گذاشت .

باید افزود که :  متاسفانه هیچ اتحادیه ای این صنف ندارد که از صنف دکوراسیون حمایت کند و هیچ بودجه ای نیز ، برای این صنف در نظر گرفته نشده که کمکی به وارد کنندگان و فروشگاه ها کند . از طرفی ، شرکت های وارد کننده نیز با همین بحران مواجه هستند به این صورت که ، محصولی را سفارش می دهند و سپس متوجه تغییر قیمت دلار می شوند و ضرر بسیار زیادی را متحمل می گردند . اینک بسیاری از وارد کننده ها که دارای سوله هستند و اجناس خود را دپو کرده اند در سردرگمی به سر می برند که جنس خود را بفروشند یا همچنان دست نگهدارند ؟ 

در هر صورت می توان برای سال ۱۴۰۲ این گونه پیش‌ بینی نمود که ، بحران و رکود بسیار شدیدی را در این صنف خواهیم داشت و هیچ درخواستی نیز از جامعه نداریم  ، تنها آرزو می کنیم و امیدواریم که با تغییرات اساسی که در روح تصمیم گیری کشور وجود دارد ،  به گونه ای باشد که تمامی ایرانیان عزیز بتوانند از زیبایی ها و دارایی های کشور خود نهایت استفاده را کنند و در جامعه این حد از فقر ، پرخاشگری ، ناامیدی ، و ... وجود نداشته باشد ، چرا که بی شک روزی این شدت از پرخاش و فقر دامنگیر تمامی افراد جامعه خواهد شد .
  • مرجع :
  • برچسب ها : آشفتگی بازار دکوراسیون ایران در سال 1402

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    وحیدی

    الان هر ادمی که شغلش رو از دست میده یا ورشکست میشه میاد میشه نصاب کاغذ و لمینت، ما 20ساله خاک خوردیم واقعا داریم به سختی زندگی میکنیم

    1402/01/29

  • #

    سارا بیانی از اهواز

    بله دقیقا درسته، ما مشکلات بسیار زیادی داریم و هیچ وامی یا کمکی و حمایتی اصلا از دولت و صنف دکوراسیون نداریم. چشم به هم می‌زنیم سر ماه میشه اجاره بالای مغازه و حقوق و بیمه کارمند و اخر هر سال هم\sمالیات میدیم، وقتی دقیق هم بررسی میکنیم چیزی در کل سال منفعت ما نمیشه که یکسال با مشتری ها بسیار کلنجار رفتیم و تهش هیچی نمونده برامون..

    1402/01/28

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .