چگونه ChromeOS را روی رایانه شخصی یا مک قدیمی خود نصب کنیم

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
چگونه ChromeOS را روی رایانه شخصی یا مک قدیمی خود نصب کنیم


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )

آیا لپ تاپ کندی دارید که دیگر به روز رسانی ویندوز یا macOS را دریافت نمی کند؟  قبل از دور انداختن آن، با ChromeOS Flex، نسخه‌ای از ChromeOS که روی رایانه‌های شخصی قدیمی‌تر و لپ‌تاپ‌های Windows و Mac اجرا می‌شود، جان تازه‌ای به آن بدهید.  با ChromeOS Flex، می‌توانید از ویژگی‌های کلیدی بهترین دستگاه‌های Chromebook بدون صرف هزینه زیاد لذت ببرید.

ChromeOS Flex چیست؟

 Google در سال 2020 شرکت پشت سر CloudReady را تصاحب کرد. CloudReady اجازه نصب ChromeOS را بر روی دستگاه‌های فاقد گواهی داد.  گوگل با تکیه بر خرید خود، ChromeOS Flex را در سال 2022 معرفی کرد که جانشین CloudReady بود تا لپ‌تاپ‌های قدیمی ویندوز و مک‌بوک‌ها را دوباره قابل استفاده کند.

ChromeOS Flex برای دانلود و استفاده رایگان است.  در درجه اول برای رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و مک‌بوک‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شود که توسط کسب‌وکارها و مدارسی که اکنون برای اجرای صحیح ویندوز یا macOS بسیار کند هستند، استفاده می‌شود.  این سیستم عامل زمان بوت سریع‌تر، تجربه قابل اعتماد، به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه و موارد دیگر را وعده می‌دهد.  هدف گوگل کاهش ضایعات الکترونیکی و افزایش طول عمر رایانه های شخصی قدیمی با ChromeOS Flex است.

 ChromeOS و ChromeOS Flex چه تفاوتی دارند؟

ChromeOS و ChromeOS Flex اساس یکسانی دارند.  با این حال، چند تفاوت وجود دارد که باید قبل از نصب ChromeOS Flex بر روی لپ‌تاپ قدیمی خود به آنها توجه کنید.

ChromeOS فقط بر روی سخت افزار تایید شده اجرا می شود.  ChromeOS Flex روی طیف وسیعی از سخت افزارهای قدیمی اجرا می شود.  کروم‌بوک‌ها همچنین از تراشه امنیتی Titan C گوگل بهره می‌برند و یک بوت تایید شده برای جلوگیری از دستکاری فایل‌های سیستم ارائه می‌کنند.

 از آنجایی که رایانه‌های شخصی قدیمی‌تر دارای ماژول پلتفرم مورد اعتماد (TPM) نیستند، ChromeOS Flex نمی‌تواند رمزگذاری در سطح سخت‌افزار ارائه کند.  داده ها رمزگذاری شده اند، اما کلیدهای رمزگذاری در سطح سخت افزاری محافظت نمی شوند.  این بدان معناست که می توان با مجموعه ابزار مناسب از این رمزگذاری عبور کرد.  Google از رمزگذاری TPM در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی تأیید شده در ChromeOS Flex پشتیبانی می‌کند.

How to install ChromeOS on your old PC or Mac


 Do you have a slow laptop that no longer receives Windows or macOS updates?  Before you throw it away, breathe new life into it with ChromeOS Flex, a version of ChromeOS that runs on older PCs and Windows and Mac laptops.  With ChromeOS Flex, you can enjoy the key features of the best Chromebooks without breaking the bank.

 What is ChromeOS Flex?

  Google acquired the company behind CloudReady in 2020.  CloudReady allowed ChromeOS to be installed on uncertified devices.  Building on its acquisition, Google introduced ChromeOS Flex in 2022, a successor to CloudReady, to make older Windows laptops and MacBooks usable again.

 ChromeOS Flex is free to download and use.  It is primarily used for older PCs, laptops, and MacBooks used by businesses and schools that are now too slow to run Windows or macOS properly.  The OS promises faster boot times, a reliable experience, background updates and more.  Google aims to reduce e-waste and extend the life of older PCs with ChromeOS Flex.

  What is the difference between ChromeOS and ChromeOS Flex?

 ChromeOS and ChromeOS Flex share the same foundation.  However, there are a few differences that you should be aware of before installing ChromeOS Flex on your old laptop.

 ChromeOS only runs on certified hardware.  ChromeOS Flex runs on a wide range of legacy hardware.  Chromebooks also use Google's Titan C security chip and offer a certified boot to prevent tampering with system files.

  Because older PCs do not have a Trusted Platform Module (TPM), ChromeOS Flex cannot provide hardware-level encryption.  The data is encrypted, but the encryption keys are not protected at the hardware level.  This means that this encryption can be bypassed with the right toolset.  Google supports TPM encryption on certified laptops and PCs on ChromeOS Flex.
  • مرجع :https://www.androidpolice.com/
  • برچسب ها : چگونه ChromeOS را روی رایانه شخصی یا مک قدیمی خود نصب کنیم

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (8 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .