تفاوت باتری نیکلی با باتری لیتیومی

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش رقابت قیمت فروشگا های موبایل در هر شهر...کلیک کنید

تفاوت باتری نیکلی با باتری لیتیومی

با پیشرفت در الکترونیک و صنعت ، بشر توانست که در ساخت انواع گوشی های بی سیم موفق شود و امروزه گوشی های همراه بسیاری را در این باره ساخته است که بسیار هوشمند عمل می کند و رفته رفته قابلیت های زیادی پیدا می کند.
در ابتدای امر گوشی های همراهی ساخته شد که دارای باتری نیکلی و از این جنس بود که این امر باعث سنگین تر شدن گوشی همراه می شد. از طرفی ، این گوشی های همراه با داشتن این نوع باتری باید در هنگام خریداری و راه اندازی ان  ، باتری به مدت هشت ساعت در حالت شارژ می ماند تا در حافظه باتری این مقدار شارژ صفر تا صد درصد باقی بماند.
در هنگام استفاده نیز اگر در گوشی همراه بازی نصب می شد و یا از دیگر امکانات گوشی استفاده می شد ، باتری گوشی زود خالی می شد و شخص باید ان را شارژ می کرد.
با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت، بسیاری از شرکت ها گوشی های همراهی را ساختند که دارای باتری لیتیوم یونی بود.
باتری های لیتیوم یونی نسبت به باتری های نیکلی کوچکتر هستند و کمتر احتیاج به تعمیر پیدا می کنند.
هر چند که این دونوع باتری بسیار به هم شبیه هستند ، اما از لحاظ قابلیت و مواد شیمیایی باهم متفاوت بوده و باتری لیتیوم یونی ، برای محیط زیست بسیار ایمن تر می باشد.
باتری های لیتیومی نسبت به نیکلی ،تخیله شارژ ندارند و می توانند ماه ها شارژ را داخل خود نگه دارند. باتری های نیکلی از ماجرای اثر حافظه رنج می برند، این نوع باتری در نقطه ای که شارژ شد افت فشارکرده و گویی ولتاژ کم شود و کمبود شارژ اتفاق بیفتد.
در نتیجه در هنگام استفاده از این نوع باتری ها بهتر است اجازه بدهید که تا صفر کم شود و گوشی را تا صد درصد شارژ کنید.
برعکس، باتری های لیتیوم یونی نسبت به اثر حافظه مقاومت دارند و در تمامی دماهای مختلف قدرت تحمل دارند، در نتیجه احتیاج به نگه داری کمتری دارند.
تنها ایراد ان ظریف بودن ان است، هم چنین دارای ولتاژ بالا هستند که انرژی زیادی را مصرف می کنند.
برخی از گوشی های همراه مثل بعضی از گوشی های ساخت سامسونگ ، درب پشتی گوشی باز نمی شود و این امکان را ندارد. در نتیجه باتری موجود در این گوشی قابل تعویض نیست ، پس با وجود اینکه باتری های لیتیوم یونی مقاومت و تحمل بالایی دارند ، اما باید برای اینکه مشکلی پیش نیاید از ان مراقبت کرد، چرا که شارژ بیش از حد این گوشی ها باعث کم شدن طول عمر ان ها شده و گوشی همراه شما دچار مشکل می شود.
گوشی های همراه دارای باتری لیتیومی را در هنگام شارژ تا صد درصد نرسانید و تا ۹۵ درصد شارژ کنید چون بهتر است مقداری از فضای این باتری خالی بماند. وقتی باتری به ۱۵ درصد رسید ان را شارژ کنید و از این طرف هم اجازه ندهید که به صفر درصد برسد چرا که با مرور چنین اتفافاتی عمر باتری شما کم می شود.
لازم است گوشی های همراه لیتیوم یونی را در هنگام خریداری ، تا جایی که ممکن است کار کنید و بعد به شارژ بزنید، در این گوشی ها با دارا بودن این نوع باتری ،احتیاجی به ۸ ساعت شارژ نیست! و تنها تا زمانی که ۱۰۰ درصد شود می توانید برای بار اول شارژ کنید.
گوشی های هوشمند امروزه با داشتن چنین باتری عمر طولانی و قابلیت های فراوانی دارند که به شما برای اجرای برنامه ها کمک می کنند. 
این گوشی ها را می توانید برای بهبود باتری ، ماهانه یک بار خاموش و روشن کنید تا از لحاظ انرژی بتواند بهبود یابد و عمر بالایی داشته باشد.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : تفاوت باتری نیکلی با باتری لیتیومی

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    گلناز

    من باطری گوشیم زود خالی می کرد حتی وقتی خاموش بود و ازش استفاده ای نمیشود ولی وقتی عوضش کردم و از باطری های لیتیومی استفاده کردم عالی خیلی خوبه نه الکی شارژ گوشیم کم میشه نه وقتی که دارم استفاده میکنم از موبایلم خیلی کم کم باطری کم میکنه

    1399/05/02

  • #

    نگین

    با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت همه چیز عالی شده و بهتر از گذشته هست حتی باطری های گوشی

    1399/05/02

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .