تفاوت باتری نیکلی با باتری لیتیومی
تفاوت باتری نیکلی با باتری لیتیومی

نمایش رقابت قیمت فروشگا های موبایل در هر شهر...کلیک کنید

تفاوت باتری نیکلی با باتری لیتیومی

با پیشرفت در الکترونیک و صنعت ، بشر توانست که در ساخت انواع گوشی های بی سیم موفق شود و امروزه گوشی های همراه بسیاری را در این باره ساخته است که بسیار هوشمند عمل می کند و رفته رفته قابلیت های زیادی پیدا می کند.
در ابتدای امر گوشی های همراهی ساخته شد که دارای باتری نیکلی و از این جنس بود که این امر باعث سنگین تر شدن گوشی همراه می شد. از طرفی ، این گوشی های همراه با داشتن این نوع باتری باید در هنگام خریداری و راه اندازی ان  ، باتری به مدت هشت ساعت در حالت شارژ می ماند تا در حافظه باتری این مقدار شارژ صفر تا صد درصد باقی بماند.
در هنگام استفاده نیز اگر در گوشی همراه بازی نصب می شد و یا از دیگر امکانات گوشی استفاده می شد ، باتری گوشی زود خالی می شد و شخص باید ان را شارژ می کرد.
با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت، بسیاری از شرکت ها گوشی های همراهی را ساختند که دارای باتری لیتیوم یونی بود.
باتری های لیتیوم یونی نسبت به باتری های نیکلی کوچکتر هستند و کمتر احتیاج به تعمیر پیدا می کنند.
هر چند که این دونوع باتری بسیار به هم شبیه هستند ، اما از لحاظ قابلیت و مواد شیمیایی باهم متفاوت بوده و باتری لیتیوم یونی ، برای محیط زیست بسیار ایمن تر می باشد.
باتری های لیتیومی نسبت به نیکلی ،تخیله شارژ ندارند و می توانند ماه ها شارژ را داخل خود نگه دارند. باتری های نیکلی از ماجرای اثر حافظه رنج می برند، این نوع باتری در نقطه ای که شارژ شد افت فشارکرده و گویی ولتاژ کم شود و کمبود شارژ اتفاق بیفتد.
در نتیجه در هنگام استفاده از این نوع باتری ها بهتر است اجازه بدهید که تا صفر کم شود و گوشی را تا صد درصد شارژ کنید.
برعکس، باتری های لیتیوم یونی نسبت به اثر حافظه مقاومت دارند و در تمامی دماهای مختلف قدرت تحمل دارند، در نتیجه احتیاج به نگه داری کمتری دارند.
تنها ایراد ان ظریف بودن ان است، هم چنین دارای ولتاژ بالا هستند که انرژی زیادی را مصرف می کنند.
برخی از گوشی های همراه مثل بعضی از گوشی های ساخت سامسونگ ، درب پشتی گوشی باز نمی شود و این امکان را ندارد. در نتیجه باتری موجود در این گوشی قابل تعویض نیست ، پس با وجود اینکه باتری های لیتیوم یونی مقاومت و تحمل بالایی دارند ، اما باید برای اینکه مشکلی پیش نیاید از ان مراقبت کرد، چرا که شارژ بیش از حد این گوشی ها باعث کم شدن طول عمر ان ها شده و گوشی همراه شما دچار مشکل می شود.
گوشی های همراه دارای باتری لیتیومی را در هنگام شارژ تا صد درصد نرسانید و تا ۹۵ درصد شارژ کنید چون بهتر است مقداری از فضای این باتری خالی بماند. وقتی باتری به ۱۵ درصد رسید ان را شارژ کنید و از این طرف هم اجازه ندهید که به صفر درصد برسد چرا که با مرور چنین اتفافاتی عمر باتری شما کم می شود.
لازم است گوشی های همراه لیتیوم یونی را در هنگام خریداری ، تا جایی که ممکن است کار کنید و بعد به شارژ بزنید، در این گوشی ها با دارا بودن این نوع باتری ،احتیاجی به ۸ ساعت شارژ نیست! و تنها تا زمانی که ۱۰۰ درصد شود می توانید برای بار اول شارژ کنید.
گوشی های هوشمند امروزه با داشتن چنین باتری عمر طولانی و قابلیت های فراوانی دارند که به شما برای اجرای برنامه ها کمک می کنند. 
این گوشی ها را می توانید برای بهبود باتری ، ماهانه یک بار خاموش و روشن کنید تا از لحاظ انرژی بتواند بهبود یابد و عمر بالایی داشته باشد.