چگونه خانه خود را به روش صحیح گردگیری کنید

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
چگونه خانه خود را به روش صحیح گردگیری کنید
چگونه خانه خود را به روش صحیح گردگیری کنید
چگونه خانه خود را به روش صحیح گردگیری کنید
چگونه خانه خود را به روش صحیح گردگیری کنید

 

 
( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی ) 
 
 
این به ندرت شغل مورد علاقه هر کسی است، اما گردگیری همیشه در صدر فهرست کارهای تمیز کردن خانگی قرار می گیرد. این به این دلیل است که با وجود گرد و غبار زیاد در محیط، به طور شگفت انگیزی به سرعت روی سطوح جمع می شود و نیاز به توجه منظم دارد. گرد و غبار خود ترکیبی از ذرات ریز است، از جمله گرده گیاهان، موهای انسان و حیوانات، الیاف پارچه و کاغذ، سلول های پوست انسان و.... ! جای تعجب نیست که ما دوست داریم از شر آن خلاص شویم.

زندگی در خانه‌ های بدون گرد و غبار، به  ‌ویژه برای کسانی که آلرژی دارند، لذت‌ بخش ‌تر است، اما گرد و غبار کردن چیزی بیشتر از تکان دادن یک پارچه به اطراف است. در واقع، یک تکنیک گردگیری ضعیف یا تجهیزات اشتباه می تواند تلاش شما برای پاکسازی آن را خراب کند. برای دریافت توصیه‌ های کلی گرد و غبار و نکات تخصصی به ادامه مطلب بروید و از خانه‌ ای بدون گرد و غبار برای مدت طولانی ‌تری لذت ببرید.
 
کار را از بالا به پایین شروع کنید

 ابتدا سقف ، ریل های تصویر و قفسه های بلند را بپوشانید، سپس به سمت زمین کار کنید. یک جاروبرقی با شلنگ بلند و چند ضمائم کارآمد ترین ابزار است، زیرا گرد و غبار را قبل از نشستن روی مبلمان زیر میمکد.

برای نقاط واقعاً مرتفع، هر چند وقت یک بار آماده باشید که از نردبان خارج شوید. به‌ جای تعادل خطرناک جاروبرقی روی آن، یک گردگیر چوبی انعطاف‌ پذیر با قابلیت دسترسی خوب را دنبال کنید. این کار به فضاهای ناجور و کوچک می رسد و گرد و غبار را روی آستین پر پشت خود به دام می اندازد.

اگر نازل جاروبرقی شما در فضاهای باریک مانند مسیرهای درهای کشویی جا نمی شود، سعی کنید روی یک لوله مقوایی از رول دستمال کاغذی بلغزانید. می توانید آن را له کنید، تا کنید و قالب بزنید تا فضاهای دشوار را مدیریت کنید.
 
روی ابزارهای مناسب سرمایه گذاری کنید

 استفاده از فرم مناسب گردگیر مهم است. طرح پر فقط ذرات گرد و غبار را به اطراف منتقل می کند و بلافاصله پس از اتمام تمیز کردن، آنها را به هوا می فرستد تا دوباره فرود آیند. شما می خواهید گرد و غبار خود را به دام بیندازید، نه اینکه آن را به سادگی جابجا کنید! بنابراین یک میکروفیبر یا گردگیر الکترواستاتیک را در دست بگیرید که ذرات را نگه می دارد. مطمئن شوید که پس از کثیف شدن آن را بشویید یا تعویض کنید.
 
خشک نکنید

علاوه بر استفاده از پارچه مناسب، از گردگیری خشک خودداری کنید. هنگامی که گرد و غبار خشک می شود، به راحتی می تواند در هوا منتقل شود و به دام انداختن آن سخت تر می شود. برای تمیز کردن کارآمدتر و نتایج بهتر، گردگیر ها و پارچه ها را با اسپری یا پولیش گرد و غبار یا حتی یک غبار ریز آب اسپریتز کنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه های لکه دار به مقدار کم استفاده کنید.

اگر از پولیش مبلمان استفاده می کنید، همیشه آن را روی گردگیر نیز اسپری کنید، نه مستقیماً روی مبلمان، که می تواند منجر به انباشته شدن لاک های غلیظ و نابرابر شود که به سختی پاک می شوند.
 
فیلترهای جاروبرقی خود

را تازه کنید فیلتر موجود در جاروبرقی برای جذب گرد و غبار ریز و ذرات مکش دستگاه طراحی شده است. فیلترهایی که مسدود هستند ممکن است نتوانند این گرد و غبار را به دام بیندازند و حتی می توانند دوباره آن را به هوا منفجر کنند. بنابراین سعی کنید هر فیلتری را هر چند وقت یکبار که سازنده مدل شما توصیه می کند تعویض یا بشویید.
 
نمایشگر های

برخورد نمایش اشیاء زیبا واقعاً یک اتاق را زیبا می کند، اما هر قطعه جداگانه گرد و غبار را جمع می کند. هر از گاهی اشیاء را از قفسه های شان بردارید، قفسه را با یک پارچه میکروفیبر گردگیری کنید و هر تکه را با دقت پاک کنید. برای برخورد با گرد و غبار محبوس شده در گوشه های کوچک و گوشه های پیچیده، از یک قلم مو یا برس آرایشی تمیز با موهای طبیعی استفاده کنید، سپس پاک کنید
 
اسباب ‌بازی‌ های نرم را مرتب کنید

 برخی از خرس ‌های عروسکی و اسباب ‌بازی ‌های نرم با ماشین قابل شستشو هستند، اما می ‌توانید آن ‌هایی را که خیلی بزرگ نیستند با یک فنجان جوش شیرین در یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار دهید. قسمت بالایی را محکم کنید، سپس آن را بیرون بیاورید و خوب تکان دهید. جوش شیرین و استاتیک گرد و غبار را بیرون می کشند.

هر اسباب بازی نرم را یکی یکی بیرون بیاورید. آن را کاملاً تکان دهید تا توده‌ های جوش شیرین از بین بروند، سپس اسباب‌ بازی ‌های نرم بزرگی را که در خطر مکیدن نازل نیستند جاروبرقی بکشید. اسباب ‌بازی ‌های کوچک ممکن است از یک برس با برس متوسط ​​سفت سود ببرند.
  • مرجع :https://www.houzz.com
  • برچسب ها : چگونه خانه خود را به روش صحیح گردگیری کنید

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟