سبک اسکاندیناوی واقعا به چه معناست؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
سبک اسکاندیناوی واقعا به چه معناست؟
سبک اسکاندیناوی واقعا به چه معناست؟
سبک اسکاندیناوی واقعا به چه معناست؟
سبک اسکاندیناوی واقعا به چه معناست؟
 


( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
عناصر اصلی طراحی اسکاندیناوی چیست؟
 
عناصر اصلی طراحی اسکاندیناوی به اندازه خود طرح ساده هستند. بر سه نکته عمده تمرکز دارد:
 
خطوط تمیز و ساده
 
این زیبایی شناسی بر روی خطوط تمیز، ساده، مینیمالیسم و ​​عملکرد بدون فدا کردن زیبایی است. اولین بار در دهه 1950، تقریباً همزمان با رواج سبک مدرن در آمریکا و اروپا، مورد توجه قرار گرفت.
 
بدون درهم و برهمی
بخشی از چیزی که آن را از نظر زیبایی شناختی بسیار دلپذیر می کند، عدم بهم ریختگی آن است. شما هیچ چیز اضافی را در اتاق های سبک اسکاندیناوی پیدا نخواهید کرد. در عوض، همه چیز جای خود را دارد و چاچک های غیر ضروری در هیچ کجا یافت نمی شوند.
 
روشن و دلباز
 
به گزارش واشنگتن پست ، در حالی که عناصر بسیاری را با مدرن اواسط قرن مشترک است، سبک اسکاندیناوی به فضاهای روشن و مطبوع ترجیح می دهد، در حالی که فضاهای MCM تمایل دارند رنگ های تیره تر را به نمایش بگذارند و کمتر روی نور تمرکز کنند.
مردم اسکاندیناوی همچنین به طبیعت و گذراندن وقت در فضای باز اهمیت زیادی می دهند، چیزی که در این سبک منعکس شده است. کف ‌های چوبی معمولاً بدون پوشش باقی می ‌مانند و رنگ‌ های چوبی روشن‌ تر اغلب در خانه ‌های اسکاندیناوی یافت می‌شوند. و، البته، گیاهان زنده انتخاب محبوبی هستند که به بیرون از خانه وارد می شوند.
اگر صحبت از طبیعت شد، زمستان های اسکاندیناوی شوخی نیست، بنابراین ایجاد یک خانه دنج از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که در بسیاری از طرح ‌های اسکاندی، بافت‌ های گرم و جذاب (به این فکر کنید: پتو های بافتنی درشت و لهجه‌ های خز مصنوعی) پیدا خواهید کرد.
 
رنگ های اسکاندیناوی چیست؟
 
بسیاری از رنگ ‌های اسکاندیناوی به شدت به رنگ ‌های خنثی متکی هستند، به ویژه رنگ ‌های سفید روشن با رنگ ‌های مشکی و برنزه. این بدان معنا نیست که این سبک کاملاً خالی از رنگ است، اما فقط به این معناست که فضاهای کلی تک رنگ هستند و رنگ ‌هایی به عنوان قطعات برجسته در بازی نقش می ‌بندند.
با توجه به زندگی در نروژ ، وقتی صحبت از رنگ می شود، سایه  هایی مانند رژگونه و خاکستری-آبی جزو پرکاربرد ترین ها هستند . شاید به همین دلیل است که به نظر نمی ‌رسد از Millennial Pink دست بکشیم ؟ رنگ های برنزه گرم نیز به دلیل تکیه این سبک به قطعات چوب طبیعی و سایر رنگ های الهام گرفته از طبیعت مانند سبز مریم گلی در طرح های Scandi نیز محبوب هستند.
 
What Does Scandinavian Style Really Mean?
 
What Are the Main Elements of Scandinavian Design?
 
Scandinavian design’s main elements are as simple as the design itself. It focuses on three major points:
 
Clean, Simple Lines
 
This aesthetic is big on clean, simple lines, minimalism, and functionality without sacrificing beauty. It first came to prominence in the 1950s, around the same time as modern style took hold in America and Europe.
 
No Clutter
 
Part of what makes it so aesthetically pleasing is its lack of clutter. You won’t find any superfluous items haunting Scandinavian-style rooms; instead, everything has a place, and unnecessary tchotchkes are nowhere to be found.
 
Bright and Airy
 
While it shares many elements with mid-century modern, according to the Washington Post, Scandinavian style favors bright, airy spaces, while MCM spaces tend to showcase darker colors and focus less on light.
Scandinavians also deeply value nature and spending time outdoors, something that is reflected in this style. Wood floors tend to remain uncovered, and lighter wooden tones are frequently found in Scandinavian homes. And, of course, live plants are a popular choice when it comes to really bringing the outdoors in.
Speaking of nature, Scandinavian winters are no joke, so creating a cozy homestead is of the utmost importance. That’s why you’ll find warm, inviting textures (think: chunky knit blankets and faux fur accents) in so many Scandi designs.
 
What Are Scandinavian Colors?
 
Many Scandinavian colors rely heavily on neutrals, most notably bright whites with pops of black and tan. That’s not to say the style is completely devoid of color, though, just that the overall spaces tend to be monochromatic, with hues coming into play as accent pieces
When it does come to color, shades like blush and gray-blue are among the most frequently used, according to Life in Norway. Perhaps that’s why we just can’t seem to quit Millennial Pink? Wa rm tan tones are also popular thanks to the style’s reliance on natural wood pieces, and other nature-inspired colors like sage green pop up in Scandi designs as well.
  • مرجع :https://www.apartmenttherapy.com
  • برچسب ها : سبک اسکاندیناوی واقعا به چه معناست؟

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (8 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .