تفاوت بین مبل و کاناپه و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
تفاوت بین مبل و کاناپه و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید
تفاوت بین مبل و کاناپه و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید
تفاوت بین مبل و کاناپه و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید
تفاوت بین مبل و کاناپه و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید
 



( مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
 
مبل چیست؟
مبل مبلمانی است که اغلب با تکیه گاه، تکیه گاه دست و بالشتک برای نشستن راحت دو یا چند نفر طراحی شده است. کری کلی، مدیر خلاق آزمایشگاه طراحی کری کلی، می‌ گوید: «این نقش اساسی در تعریف زیبایی‌ شناسی و عملکرد یک منطقه نشیمن دارد و به عنوان مکانی برای اجتماعات اجتماعی عمل می ‌کند.
 
کاناپه چیست؟
مانند مبل، کاناپه یک مبلمان همه کاره و روکش شده است که برای نشستن چند نفر طراحی شده است. معمولاً دارای بالشتک است و ممکن است دارای تکیه گاه دست باشد یا نباشد. کلی می‌ گوید: «این به عنوان یک مرکز مرکزی برای استراحت در فضای نشیمن عمل می‌ کند و هم سبک و هم عملکرد را ارائه می ‌کند.
 
تفاوت های کلیدی بین کاناپه و مبل :
1.طرح.
تفاوت اصلی بین مبل و کاناپه در طراحی و نحوه استفاده از آنها نهفته است. کلی می‌ گوید: «مبل ‌ها معمولاً بازوها و پشتی ‌های ساختار یافته‌ تری دارند و اغلب بزرگ‌ تر هستند، در حالی که کاناپه‌ ها معمولاً طراحی معمولی و همه ‌کاره ‌تری دارند، با خطوط نرم‌ تر و ممکن است فاقد بازو باشند.
 
2.تعیین سطح.
یکی دیگر از تمایزات کلیدی بین مبل و کاناپه، قرارگیری آن است. Mindy O'Connor، طراح اصلی Melinda Kelson O'Connor Architecture & Interiors، می‌ گوید : «مبل‌ ها اغلب یک قطعه اصلی در یک اتاق نشیمن رسمی یا اتاق خانوادگی هستند، جایی که افراد متعددی دور هم جمع می‌شوند، هم برای استراحت و هم سرگرمی با هم می‌ گذرانند  . مبل ممکن است از فضاهای دیگر دیده شود و به عنوان یک ویژگی برجسته طراحی عمل کند.
از سوی دیگر، به گفته اوکانر، یک کاناپه معمولاً در فضای معمولی‌ تر مانند اتاقک، دفتر، اتاق خواب، اتاق بازی یا زیرزمین استفاده می ‌شود. ممکن است یک عنصر مرکزی یا ثانویه در فضا باشد و با پرتاب و بالش لایه ‌بندی شود.
 
3.رسمی بودن.
به گفته کلی، مبل به دلیل طراحی ساختاری، بازوها و پشتی روکش شده و اغلب اندازه بزرگتر، به طور کلی رسمی تر از کاناپه در نظر گرفته می شود. او می‌ ا فزاید: «این اغلب برای اتاق‌ های نشیمن رسمی یا فضا هایی انتخاب می‌ شود که در آن زیبایی ‌شناسی پیچیده‌ تر مورد نظر است، در حالی که کاناپه به ‌عنوان گزینه‌ ای معمولی و همه‌ کاره‌ تر برای استفاده آرام و روزمره دیده می‌ شود.»
 
چگونه بفهمیم کدام یک برای خانه شما بهترین است.
کلی می‌ گوید: «برای تعیین اینکه آیا یک مبل برای فضای شما بهترین است، اندازه آن را نسبت به اتاق در نظر بگیرید و مطمئن شوید که آن منطقه را تحت تأثیر قرار نمی ‌دهد یا شلوغ نمی ‌کند». مبل ها کمی بزرگتر از کاناپه ها هستند، بنابراین معمولاً برای فضاهای بزرگتر بهتر هستند.
اوکانر می ‌گوید: «اگر فضای شما رسمی ‌تر است و از نشیمنگاه برای سرگرمی، گفتگو، و در انواع مجالس با چیدمان‌ های رسمی اما راحت استفاده می ‌شود، ممکن است یک مبل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. در مناطق کوچکتر و معمولی تر خانه، یک کاناپه احتمالا ایده آل است.
 
The Difference Between a Sofa and a Couchand Which One You Should Choose.
 
What Is a Sofa?
A sofa is a piece of furniture often designed with a backrest, armrests, and cushions for seating two or more people comfortably. "It plays a pivotal role in defining the aesthetics and functionality of a living area, serving as a gathering place for socializing," says Kerrie Kelly, creative director of Kerrie Kelly Design Lab.
 
What Is a Couch?
Similar to a sofa, a couch is a versatile, upholstered piece of furniture designed for seating multiple people. It typically features cushions and may or may not have armrests. "It serves as a central hub for relaxation within a living space, offering both style and functionality," says Kelly.
 
Key Differences Between a Couch and Sofa.
1.Design
The main difference between a sofa and a couch lies in their design and how they're used. "Sofas typically have more structured, upholstered arms and backs and are often larger, while couches tend to have a more casual and versatile design, with softer lines and may lack arms," says Kelly.
 
2.Placement
Another key distinction between a sofa and a couch is placement. "Sofas are often a primary piece in a formal living room or family room, where multiple people will gather, spend time together both to relax and entertain," says Mindy O'Connor, principal designer for Melinda Kelson O'Connor Architecture & Interiors. "The sofa may be viewed from other spaces and act as a prominent design feature."
On the other hand, a couc  h is typically used in a more casual space like a den, office, bedroom, playroom or basement, says O'Connor. "It might be a central or secondary element in the space, and be layered with throws and pillows.
 
3.Formality
A sofa is generally considered more formal than a couch due to its structured design, upholstered arms and back, and often larger size, says Kelly. "It's often chosen for formal living rooms or spaces where a more sophisticated aesthetic is desired, while a couch is seen as a more casual and versatile option for relaxed, everyday use," she adds.
 
How to Know Which Is Best for Your Home.
To determine if a sofa is best for your space, consider its size in relation to the room, ensuring it doesn't overwhelm or crowd the area," says Kelly. Sofas tend to be slightly bigger than couches, so they're typically better for larger spaces.
"If your space is more formal, and the seating will be used for entertaining, conversation, and in various types of gatherings in formal but comfortable arrangements, a sofa may suit your needs," says O'Connor. In smaller, more casual areas of the home, a couch is likely ideal.
  • مرجع :https://www.marthastewart.com
  • برچسب ها : تفاوت بین مبل و کاناپه و اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (8 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .