• اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
پروپرانولول



(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )

پروپرانولول چیست؟

 پروپرانولول یک بتا بلوکر است.  بتا بلوکرها بر قلب و گردش خون (جریان خون از طریق شریان ها و وریدها) تأثیر می گذارند.

 پروپرانولول برای درمان لرزش، آنژین (درد قفسه سینه)، فشار خون بالا (فشار خون بالا)، اختلالات ریتم قلب و سایر بیماری‌های قلبی یا گردش خون استفاده می‌شود.  همچنین برای درمان یا پیشگیری از حمله قلبی و کاهش شدت و دفعات سردردهای میگرنی استفاده می‌شود.

Hemangeol (مایع خوراکی پروپرانولول 4.28 میلی گرم) به نوزادان 5 هفته تا 1 ساله برای درمان یک بیماری ژنتیکی به نام همانژیوم نوزادی داده می شود.  همانژیوم در اثر گروه بندی رگ های خونی در کنار هم به روشی غیر طبیعی ایجاد می شود.  این رگ های خونی توده های خوش خیم (غیر سرطانی) را تشکیل می دهند که می توانند به زخم یا علائم قرمز روی پوست تبدیل شوند.  همانژیوم همچنین می تواند عوارض جدی تری در داخل بدن (در کبد، مغز یا دستگاه گوارش) ایجاد کند.

هشدارها

 اگر مبتلا به آسم، ضربان قلب بسیار آهسته یا یک بیماری قلبی جدی مانند "سندرم سینوس بیمار" یا "بلاک AV" هستید، نباید از پروپرانولول استفاده کنید (مگر اینکه ضربان ساز دارید).

 به نوزادانی که وزن آنها کمتر از 4.5 پوند است نباید مایع خوراکی Hemangeol داده شود.

 قبل از مصرف این دارو

 اگر به پروپرانولول حساسیت دارید یا اگر دارید نباید از پروپرانولول استفاده کنید:

 آسم؛

 سابقه ضربان قلب آهسته که باعث غش شما شده است.

 نارسایی شدید قلبی (که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت)؛  یا

نارسایی شدید قلبی (که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت)؛  یا

 یک بیماری جدی قلبی مانند "سندرم سینوس بیمار" یا بلوک قلبی (درجه 2 یا 3، مگر اینکه ضربان ساز داشته باشید).

اگر فئوکروموسیتوم (تومور غده فوق کلیوی) دارید، نباید از Hemangeol استفاده کنید.  پروپرانولول همچنین نباید در نوزادانی که وزن آنها کمتر از 4.4 پوند است استفاده شود.

 برای اطمینان از اینکه پروپرانولول برای شما بی خطر است، اگر تا به حال داشته اید به پزشک خود اطلاع دهید:

 ضربان قلب آهسته، نارسایی احتقانی قلب؛

 برونشیت، آمفیزم یا سایر اختلالات تنفسی؛

 دیابت (پرپرانولول می تواند تشخیص اینکه چه زمانی قند خون پایین دارید را برای شما سخت تر کند)؛

 بیماری کبد یا کلیه؛

 اختلال تیروئید؛

 فئوکروموسیتوم (تومور غده فوق کلیوی)؛

چگونه پروپرانولول مصرف کنم؟

 پروپرانولول را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید.  تمام دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید و همه راهنماهای دارو یا برگه های دستورالعمل را بخوانید.  پزشک ممکن است گهگاه دوز مصرفی شما را تغییر دهد.

 بزرگسالان ممکن است پروپرانولول را با غذا یا بدون غذا مصرف کنند، اما هر بار آن را به همان روش مصرف کنند.

 Hemangeol باید در حین یا بلافاصله بعد از تغذیه به نوزاد داده شود.  دوزها باید حداقل 9 ساعت از هم فاصله داشته باشند.  Hemangeol را با دستگاه اندازه‌گیری ارائه شده (نه قاشق آشپزخانه) اندازه‌گیری کنید.  تکان نخورید.

Propranolol


 What is propranolol?

  Propranolol is a beta blocker.  Beta blockers affect the heart and circulation (blood flow through the arteries and veins).

  Propranolol is used to treat tremors, angina (chest pain), hypertension (high blood pressure), heart rhythm disorders, and other diseases of the heart or circulation.  It is also used to treat or prevent heart attacks and reduce the intensity and frequency of migraine headaches.

 Hemangeol (propranolol oral liquid 4.28 mg) is given to infants 5 weeks to 1 year of age to treat a genetic condition called infantile hemangioma.  A hemangioma is caused by the grouping of blood vessels together in an abnormal way.  These blood vessels form benign (non-cancerous) lumps that can turn into sores or red marks on the skin.  Hemangiomas can also cause more serious complications inside the body (in the liver, brain, or gastrointestinal tract).

 Warnings

  You should not use propranolol (unless you have a pacemaker) if you have asthma, a very slow heart rate, or a serious heart condition such as "sick sinus syndrome" or "AV block."

  Hemangeol oral liquid should not be given to infants weighing less than 4.5 pounds.

  Before taking this medicine

  You should not use propranolol if you are allergic to propranolol or if you have:

  Asthma;

  A history of a slow heart rate that has caused you to faint.

  severe heart failure (requiring hospitalization);  Or

 severe heart failure (requiring hospitalization);  Or

  A serious heart condition such as "sick sinus syndrome" or heart block (2nd or 3rd degree, unless you have a pacemaker).

 You should not use Hemangeol if you have pheochromocytoma (adrenal gland tumor).  Propranolol should also not be used in infants weighing less than 4.4 pounds.

  To make sure propranolol is safe for you, tell your doctor if you have ever had:

  slow heart rate, congestive heart failure;

  bronchitis, emphysema or other respiratory disorders;

  diabetes (propranolol can make it harder for you to tell when you have low blood sugar);

  liver or kidney disease;

  thyroid disorder;

  Pheochromocytoma (adrenal gland tumor);

 How do I take propranolol?

  Take propranolol exactly as directed by your doctor.  Follow all directions on your prescription label and read all medication guides or package inserts.  Your doctor may change your dose from time to time.

  Adults may take propranolol with or without food, but take it the same way each time.

  Hemangeol should be given to the baby during or immediately after feeding.  Doses should be at least 9 hours apart.  Measure Hemangeol using the measuring device provided (not a kitchen spoon).  do not move
  • مرجع :https://www.drugs.com
  • برچسب ها : پروپرانولول

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (8 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .