• اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
بیکالوتامید


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )


بیکالوتامید همراه با داروی دیگری (آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) مانند لوپرولید یا گوسرلین) برای درمان سرطان پروستات متاستاتیک (سرطانی که از پروستات شروع شده و به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است) استفاده می شود.  بیکالوتامید در دسته ای از داروها به نام آنتی آندروژن های غیر استروئیدی قرار دارد.  با مسدود کردن اثر آندروژن (هورمون مردانه)، رشد و گسترش سلول های سرطانی را متوقف می کند.

بیکالوتامید به صورت قرص خوراکی می آید.  معمولاً با یا بدون غذا یک بار در روز، صبح یا عصر مصرف می شود.  بیکالوتامید را تقریباً هر روز در زمان مشخصی مصرف کنید.  شما باید مصرف بیکالوتامید را از همان روزی که شروع به تزریق هورمون آزاد کننده هورمون لوتئین کننده می کنید، شروع کنید.  دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد.  بیکالوتامید را دقیقا طبق دستور مصرف کنید.  از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

 بیکالوتامید همراه با هورمون آزاد کننده هورمون لوتئینیزه ممکن است به توقف رشد و گسترش سلول های سرطانی کمک کند اما سرطان پروستات را درمان نمی کند.  مصرف بیکالوتامید و هورمون آزاد کننده هورمون لوتئین کننده را حتی اگر احساس بهتری دارید ادامه دهید.  مصرف این داروها را بدون مشورت با پزشک خود قطع نکنید.

اگر به بیکالوتامید، هر داروی دیگر یا هر یک از اجزای موجود در قرص بیکالوتامید حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید.  از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

 به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروهای دیگری با نسخه و بدون نسخه، ویتامین ها، مکمل های غذایی و محصولات گیاهی مصرف می کنید یا قصد دارید مصرف کنید.  حتما یکی از موارد زیر را ذکر کنید: آلپرازولام (Xanax)؛  داروهای ضد انعقاد ("رقیق کننده های خون") مانند وارفارین (کومادین)؛  آریپیپرازول (Abilify)؛  بوسپیرون (Buspar);  مسدود کننده های کانال کلسیم مانند آملودیپین (Norvasc)، دیلتیازم (Cardizem، Dilacor، Tiazac)، فلودیپین (Plendil)، نیفدیپین (Adalat، Procardia)، nisoldipine (Sular)، و وراپامیل (Calan، Covera، Isoptin، Verelan).  کلرفنیرامین؛  داروهای کاهش دهنده کلسترول (استاتین ها) مانند آتورواستاتین (Lipitor)، لوواستاتین (Mevacor) و سیمواستاتین (Zocor).  کلاریترومایسین (بیاکسین)؛  سیکلوسپورین

Bicalutamide


 Bicalutamide is used with another drug (gonadotropin-releasing hormone (GnRH) agonists such as leuprolide or goserelin) to treat metastatic prostate cancer (cancer that started in the prostate and has spread to other parts of the body).  Bicalutamide is in a class of drugs called non-steroidal anti-androgens.  By blocking the effect of androgen (male hormone), it stops the growth and spread of cancer cells.

 Bicalutamide comes as an oral tablet.  It is usually taken once a day, morning or evening, with or without food.  Take bicalutamide at the same time almost every day.  You should start taking bicalutamide on the same day you start your luteinizing hormone-releasing hormone injections.  Follow the directions on your prescription label carefully, and ask your doctor or pharmacist to explain anything you don't understand.  Take bicalutamide exactly as directed.  Do not take more or less or more than prescribed by your doctor.

  Bicalutamide combined with luteinizing hormone-releasing hormone may help stop the growth and spread of cancer cells, but it does not cure prostate cancer.  Continue taking bicalutamide and luteinizing hormone-releasing hormone even if you feel better.  Do not stop taking these medications without consulting your doctor.

 Tell your doctor and pharmacist if you are allergic to bicalutamide, any other drugs, or any of the ingredients in bicalutamide tablets.  Ask your pharmacist for a list of ingredients.

  Tell your doctor and pharmacist what other prescription and over-the-counter medicines, vitamins, dietary supplements, and herbal products you are taking or plan to take.  Be sure to mention one of the following: Alprazolam (Xanax);  anticoagulants ("blood thinners") such as warfarin (Coumadin);  aripiprazole (Abilify);  Buspirone (Buspar);  Calcium channel blockers such as amlodipine (Norvasc), diltiazem (Cardizem, Dilacor, Tiazac), fludipine (Plendil), nifedipine (Adalat, Procardia), nisoldipine (Sular), and verapamil (Calan, Covera, Isoptin, Verelan).  chlorpheniramine;  Cholesterol-lowering drugs (statins) such as atorvastatin (Lipitor), lovastatin (Mevacor), and simvastatin (Zocor).  clarithromycin (Biaxin);  Cyclosporine
  • مرجع :https://medlineplus.gov
  • برچسب ها : بیکالوتامید

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (9 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام
آلبوم کاغذ دیواری ال موندو شرکت آکام

شرکت آکام ، در گذشته با شرکت دیاموند ، مدکس و تاپ دکور ، بصورت هلدینگ در یک مجموعه بزرگ فعالیت میکردند و در این چند سال همکاری مشترک ، فعالیت بسیار خوبی با هم داشتند و شروع بسیار خوب و موفقی داشتند به طوری که ورود کالاهای با کیفیت و پخش انواع آلبوم در سراسر کشور شوک بسیار شدیدی در بازار سنتی و قدیمی دکوراسیون داخلی ایران داشت . بازاری که سالهای سال هر شرکت در شهر و استان نماینده خود را حمایت می‌ کرد و این نماینده نیز فقط کالاهای ان شرکت را در سبد خود داشت اما وجود آلبوم های ارزان تاپ دکور و پخش

آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .