پتینه کاری سقف و دیوار را بشناسیم

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
پتینه کاری سقف و دیوار

پتینه کاری سقف و دیوار را بشناسیم
 
از جمله روش های نوین برای زیبایی و تغییر دکوراسیون منزل ، می توان به پتینه کاری سقف و دیوار های خانه ، اشاره کرد . در واقع پتینه در معنای لغوی ، به معنی زنگار و کهنگی می باشد اما ، در اصطلاحی دیگر که در رنگ کاری ساختمان استفاده می شود ، به عنوان یک سبک از نقاشی ساختمان است .
از جمله سبک های پتینه کاری بر روی سقف و دیوار های منزل ، عبارت است از :  پتینه کاری کلاسیک ( این نوع پتینه کاری جلوه های کلاسیک و قدیمی را ، به محیط می‌ بخشد . برای انجام این کار از ورقه های برنز ، طلا ، مس ، و در نهایت برنج ، استفاده می شود ، همچنین برای رنگ های پتینه کاری سبک کلاسیک ، از رنگ های کلاسیک و سنگین ، همچون : رنگ آبی دریایی ، و ... بهره می برند . امروزه برخی از مکان های تاریخی ، از این سبک برای پتینه کاری سقف و دیوار ها ، استفاده می کنند اما نکته ای که باید به آن توجه داشت ، این امر است که باید مدل و نوع انتخابی پتینه ، با محیط مورد نظر سازگاری داشته باشد تا ، باعث تاثیر گذاری و زیبایی آن محیط ، شود ) . پتینه کاری مدرن ( که پتینه کاری مدرن بر خلاف پتینه کاری کلاسیک ، امروزه بسیار رواج پیدا کرده و به همین سبب ، طرح ها و روش های متنوع و بی نظیری ، هر روز به این سبک پتینه کاری اضافه می شود ، در سبک پتینه کاری مدرن ، این امکان برای هر یک از اعضای خانواده فراهم است تا ، بر حسب سلیقه هر طرح و مدلی را که تمایل دارند ، بر روی سقف و دیوار های مورد نظر خود استفاده کنند ) .
 در خصوص پتینه کاری دیوار ها ، باید ذکر کرد که پتینه کاری بر روی دیوار ها ، علاوه بر آن که باعث زیبایی ظاهری محیط می شود ، عیوب موجود بر روی دیوار را نیز ، رفع می کند ( عیوبی که حتی با رنگ آمیز نیز ، به خوبی از بین نمی روند ) . از جمله طرح های پتینه کاری بر روی دیوار ، می توان به مواردی همچون : پتینه طرح سنگ مرمر ، پتینه ورق طلا ، پتینه طرح آجر، پتینه طرح چرم ، پتینه طرح بتن ، پتینه طرح ترک ، پتینه طرح ابر و باد ، پتینه فرشته ، پتینه طرح کاهگل ، و ... اشاره کرد . 

سقف منازل ، از دیگر مواردی است که تاثیر بسزایی در زیبایی و دکوراسیون خانه ، دارد . افرادی که تمایل به پتینه کاری سقف منزل خود را دارند ، ابتدا باید سقف مورد نظر را گچبری کنند و سپس ، انواع روش های پتینه کاری را بر روی سقف خانه خود ، اجرا کنند . از جمله انواع پتینه کاری بر روی سقف ، عبارت است از : پتینه ورق طلا ، پتینه ورق نقره ، پتینه طرح مخمل ، پتینه با رنگ ، پتینه چوب . 
لازم به ذکر است که برای سقف های کوتاه ، و همچنین سقف اتاق خواب ها بهتر است ، از پتینه کایر با رنگ ، و برای سقف های بلند از  پتینه کاری با ورق نقره و یا حتی طلا ، بهره ببرند . همچنین باید افزود که ، به طور معمول در ساختمان هایی که دارای گچبری های لاکچری می باشند ، از پتینه استفاده می کنند ، اما در عین حال می توان از پتینه بر روی سطوحی همچون : فلزی ، گچی ، چوبی ، نیز استفاده کرد .

  • مرجع :
  • برچسب ها : پتینه کاری سقف و دیوار

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .