یک رژیم غذایی عالی برای افراد دارای فشار خون بالا و دیابت
یک رژیم غذایی عالی برای افراد دارای فشار خون بالا و دیابت

نمایش برترین رستورانها . کافه ها در شهر شما...کلیک کنید

یک رژیم غذایی عالی برای افراد دارای فشار خون بالا و دیابت


بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلفی به دیابت و فشار خون بالا مبتلا می شوند ، و جدا از مصرف انواع دارو ها ، باید تغییری اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنند . برای مثال این افراد می توانند از برخی سبزیجات همچون اسفناج استفاده کنند ، چرا که اسفناج از جمله سبزیجاتی است که دارای مواد آنتی اکسیدانی کاهنده خون یا همان آلفالیپوئیک اسید  است ، که باعث کاهش قند خون می شود و مهم تر اینکه ، آلفالیپوئیک باعث می شود که انسولین بیشتری در بدن تولید شود که همگی این موارد به کاهش قند خون فرد کمک شایانی می کنند . همچنین اسفناج برای افرادی که دارای فشار خون بالا نیز می باشند بسیار پیشنهاد می شود ، چرا که اسفناج به دلیل دارا بودن مقدار بی شماری پتاسیم ، تاثیر سدیم در بدن فرد  را کم می کند و به همین علت برای این افراد بسیار مناسب می باشد . 
افرادی که مبتلا به دیابت و فشار خون بالایی هستند ، بهتر است به جای استفاده از سایر روغن های موجود در بازار ، از روغن زیتون استفاده کنند ، چرا که این روغن یک روغن گیاهی است و چربی موجود در این روغن از انواع اسید های چرب غیر اشباع مونو بوده که ، یک چربی سالم می باشد ، و به همین علت برای افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند مناسب است چرا که این نوع چربی برای کنترل قند خون و سطح انسولین بسیار موثر است ، همچنین لازم به ذکر است که روغن زیتون برای افرادی که دارای فشار خون بالا می باشند نیز مفید و ضروری است . 
از جمله دیگر گیاهانی که می توان برای درمان و کنترل فشار خون و دیابت نام برد ، سیاه گیله می باشد ، از برگ و حتی میوه های این گیاه می توان به عنوان یک داروی کاهش دهنده فشار خون استفاده کرد ، همچنین ذکر این نکته ضروری است که میوه و یا برگ های سیاه گیله به عنوان یک داروی ضد دیابت شناخته شدند ، چرا که در این گیاه دارای عصاره هیدروالکلی می باشد . 

از دیگر مواردی که می توان به افراد دارای فشار خون بالا و دیابت پیشنهاد کرد ، مصرف دلال است ، دلال علاوه بر خواص بی شماری همچون ضد نفخ   و ضد اسید  معده بودن ، و  افزایش گلبول های قرمز ، و .... از جمله مواردی است که سبب کاهش فشار خون و همچنین دیابت می شود ، و این افراد می توانند هنگام مصرف ماست ، یا میل کردن خیار و سالاد شیرازی ،  از مقداری دلال نیز استفاده کنند . 
انار ، از دیگر مواردی است که افراد دارای فشار خون و دیابت می توانند با خاطر آسوده آن را میل کنند ، این میوه دارای خواص بی شماری همچون ، ضد التهاب ، ضد تورم ، ضد ویروس ، و همچنین دارای انواع ویتامین هایی همچون ویتامین C  ، ویتامین K ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، زینک و ... می باشد . همچنین لازم به ذکر است که انار به علت دارا بودن انواع آنتی اکسیدان ها ، پلی فنول ، ویتامین C ، باعث تحریک نیتریک اسید می شود و در نهایت ، فشار خون را همیشه ثابت نگه می دارد ، و مهم تر این امر که همیشه شریان های  خونی را باز نگه می دارد . در خصوص مفید بودن برای دیابت نیز باید ذکر کرد که ، انار باعث ترشح زیاد انسولین در بدن می شود که این امر ، ارتباط مستقیمی با کنترل قند خون دارد .