بررسی روغن یلانگ یلانگ و کاربرد های فراوان آن
بررسی روغن یلانگ یلانگ و کاربرد های فراوان آن

نمایش برترین رستوران ها کافه ها در شهر شما...کلیک کنید

بررسی روغن یلانگ یلانگ و کاربرد های فراوان آن

بی شک می توان گفت که اکثر گیاهان و درختانی که در طبیعت وجود دارند ، دارای خواص و کاربرد های فراوانی می باشند ، برای مثال گلی زرد از یک درخت زیبا به نام کانانگا ، که در مناطق گرمسیر همچون فیلیپین ، مالزی ، اندونزی ، هند ، و بخشی هایی از استرالیا وجود دارد ، از جمله این درختان می باشد . 
از ابتدایی ترین کاربرد های روغن یلانگ یلانگ ، می توان به استفاده از آن در صنعت عطر سازی اشاره کرد ، به این صورت که روغن یلانگ یلانگ تحت عنوان یک ترکیب برتر در این صنعت استفاده می شود . و یا حتی ، می‌ توان از روغن یلانگ یلانگ برای تهیه محصولاتی همچون ، ادکلن ها ، صابون ، طعم دهنده های مواد غذایی و حتی برای تهیه لوسیون نیز استفاده کرد . 
اما این روغن ، تنها برای تهیه چنین محصولاتی به کار نمی رود ، بلکه اشخاصی که مضطرب و یا حتی دارای استرس بیش از حدی می باشند ، با استنشاق عطر روغن یلانگ یلانگ   و یا حتی با استفاده از این روغن بر روی پوست خود ، می توانند میزان استرس و اضطراب خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند ، چرا که این گیاه دارای لینالول می باشد که ، تاثیر مستقیم و مثبتی بر روی کاهش استرس و اضطراب دارد . 
از جمله دیگر خواص روغن یلانگ یلانگ ، می توان به خاصیت ضد عفونی کننده بودن آن اشاره کرد ، بسیار ممکن است که  زخم ها و یا بریدگی ها و سوختگی هایی بر اثر اتفاقاتی بر روی پوست ایجاد شوند ، و حتی گاهی منجر به عفونت هایی نیز بشوند ، این روغن خاص ، می تواند از بروز هر گونه عفونت و کزاز جلوگیری کند ، و حتی در برابر انواع قارچ ها ، ویروس ها و ... نیز این مطلب صدق می کند . اما روغن یلانگ یلانگ تنها برای جلوگیری از باکتری ها و .. نیست ، بلکه روند بهبود زخم و بریدگی  ها و... را نیز سرعت می بخشد . 
از دیگر خواص روغن یلانگ یلانگ ، می توان به داشتن مو های زیبا و براق اشاره کرد ، با ماساژ دادن این روغن بر روی پوست و سر ، مو هایی که دچار آسیب دیدگی شدند ، ترمیم می شوند و مو حالتی براق و درخشان به دست می آورد ، از دیگر مزایای روغن یلانگ یلانگ می توان به مواردی اشاره کرد که موی فرد بنا بر دلایلی شپش گرفته است ، روغن یلانگ یلانگ  از جمله راه حل هایی است که برای از بین بردن شپش موی سر بسیار موثر می باشد  ، همچنین این روغن برای دفع و از بین بردن انواع حشرات و لاروها بسیار پیشنهاد می شود .  از دیگر خواص باورنکردنی این روغن می توان به بهبود سر درد اشاره کرد ، کافیست تا هنگامی که دچار سر درد شدید ، کمی از روغن یلانگ یلانگ‌ را در قسمت پشت گردن خود ریخته و ماساژ دهید .
همچنین لازم به ذکر است که ، از این روغن اثر بخش می توان به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان ، بیماری هایی همچون ذات الریه ، سر درد ، مالاریا ، نقرس ، روماتیسم ، و حتی درد معده نیز استفاده کرد . 
افرادی که دارای فشار خون بالا نیز می باشند ، می‌ توانند با استنشاق این روغن ، شاهد کاهش چشمگیر فشار خون و همچنین تنظیم ضربان قلب خود شوند . 
از روغن یلانگ یلانگ ، غالبا در آروماتراپی برای بهبود و از بین بردن مشکلاتی همچون ، عفونت سینوس ها ، تب ، سرماخوردگی ، سرفه ، بیماری پای ورزشکار ، تنش عضلانی ، و .... استفاده می شود .