درمان کلسترول خون با انواع گیاهان دارویی
 درمان کلسترول خون با انواع گیاهان دارویی

نمایش برترین کافه ها و فست فود ها در شهر شما...کلیک کنید


درمان کلسترول خون با انواع گیاهان دارویی 

بدن عده ای از افراد بنا به دلایلی همچون استفاده از غذا های بسیار پر چرب و پر کالری ، فست فود ها ، سس مایونز و.... مبتلا به کلسترول خون بالا ، یا همان چربی خون بالا می شود ، که این امر عوارضی را برای این افراد همچون ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی و عروقی ، سفت و شکسته شدن عروق یا همان آترواسکلروز ، کبد چرب ، و احتمال بالا سکته مغزی و ... را در پی دارد . 
کلسترول خون یا همان چربی خون بالا ، از مواردی است که می توان با یک رژیم صحیح غذایی و استفاده از یک سری گیاهان دارویی ، کاهش و یا در مواردی درمان کرد . 
برای مثال ، دم کرده آویشن از جمله مواردی است که برای افرادی که دارای کلسترول خون بالا می باشند بسیار مناسب است ، چرا که این دم کرده باعث دفع شدن رطوبت و همچنین بلغم از بدن می شود ، و مهم تر از همه اینکه این دم کرده ، باعث پایین آمدن یا کم شدن کلسترول خون می شود . 
از جمله دیگر گیاهانی که برای کاهش کلسترول خون موثر می باشند ، می توان به سیر ،( که جدا از طبع گرم و خواص ضد میکروبی آن ، برای کاهش کلسترول خون مفید است )  ، سویا ، گشنیز ، جعفری ، شوید نیز اشاره کرد ، همچنین شایان ذکر است که مصرف یک دمنوش عالی همچون دمنوش شوید و لیمو عمانی ، درست یک ساعت پس از صرف غذا ، کمک بسیار زیادی به کم شدن چربی و کلسترول خون افراد می کند . 
از جمله گیاهان معجزه آفرین و موثر برای درمان کلسترول خون ، می توان به سیاه دانه اشاره کرد ، افرادی که دارای کلسترول خون می باشند می توانند ، با مصرف پودر سیاه دانه و یا در صورت تمایل با مصرف روغن سیاه دانه ، کلسترول خون خود را به طرز معجزه آفرینی  کاهش دهند .
 سماق ، از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد ، افرادی که دارای کلسترول خون می باشند ، می توانند به همراه غذایی که میل می کنند از سماق نیز استفاده کنند ، سماق به دلیل آنکه تاثیر مثبتی بر روی صفرا دارد ، از جمله مواردی می باشد که کلسترول خون این افراد را کاهش می دهد . 
عصاره برگ گیاه مرزه یا همان ساتورجاخوزستانیکا ، نیز باعث کاهش چربی خون افراد می شود ، این گیاه عملکردی همچون عملکرد دارو های شیمیایی دارد ، و تاثیرات بسیار مثبتی برای افراد دچار کلسترول خود دارد . عصاره برگ زیتون نیز ، از این قضیه مستثنی نیست ، مصرف عصاره برگ زیتون برای این افراد بسیار موثر می باشد ، و این افراد به مرور شاهد تاثیر مثبت آن خواهند بود . 
گیاه خار مریم ، از جمله دیگر گیاهانی است که علاوه بر دارا بودن مزیت های بسیار برای درمان بیماری هایی همچون ، اختلالات کبدی و حتی کیسه صفرا ، دیابت و ... برای کاهش کلسترول خون نیز بسیار موثر و مفید می باشد . 
به افرادی که دارای کلسترول خون می باشند ، می توان مصرف روزانه حدود پنجاه و شش گرم شنبلیله را در مدت زمان بیست و چهار هفته ، پیشنهاد کرد ، و در نهایت شاهد کاهش کلسترول خون خود به میزان چهارده درصد و همچنین خطر حملات قلبی را به میزان تقریبی بیست و پنج درصد ، باشند . 
از دیگر مواردی که می توان برای درمان و یا کاهش کلسترول خون ذکر کرد ، میل کردن کنگر فرنگی یا همان ، آرتیشو می باشد ، که تاثیر بسیار چشمگیر و زیادی در کاهش کلسترول خون دارد .