با صنایع غذایی میهن بیشتر آشنا شوید
با صنایع غذایی میهن بیشتر آشنا شوید

نمایش اخبار داغ و مقاله های مپ استار...کلیک کنید

صنایع غذایی میهن

لبنیات یکی از اساسی ترین مواد غذایی برای ادامه ی حیات انسان به شمار می رود.
این ماده ی غذایی مفید و سرشار از کلسیم به خصوص برای کودکان بسیار ضروری است.
معمولا افراد بعد از خوردن شیر دچار ناراحتی های معدوی شده و ترجیح می دهند از خوردن آن اجتناب کنند.
در طول تاریخ انسان توانسته است به فراورده های لبنی بسیاری دست پیدا کند.
ماست، پنیر، خامه، کره، کشک، دوغ و بستنی همگی از مشتقات شیر هستند که اگر خواص بیشتری از شیر نداشته باشند، کمتر هم ندارند.
در کشور عزیزمان ایران، کارخانه های بسیاری به تولید این فراورده ها مشغولند؛ یکی از بزرگترین و خوشنام ترین کارخانه های تولید فراورده های لبنی، شرکت صنایع غذایی میهن است.
این شرکت علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، محصولات خود را به کشورهای همسایه نظیر عراق، کویت، امارات متحده ی عربی، جمهوری آذربایجان، عمان، قطر، روسیه، مالزی، افغانستان و پاکستان نیز صادر می کند.
بنا بر گزارش ها محصولات میهن در این کشورها جزو پر فروش ترین و پرطرفدارترین محصولات هستند.

شرکت سهامی خاص میهن در سال 1354 و به همت ایوب پایداری  در منطقه اسلام شهر واقع در استان تهران  تاسیس شد. این شرکت علاوه بر تولید فراورده های لبنی به تولید انواع آبمیوه نیز می پردازد.
جالب است بدانید که آقای ایوب پایداری فعالیت خود را از نوجوانی و با فروش بستنی به وسیله ی چرخ دستی آغاز کرد. او پس از سال ها تلاش و کوشش توانست کارگاه کوچک خود را به بزرگترین تولید کننده ی بستنی و لبنیات در کشو تبدیل کند.
شرکت صنایع غذایی میهن که اکنون به هلدینگ میهن تغییر نام داده است دارای شرکت های تابعه ی زیادی از جمله : پاندا، برنارد، دومینو، فروتلند، هایلی، پلی پک، آلومپک، کاسپین، پلیمر فرآور، افراصنوبر، رهاب ساخت، غذا فرآور، اوگور، خوشبخت، زرین صنعت، پایا تجارت، میلکوم، پادنیا، خوانسالار، کشت و صنعت غزال سبز میهن، مزرعه ی خوراک سالم، مکنزی و خوشوقت می باشد.
این شرکت که 44 سال در صنعت ایران مشغول به فعالیت است هم اکنون 12000 نیروی کار، 60 مرکز پخش و بالغ بر 4500 ناوگان حمل و نقل دارد.
شهر لبنیات میهن یکی از مزارع بزرگ در ایران  به وسعت 37 هکتار است، همچنین کارخانه ی اولیه ی تولید بستنی میهن حدود 4 هکتار وسعت داشته و کارخانه ی تولید بستنی و آبمیوه پاندا میهن نیز 18 هکتار وسعت دارد. به یقین می توان گفت مجموعه ی میهن از بزرگترین مجتمع های صنایع غذایی کشور محسوب می شوند. 
یکی از مشکلات بزرگی که علاوه بر افزایش نرخ ارز، تحریم ها و مشکلات امنیتی در کشورهای همسایه گریبانگیر این شرکت بزرگ شده است، جدایی برادران پایداری از یکدیگر بوده.
یار دیرینی که از نوجوانی در بستنی فروشی همراه او بود و در سال های مدیریت کارخانه بزرگترین پشتیبان و قائم مقامش محسوب می شد ، چند سال پیش میانه اش با حاج ایوب شکر آب می شود و نهایتا از مجموعه جدا می گردد.
پس از این جدایی کارخانه ی جدید دومینو با لوگویی شبیه به همان میهن و در فاصله ای نچندان دور شروع به فعالیت می نماید.
ایوب پایداری در همان زمان در مصاحبه ای می گوید: « اگر میهن چند سال پیش دچار انشعاب نمی شد و خانواده ی پایداری  ها به دو شرکت میهن و دومینو تقسیم نمی شدند، قطعا امروز میهن به سهم نود درصدی بازار بستنی دست می یافت.»

کمی بیشتر درباره ی ایوب پایداری
او در سال 1335 در روستای کندرود از توابع بخش صوفیان در شهرستان شبستر متولد شد.خانواده ی او مانند بقیه ی مردم روستا به کار باغداری و دامپروری مشغول بودند.
خودش می گوید که علاقه اش به بستنی از دوران کودکی زمانی که با خانواده به شهر می رفته، شکل گرفته است. با اینکه بستنی ها در آن زمان کیفیت آنچنانی نداشته اند ، اما همچنان برای یک کودک بسیار جذاب بود.
تجربه ی سایر جوانان روستا از مهاجرت به شهر و کار در صنف قنادی باعث شد که او هم در سن 15 سالگی به تهران مهاجرت کند.
در آن زمان کار را به  عنوان کارگری ساده در مغازه ی یکی از همشهری هایش آغاز کرد. اما رفته رفته با تلاش و پشتکار بسیار و البته صداقت در رفتار، گفتار و کارش توانست کارگاه تولیدی خود را تاسیس کند. 
بستنی های او به علت دارا بودن طعم و بویی نو و البته با مواد اولیه ی خوب، کم کم توانست طرفداران بسیاری را به خود جلب کند و او بزودی توانست اولین کارخانه ی صنعتی تولید بستنی  را در اسلام شهر تاسیس کند.
شعارو هدف  آقای ایوب پایداری همواره این جمله بوده است: «مصرف کننده ی ایرانی لایق بهترین محصولات جهان است.»
با امید موفقیت روز افزون برای کارآفرینان و کارگران این مرز و بوم.