خواص و مزایای بی نظیر جگر مرغ بر سلامتی
خواص و مزایای بی نظیر جگر مرغ بر سلامتی

نمایش برترین رستورانها در شهر شما و بانک بزرگ مقاله های مپ استار...کلیک کنید

خواص و مزایای بی نظیر جگر مرغ بر سلامتی 

جگر مرغ دارای خواص بی شماری می باشد که ، به گفته یک متخصص تغذیه مصرف جگر مرغ ارتباط مستقیمی با سلامت بدن دارد . برای مثال افرادی همچون بانوان و یا حتی کودکان که از کم خونی رنج می برند ، با مصرف این فراورده دامی به طرز فوق العاده ای می توان کم خونی آنان را ، بهبود بخشید ، چرا که به طور قطع به یقین می توان گفت که جگر‌ مرغ ، سرشار از آهن و همچنین ویتامین B12 می باشد ، که این ویتامین به تولید شدن سلول های قرمز خون ، و مهم تر از همه باعث بهبود عملکرد ذهنی و حتی بالا بردن سطح انرژی است . و مهم تر این که جگر مرغ یک وعده غذایی کامل می باشد ‌. 
بدن بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین است ، که همین کمبود ویتامین ها منجر به بروز بیماری های مختلفی می شود ، ویتامین هایی همچون ویتامین D که توسط نور خورشید برای بدن تامین می شود ، و یا حتی با مصرف یک سری مواد غذایی و ... که برخی از افراد اطلاعی از آن ندارند و به ناچار ، به سمت مصرف قرص این ویتامین ها می روند ، جگر‌ مرغ از جمله غذا هایی است که به طور زیادی دارای ، سرشار از ویتامین های گروه A و D می باشد . لازم به ذکر است که ویتامین های گروه A ، علاوه بر افزایش قدرت بینایی ، باعث کاهش اثرات تباهی لکه های زرد می شود ، همچنین شایان ذکر است که افرادی که از آب مروارید و یا حتی دیگر‌ بیماری ها و اختلالات بینایی رنج می برند ، می توانند با مصرف جگر مرغ سریع تر بهبود خود را به دست آورند . اما این تمام مزایای ویتامین A نیست ، بلکه با مصرف جگر مرغ که سرشار از ویتامین A هست ، می توان از دستگاه گوارش ، سیستم عصبی و حتی پوست خود مراقبت کنید . 
از دیگر خواص و مزایای جگر مرغ می توان به ، سرشار بودن آنان از پروتئین اشاره کرد ، به طوری که حدود صد گرم جگر مرغ ، از چیزی حدود هفده گرم پروتئین برخوردار می باشد ، جگر مرغ با اینکه از پروتئین بسیار بالایی برخوردار می باشد ، اما  کمترین حد کالری را دارا است ، ذکر این نکته ضروری است که پروتئین های جگر مرغ  ، شامل 9 آمینواسید می باشند که تحت عنوان ، بلوک های سازنده برای بدن هستند .
همچنین شایان ذکر است که ، جگر‌ مرغ دارای مقدار بسیار زیادی  فولات می باشد که ، برای باروری و همچنین پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های مادر زادی ، مفید می باشد . ذکر این نکته حائز اهمیت است که جگر مرغ ، از نقص لوله عصبی جنین نیز پیشگیری به عمل می آورد . 
از دیگر خواص جگر مرغ ، می توان به دارا بودن ریبوفلاوین یا همان ویتامین B2‌نیز اشاره کرد ، از جمله مزایای ریبوفلاوین عبارتند از ، کمک  به رشد و ترمیم بافت های بدن ، همچون پوست ، بسیار مشاهده کردید که اطراف دهان و حتی لب افراد پوست پوست می شود و یا حتی ترک میخورد ، این افراد با مصرف جگر مرغ می‌ توانند از پوست پوست شدن و ترک خوردن پوست و لب و دهان خود جلوگیری کنند ، اما این تمام مزیت ریبوفلاوین نیست ، بلکه ریبوفلاوین برای تولید مثل  نیز بسیار موثر می باشد . 

البته باید ذکر کرد که جگر‌ مرغی را باید تهیه و مصرف کرد که ، آن مرغ ارگانیک باشد ، چرا که جگر مرغی که ارگانیک نباشد ، به احتمال بسیار زیاد ناسالم و سرشار از سموم و حتی هورمون های مضر می باشد .