راز موفقیت صنایع غذایی شیرین عسل
راز موفقیت صنایع غذایی شیرین عسل

نمایش بانک بزرگ مقاله های رستوران و اخبار سلبریتی ها...کلیک کنید

صنایع غذایی شیرین عسل

گروه صنایع غذایی شیرین عسل در سال 1371 در شهر تبریز شروع به کار نمود.
محصولات تولیدی این شرکت که اغلب بیسکوییت و شیرینی جات است مورد استقبال فراوانی از سوی مصرف کنندگان این محصولات  قرار گرفته و جزو یکی از پرطرفدار ترین برند های محصولات غذایی می باشد.
محصولات این شرکت علاوه بر بیسکوییت، شکلات، کیک، ویفر، آبنات و تافی شامل رب گوجه فرنگی و پودر و کره ی کاکائو نیز هست.
شرکت شیرین عسل به مدیریت  یونس ژائله به صورت سهامی خاص در حال فعالیت می باشد و هم اکنون بالغ بر 13000 نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
علاوه بر بدنه ی اصلی شرکت که کار تولید بیسکوییت و شکلات را عهده دار است، زیر مجموعه هایی نیز با این شرکت مرتبط هستند.برای مثال شرکت های آذرسان، کارتن انصار، کارتن اهواز، فراوری دانه های روغنی، کشت و صنعت مغان، سالمین و ...
همه ی این زیر مجوعه ها نیز تحت مالکیت آقای ژائله مشغول به فعالیت هستند.
جالب است بدانید که شیرین عسل در کشورهای تولید کننده ی دانه ی کاکائو نیز بسیار شناخته شده است و مواضع مستحکمی در این مناطق دارد؛ تا آنجایی که حتی در این کشورها نیز شعباتی از این شرکت مشغول به عرضه ی محصولات ایرانی شیرین عسل و از طرفی دیگر واردات مواد اولیه نظیر دانه ی کاکائو هستند.


درباره ی یونس ژائله

یونس ژائله متولد سال 1341 در شهر تبریز است. او در خانواده ای پرجمعیت و نظامی به دنیا آمد و به همین خاطر مدام در حال جابجایی از شهری به شهر دیگر بودند.
اما ژائله دوران دبیرستان را در شهر تبریز گذرانده و بلافاصله پس از گرفتن دیپلم به جبهه اعزام می شود.
پس از آن در سال 1362 برای ادامه ی تحصیل در رشته ی بیهوشی دانشگاه تبریز پذیرفته می شود اما پس از گذراندن 127 واحد درسی دانشگاه را به یکباره ترک می کند.
او در زمان تحصیل مغازه ای را در بازار تبریز اجاره کرده و از این راه امرار معاش می کرده است.
یونس ژائله ابتدا با خرید فله ای محصولات خارجی اعم از بیسکوئیت و شکلات در همان مغازه ی اجاره ای شروع به بسته بندی و فروش می کند و پس از مدتی به فکر تولید این محصولات می افتد.
او ابتدا شروع به ساخت دستگاههای مربوط به تولید می کند و مدتی بعد با آزمون و خطا فرمول تهیه ی محصولات ذکر شده را بدست می آورد. نهایتا در سال 1371 با تاسیس واحد تولیدی کوچکی در شهرک صنعتی تبریز آغاز به کار می کند. این شهرک در آن زمان شهرکی تازه تاسیس و تقریبا می توان گفت بیابان بود اما پشتکار این جوان تبریزی باعث رونق آن جا هم شد.
یونس ژائله پس از پا گرفتن در این صنعت شروع به خرید شرکت های رقیب همچون سالمین کرد و حتی شرکت های کارتن سازی و بسته بندی را هم خریداری کرده و آن ها را در جهت اهداف شیرین عسل، گسترش داد.
این واحد تولیدی در سال 84 چیزی بالغ بر 30 میلیون دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات داشته است و هم اکنون محصولاتش را  به 65 کشور دنیا صادر می کند.
ژائله به مدت 6 سال متوالی صادر کننده ی نمونه ی کشوری شد و به خاطر خدمات ارزشمندش به ایران و صنعت محصولات غذایی بارها از مسئولان تقدیر نامه دریافت کرده است.
جالب است بدانید که ژائله هم اکنون به فکر تاسیس کشت و صنعت شیرین عسل است ؛ او خط تولید فراوری دانه کاکائو و تولید کره کاکائو در ایران را احداث نموده و این شرکت سالانه مقدار قابل توجهی از محصولات فراوری شده ی کاکائو را به کشور سوئیس صادر می کند.
به گفته ی ژائله ایران در جایگاه خوبی در زمینه ی تولید محصولات غذایی قرار دارد به طوری که هر محصول غذایی ایرانی بلافاصله از طرف کشورها ی دیگر خریداری می شود.

با امید به اینکه کشور عزیزمان ایران با وجود چنین نوابغی همواره در مسیر پیشرفت قدم بردارد و با ایجاد اشتغال مستمر چرخ های صنعت دوباره شروع به چرخیدن کنند...