گروه صنعتی مینو، طعم به یاد ماندنی کودکی
گروه صنعتی مینو، طعم به یاد ماندنی کودکی

نمایش برترین مقاله ها و اخبار داغ سلبریتی ها...کلیک کنید

گروه صنعتی مینو، طعم به یاد ماندنی کودکی

گروه صنعتی مینو با شش دهه فعالیت تولیدی، نامی شناخته شده  در میان مصرف کنندگان کشورهای مختلف است.
همه ی ما حداقل برای یک بار هم که شده محصولات مینو را امتحان کرده ایم، از پفک نمکی گرفته تا ویفرهای رنگارنگ ، شکلات های تک تک و کیک های پم پم...
اگر شما یک دهه شصتی باشید حتما یک بار در دوران مدرسه و برای اردو به این شرکت سری زده اید...
شرکتی که با دست و دلبازی از کودکان دبستانی پذیرایی می کند و خط تولید و محصولات خود را برای آن ها شرح می دهد...
در آخر هم یک کیسه پر از پفک و ویفر و شکلات ...
این شرکت بزرگ در سال 1338 توسط علی خسروشاهی با نام تجاری پارس مینو تاسیس شد.
تا سال 1357 مدیریت و سهام این شرکت در دست خانواده ی خسروشاهی بود، اما پس از انقلاب توسط سازمان صنایع ملی ایران مصادره شد.
گروه صنعتی مینو در حال حاضر به صورت هلدینگ  و زیر نظر شرکت اقتصادی آزادگان به فعالیت خود ادامه می دهد.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر خرمدره در استان زنجان قرار دارد.
از شرکت های تابعه ی این مجموعه می توان به شرکت قاسم ایران، شوکوپارس و پارس مینو اشاره کرد.
اولین محصول این شرکت تافی کره ای سه ستاره بود؛ پس از آن ویفرهای این شرکت به بازار معرفی شدند. در سال 1356 خطوط تولید بیسکوییت مینو در شهر خرمدره شروع به فعالیت کرد که در آن زمان بزرگترین خط تولید این محصول در کل دنیا بود.

چندی بعد کیک های اسفنجی پم پم نیز به بازار آمدند و جایگاه ویژه ای به خصوص در میان کودکان پیدا کردند.
جالب است بدانید که در آن زمان این شرکت یکی از بزرگترین صادر کنندگان محصولات غذایی در ایران بود .
پس از انقلاب و با واگذاری این شرکت به گروه اقتصادی و خودکفایی آزادگان، 400 تن محصول در روز تولید می شد که این مقدار بیشترین مقدار تولید در کشور بود.
در سال 1388 یکی از  بزرگترین خطوط تولید آدامس بدون قند در خاورمیانه توسط این شرکت کلید خورد. نام تجاری این محصول نیز "وایت" در نظر گرفته شد.
البته شایان ذکر است که این شرکت پیشتر خط تولید آدامس بادکنکی و "آدامس شیک" را داشته است.
مینو اولین شرکت در ایران بود که توانست تحت لیسانس شرکت راونتری مکینتاش انگلستان، تولید شکلات در ایران را آغاز کند؛ با افتتاح این خط تولیدی محصولاتی مثل کیت کت که بعدها به تک تک تغییر نام داد و اسمارتیز به بازار آمدند.

زنده یاد علی خسروشاهی با تاسیس کارخانه ای در شهر خرمدره و ساخت خانه های سازمانی برای کارکنانش ، نامی نیک برای خود بر جای گذاشت، علاوه بر این ها او یک بیمارستان نیز در این شهر ساخت که همزمان با مهاجرتش به کانادا نیمه کاره مانده بود، اما او مصرانه و با تخصیص مبالغی هنگفت ساخت این بیمارستان را نیمه کاره رها نکرد و آن را به سر منزل مقصود رساند.

جالب است بدانید که پس از انقلاب این شرکت در زمینه ی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز فعالیت هایی داشته است.


دارا خسروشاهی مدیر ارشد اوبر
دارا خسروشاهی یکی از نوادگان خاندان خسروشاهی است که در کیلومترها دور تر از این مرز و بوم نام ایران و ایرانی و خاندان بزرگ خسروشاهی را با افتخار زنده نگاه داشته است.
اجداد او که از پیشگامان تولید در ایران با شرکت های به نامی مثل تولیددارو و تولی پرس بودند  این شم اقتصادی و تولیدی را به نوادگان خود نیز منتقل کردند.
اوبر بزرگترین سیستم تاکسی رانی شهری در اروپا، آمریکا و جهان است که توانسته تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل،همگام با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت ایجاد کند.
به راستی که کارآفرینان اصیل در هر نقطه از جهان راه خود را می یابند همانطور که اعضای این خانواده این راه را یافته اند و یکی از ثروتمند ترین و نامدارترین کارآفرینان در جهان هستند.