ساندویچی فریدون معروف به ساندویچی فری کثیف
ساندویچی فریدون معروف به ساندویچی فری کثیف

نمایش اخبار داغ سلبریتی ها و مقاله های مپ استار...کلیک کنید

ساندویچی فریدون معروف به ساندویچی فری کثیف

این ساندویچی که یکی از معروفترین ها در تهران است در سال 1357 و قبل تر از آن در تهران تاسیس شده و خیلی زود معروف شد.
صاحب این ساندویچی شخصی است به نام فریدون مهربانی که با پشتکار فراوان توانسته است نام این ساندویچی را به یک برند تبدیل کند.
این اغذیه فروشی که در خیابان نیلوفر تهران و در محله ی سیدخندان قرار دارد محل صف های طولانی مشتاقان فست فود و غذاهای ساندویچی خوشمزه است.
در رابطه با نام آن باید گفت که روایت های مختلفی وجود دارد.
1- عده ای این نام را به وضع ظاهری و روغنی اغذیه فروشی نسبت می دهند.قدیمی ترها می گویند که این نام به این خاطر جا افتاده است که آقا فریدون همیشه در حال شمردن پول بوده و شاگردانش با لباس های روغنی مشغول تهیه ساندویچ.
2- بعضی های دیگر اما این نام را کار رقبای او می دانند.زیرا این اغذیه فروشی به قدری مشتری داشته است که رقبا همیشه درصدد تخریب آن بوده اند.
3- روایت دیگری وجود دارد که در آن اشاره به سرو گوشت های حرام در سال های قبل از انقلاب می شود.
4- قدیمی ترها می گویند به علت اخلاق تندش  به این لقب معروف شده است.
اما جالب است بدانید با تمام این اوصاف خود صاحب این ساندویچی از شنیدن این نام بسیار خشمگین می شود. گویا روزی یکی از مشتریان در صف بوده و موبایلش زنگ می خورد، او در جواب شخص پشت تلفن می گوید که در رستوران فری کثافت است که ناگهان آقای فریدون با او دست به یقه می شود.
 خود او و پسرانش این نام را  کار رقبای بی وجدان می دانند.
صاحب این ساندویچی با وجود شهرت زیادش اما علاقه ای به مصاحبه ندارد، تنها زمانی که شایعه ی فوت او خبرساز شده بود با روزنامه ی ایران و همشهری مصاحبه ای انجام داده است.
یکی از سوالاتی که از او شده بود این بود که با وجود این همه مشتری چرا اقدام به تاسیس مغازه ای دیگر نمی کنید؟ که او در پاسخ می گوید: «کفتر اون  جایی تیر می خوره  که همون جا دون خورده، ما هم تو این محله بزرگ شدیم و پا گرفتیم با این مشتری ها بالا اومدیم و حاضر نیستیم اینجا رو عوض کنیم.»
جالب است بدانید که در آلمان ، دوبی، اصفهان و کرمان اغذیه فروشی هایی به این نام افتتاح شدند که پس از پیگیری های آقای فریدون مهربانی و پسرانش مجبور به جمع کردن آن شدند.
فریدون مهربانی علت شهرتش و پایبندی مشتریان را کیفیت بالای ساندویچ ها و کار صادقانه می داند.
یکی دیگر از علت های شهرت او سس مخصوص سیب زمینی هایش است که فرمولش را تنها خود او می داند.
فرای همه ی این ها اما خود فریدون مهربانی راز موفقیتش را در پیگیری شخصی کارهایش می داند و می گوید: « آدم باید بالا سر کارش باشد» ؛ پنجشنبه و جمعه و تعطیلات در کار آقای مهربانی نیست و به گفته ی خودش اصلا مسافرت نمی رود و تمام زندگیش همین ساندویچی است.
جالب است بدانید که غذای مورد علاقه ی آقا فریدون آبگوشت است اما استیک و همبرگرهای ساندویچی خودش را هم خیلی دوست دارد و به گفته ی خودش هفته ای دو وعده غذا از ساندویچی به خانه می برد.
او اما می گوید که در منزل دست به سیاه و سفید نمی زند...
اگر بخواهیم بر اساس نظر مشتریان درباره ی بهترین ساندویچ های فریدون نتیجه ای بگیریم به این لیست می رسیم:
1- ساندویچ های ویژه ی مخصوص
2- رویال استیک
3- همبرگر
4- رویال هات داگ
5- قارچ سوخاری
این را هم بدانید که بدون سفارش ساندویچ نمی توانید سیب زمینی را به تنهایی تهیه کنید.