جواد عزتی ممنوع التصویر می شود؟
جواد عزتی ممنوع التصویر می شود؟

نمایش بانک بزرگ اطلاعات و اخبار داغ مپ اسنار...کلیک کنید

جواد عزتی ممنوع التصویر می شود؟

هفتاد و هفتمین جشنواره ی فیلم ونیز در حالی به اتمام رسید که فیلم "خورشید" از مجید مجیدی در آن بسیار سر و صدا به پا کرده است.
روح اله زمانی بازیگر نوجوان این فیلم ، جایزه ی بهترین بازیگر نوظهور را در این جشنواره از آن خود کرد، این درحالی است که به خاطر مثبت بودن تست کرونایش نتوانست در این جشنواره حضور پیدا کند و با شرکت کنندگان و هیئت داوران به صورت ویدئویی به گفت و گو پرداخت.
پیشتر نیز جایزه ی بهترین فیلم، فیلمنامه و طراحی صحنه در جشنواره ی فیلم فجر نصیب این فیلم شد.
داستان فیلم به طور کلی درباره ی کودکان کار است، در این فیلم داستان نوجوانی به تصویر کشیده می شود که در یک اوراقی لاستیک کار می کند و مادرش به خاطر مشکلات روانی در بیمارستان بستری است.او که وضع مالی چندان خوبی ندارد توسط یکی از هم محلی های خود از وجود یک گنج در زیر زمین مدرسه آگاه می شود و تصمیم می گیرد که با دوستانش به سراغ گنج برود.
اما موضوعی که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم حواشی این فیلم است.
موضوع مربوط به تکه هایی از پشت صحنه ی جشنواره است که در آن یکی از اعضای هیئت داوران یعنی کیت بلانشت، جواد عزتی را دعوت به گرفتن عکس می کند و عزتی با گشاده رویی می پذیرد...
اما آیا این قضیه در ایران برای او دردسر ساز می شود یا خیر؟
تجربه های گذشته  نشان دهنده ی این است که احتمالا این بازیگر دچار دردسر هایی می شود و مدتی ممنوع التصویر.
لیلا حاتمی، پیمان معادی،گوهر خیراندیش، روزبه نعمت الهی و دهها بازیگر و سلبریتی دیگر هم پیش تر به خاطر عدم رعایت موازین اسلامی در جشنواره های مختلف مدتی ممنوع التصویر بودند و این مسئله دیگر تازگی ندارد.

نگاهی به استایل جواد عزتی در جشنواره فیلم ونیز
جواد عزتی عزیز برای مراسم فوتوکال استایلی کژوال داشتند که شامل پیراهن ساده ی فلورال و شلوار پارچه ای بود، اما برای فرش قرمز دوم کت و شلوار کلاسیک با پارچه ی راه راه.
این کت با یقه ی بلیزری  و پیراهن سفید یکی از رسمی ترین استایل ها در میان آقایان است.
اما چیزی که بهتر بود با دقت بیشتری به آن توجه می شد، موها و ریش او بود. مخصوصا این نامرتبی و شلوغی زمانی بیشتر خود را نشان داد که او از عینک آفتابی هم استفاده کرده؛ بعلاوه اینکه عینک مورد استفاده ی او در دسته ی کژوال ها قرار می گرفت.
 به طور کلی استایل او در این جشنواره آنقدر عجیب بود که حتی ما هم او را با بازیگران هند و پاکستانی اشتباه گرفتیم.

از بازیگران این فیلم می توان به علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی، روح اله زمانی، ابوالفضل شیرزاد،شمیلا شیرزاد، علی غابشی، مانی غفوری، محمد مهدی موسوی و صفر محمدی اشاره کرد.
پیتر دبروژ یکی از منتقدان درباره ی این فیلم اینطور می گوید:
فیلم مجید مجیدی یادآور فیلم ها قرن 21 در مورد کودکان یعنی پروژه ی" فلوریدا"ست.اما "خورشید"مجیدی روایت وارونه ای نسبت به آن فیلم دارد.او هیچگاه طرفدار داستان های پیچیده نبوده است و حتی مخاطب نیز چند قدم از کاراکترهای داستان جلوتر حرکت می کند.اما "خورشید" سورپرایزهای جذابی نیز دارد و او با دراماتیزه کردن مشکلات پیش روی کاراکترهای داستان، روایت را جذاب تر کرده است.

در آخر خوشحالیم که باز هم مجید مجیدی کارگردان نامدار کشورمان توانست با فیلم های جذابش درباره ی کودکان به جشنواره  های بین المللی راه پیدا کند و نام سینمای ایران را دوباره بر سر زبان ها بیاورد.
با آرزوی موفیت برای تمام عوامل فیلم خورشید و علی الخصوص با امید به اینکه دیگر در هیچ جای این کره ی خاکی کودکی مجبور نباشد تا کودکیش را فدای زندگی مشقت بار کند.

جهت نمایش بیوگرافی جواد عزتی کلیک کنید