انسانیت بهترین نذری در تمام طول سال
انسانیت بهترین نذری در تمام طول سال

نمایش برترین مقاله ها در بانک اطلاعات یمپ استار...کلیک کنید

انسانیت بهترین نذری در تمام طول سال


سال 99 به خاطر شرایط همه گیری ویروس کرونا می تواند سرآغاز تحولی در فرهنگ نذری دادن در ایران باشد.
امسال با شروع محرم زمزمه ی پخش نذورات با هدف رساندن آن ها به قشر نیازمند قوت بیشتری گرفت.
باعث خوشحالی است که دیدگاهها نسبت به این سنت حسنه در حال تحول اساسی است.
با توجه به وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی، تغییر و تحول در این زمینه بسیار اساسی و واجب است.
مردم نیازمند این کشور دیگر چشم امیدشان اول به خداست و بعد به خیرین، مسئولین که گویا چشم ها و گوش هایشان را بسته و مملکت را گل و بلبل می پندارند.
آن ها در رویایشان اما مردم را شاد و خندان  می بینند و گمان می کنند که بیدارند.
سنت نذری دادن و نذری پختن از دیرباز در میان  مردم خیر و انسان دوست ایران رواج داشته است. کاری خیر که اکنون انتقادهایی هم به آن وارد است.
بیشتر تهرانی ها از قدیم در منازل اقدام به پخت غذای گرم می کردند، اما سوال اینجاست ، در محله هایی که اکثر افراد از قشر متوسط به بالا هستند چقدر این کار مفید است و چه دردی را درمان می کند؟
از اینکه بسیاری هم این کار را صرف خودنمایی انجام می دهند بگذریم ، زیرا اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم خود سر دراز داشته و در یک یا دو مقاله نمی گنجد.
فقط به این مقداررا متذکر می شویم و به آن  بسنده می کنیم که آقا و خانم ثروتمند! آقا و خانم به اصطلاح سلبریتی ! اگر می خواهید کار خیری انجام دهید بهتر است در خفا باشد تا اینکه درِ منزل میلیاردی تان را چهارطاق باز کنید و دارایی و احسانتان را به همه نشان دهید یا تصویر کار خیرتان را در شبکه های اجتماعی منشر کنید.این کار شهرت شما را دو چندان نمی کند فقط دید مردم را نسبت به شما در جهت منفی تغییر می دهد.
اگر هم معتقد به سیره اهل بیت هستید، پس مانند پیشوایان عمل کنید.در کدام کتاب دینی ذکر شده است که امامان ما کار خیر خود را در حلقوم دیگران فرو می کردند؟ چیزی که همه ما می دانیم این است که خداپرستان واقعی کار خیر خود را در خفا انجام می دادند و چه بسیارند خیرینی که هیچ گاه کسی متوجه اثرات خیرشان نشده و نامی از آنان در جایی برده نشده است.

ما منکر زیبایی نذری دادن نیستیم، همگی از این سنت زیبا خاطره ها داریم و جزئی از فرهنگ ماست اما به نظر می رسد در این شرایط بهتر است این نذورات به سمت و سوی خاصی هدایت شود تا نیازمندی را به واقع سیر کند و زخمی را دوا باشد.
یکی از مراکزی که در این زمینه خدمات شایانی را در تمام طول سال و نه فقط در ایام خاص به نیازمندان ارائه می دهد موسسه ی مهر آفرین است.
این فرشته های زمینی افراد نیازمند را شناسایی کرده و در هر شرایطی به یاریشان می روند. 
یکی از نیازهای اساسی که امسال در دهه ی اول محرم مطرح شد بحث نیاز شدید به شیر خشک برای کودکان شیر خوار بود که خوشبختانه با کمک مردم انسان دوست و خیر ایران در همین مدت کوتاه هفتصد میلیون تومان برای شیر خشک 
و چهارصد میلیون تومان برای تهیه ی مواد اولیه و خشک غذایی جمع آوری شد.
با این مبلغ، نیاز همه ی کودکان شیر خوار تحت حمایت مهر آفرین تا سه ماه تامین شده است.
مهرآفرین یکی از صدها موسسه ی خیریه ایست که شما می توانید با خیال راحت نذورات خود را به آن ها اهدا کنید تا به دست افراد نیازمند واقعی برسانند.
با تحقیق کوتاهی می توانید موسسات خیریه ی زیادی را در شهر خود پیدا کنید و با کمک مالی و یا حتی انسانی گرهی از زندگی  دردمندی بگشایید.
در ادامه چندین مورد از نذری های چند سال اخیرکه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است را عنوان  می کنیم.
1- تسویه حساب بدهی ها در سوپر مارکت های جنوب شهر و مناطق محروم.
2- اهدای لوازم و التحریر و پوشاک در آستانه ی ماه مهر.
3- تهیه ی ارزاق و مایحتاج روزمره.
4- استخدام و یا ایجاد کار برای افرادی که بیکار شده اند توسط کارفرمایان و صاحبان مشاغل.
5- پیوستن به موسسات خیریه و یاری رساندن به آن ها در جهت کمک به افراد نیازمند.
و...
با امید به ایجاد رفاه نسبی برای همه ی اقشار که این ممکن نمی شود مگر با همیاری همه ی ما علی الخصوص سردمداران حکومت...


 



ما در این مقاله سعی داریم انواع کمک ها و نذری هایی  که می توان به افراد نیازمند اهدا کرد را بررسی کنیم و بر اساس آمار هایی که از سوی موسسه های خیریه منتشر می شود، بیشترین نیازمندی ها را برای شما عنوان کنیم تا شاید اگر زمانی قصد ادای نذورات خود را داشته باشید در گوشه ای ذهنتان این موارد هم مد نظر قرار دهید

.