واقعیت هایی درباره غذاهای هواپیمایی که شاید ندانید
واقعیت هایی درباره غذاهای هواپیمایی که شاید ندانید

نمایش برترین فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

واقعیت هایی درباره غذاهای هواپیمایی که شاید ندانید

نوع غذاها و مزه ی آن ها در هنگام پرواز همواره مسئله ای چالش برانگیز بوده و هست.
اکثر مسافران غذای هواپیما را زیاد دوست ندارند و آن را همسنگ غذای بیمارستان می دانند.
البته این موضوع بستگی زیادی به کلاس پروازی و ایرلاین مربوطه نیز دارد.حتی در یک هواپیما با توجه به کلاس پروازی نوع غذا و حتی نوع سرو متفاوت می باشد.
مثلا اگر غذاهای قسمت فرست کلاس از نظر نوع با کلاس اکونومی برابر هم باشد نحوه ی سرو آن حتما در ظروف سرامیکی است و یا دورچین های متفاوت و نوشیدنی ها مختلفی به همراه آن برای مسافر سرو می شود.
این نکته را خاطر نشان می شویم که غذاهای شرکت های هواپیمایی را هیچ شرکت جداگانه ای طبخ نمی کند بلکه هر ایرلاین کترینگ مخصوص خود را دارد و غذاها همگی در روی زمین طبخ می شوند.
معمولا غذاهایی که در هر ایرلاین طبخ می شود با توجه به فرهنگ غذایی غالب مسافران آن است.شرکت های هواپیمایی ملزم به رعایت یک سری اصول اساسی هستند که در صورت عدم رعایت آن ها با جرایم مربوطه مواجه می شوند .مثلا همه ی شرکت های هواپیمایی ملزم به سرو غذای حلال برای مسافران  مسلمان هستند.
در ادامه واقعیت هایی را درباره غذاهای هواپیمایی  که شاید آن ها را ندانید عنوان می کنیم.
1- شرکت های هواپیمایی برای پروازهایی که در شب انجام می شود معولا از غذاهای گوشتی استفاده می کنند.انواع گوشت ها از جمله گوشت سفید و قرمز.
2- در هواپیما آشپزی وجود ندارد.اما غذاها تازه هستند .در واقع غذاهای گوشتی به صورت نیم پز و یا با پخت حداقل 30% وارد هواپیما می شود و در آنجا توسط فرهای مخصوص علاوه بر گرم شدن به صورت کامل نیز می پزد.
3- نوع فرهایی که در هواپیماها موجود است به علت محدودیت های پروازی با استفاده از اشعه های مخصوص است( به غیر از مایکروویو) و هیچ گونه شعله ی مسقیم و غیر مستقیم آتش در پخت غذاها دخیل نیستند.
4- در منوی غذاهای هواپیمایی سالاد سبزیجات، یک بسته ی کوچک نان ، چاشنی ها مانند نمک و فلفل و آب یا نوشیدنی وجود دارد.
5- اکثر ایرلاین ها این امکان را دارند که اگر مسافری از رژیم غذایی خاصی استفاده می کند، می تواند با اطلاع قبلی که در هنگام رزرو بلیت صورت می گیرد، غذای مخصوص به خود را از منوی غذاهای ویژه انتخاب نماید.
6- بعد از سرو غذا در هر پرواز غذاهای باقی مانده بلافاصله دور ریخته می شوند.اگر پرواز تاخیرطولانی  به مدت 7 الی 8 ساعت داشته باشد، غذاهای در نظر گرفته شده برای آن پرواز کاملا دور ریخته می شود.
7- مسافران در هر صورت باید در هواپیما غذا مصرف کنند حال چه غذای خود ایرلاین و یا غذای شخصی که به همراه دارند ، زیرا در غیر این صورت به علت سطح ارتفاع و بعضی موارد تخصصی دیگر دچار مشکل می شوند.یکی از این مشکلات جت لگ یا پرواز زدگی است که به علت تغییر در ساعت فیزیولوژیک بدن اتفاق می افتد. 
8- یکی از شکایت های مسافران از غذاهای هواپیما بی مزگی آن است اما جالب است بدانید که اگر این غذا را روی زمین مصرف کنید طعم آن کاملا متفاوت خواهد بود.این مسئله به این خاطر است که در هواپیما نویزی به نام نویز سفید وجود دارد که باعث این اتفاق می شود.
9- غذای خلبان ها متفاوت از غذای سایر مسافران و مهمانداران است.این قانون برای پیشگیری از مسمومیت های احتمالی ایجاد شده است.
10- گوجه فرنگی در هواپیما از جمله مواد غذایی است که استثنا محسوب می شود.طعم این ماده ی غذایی در هنگام پرواز چند برابر حالت معمول آن است.
11- غذاهای هواپیمایی بسیار شور تر و شیرین تر از حد معمول است.این مورد بدین خاطر است که در کابین هواپیما و در هنگام پرواز شما شیرینی و شوری را کمتر احساس می کنید.
امیدواریم که اطلاعات داده شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
بانک اطلاعاتی مپ استار سفرهای خاطره انگیز و خوبی را برای شما آرزو می کند.