چرا خورش به برای گیاهخوران مفید است؟
چرا خورش به برای گیاهخوران مفید است؟

چرا خورش به برای گیاهخوران مفید است؟

شاید در میان دوستان و اقوام و حتی خانواده خود ، کسانی را داشته باشید که به انتخاب خود تصمیم گرفته اند که به خوردن گیاهان روی بیاورند ، برخی از این افراد حتی از غذا ها و و نوشیدنی هایی که فراورده و جزء محصولات حیوانات هستند نیز استفادا نمی کنند . غذا ها و نوشیدنی هایی مثل عسل ، شیر ، تخم مرغ و ... این افراد حتی از لباس ها و کیف ها ،چرم ها و حتی ابریشم و خز که از پوست حیوانات دوخته می شوند نیز استفاده نمی کنند .

با اینکه گیاه خوران انواع مختلفی دارند ولی اصل و اساس همه آن ها این مورد است که به هیچ عنوان از گوشت جانوران خون گرم دوری و پرهیز می کنند..

گیاه خواری یک رژیم غذایی هم محسوب می شود جدا از اینکه این افراد از خوردن گوشت و حتی آزار و اذیت حیوانات خودداری می کنند. در برخی کشور ها ، حتی گیاه خواری ریشه دینی و مذهبی دارد .


در جوامعی که بسیاری از افراد آن به گیاه خواری روی آورده اند ، شاهد سلامت چشم گیر و فوق العاده خود بوده اند .
چرا که کلسترول در فراورده های گوشتی زیاد است و این عزیزان با روی آوردن به گیاه خواری باعث سلامت قلب و عروق خود و همچنین عدم ابتلا شدن به فشار خون می شوند. 
تحقیقات نشان داده افراد جامعه ای که بسیار از گوشت استفاده می کنند جزء بیشترین مبتلایان به سرطان ، و بیماری های قلبی عروقی و کلیوی هستند..

به عنوان یک وعده غذایی می توان خورش به را به گیاه خوران عزیز پیشنهاد کرد ، تا آن را با روشی متفاوت و بدون گوشت طبخ و میل کنند. 

به دارای ویتامین های بسیاری از جمله ویتامین A,  B , K, E و ... است همچنین با مصرف این میوه می توانید با کم خونی خداحافظی کنید چرا که به با داشتن ویتامین B12   و افزایش گلبول های قرمز باعث رفع کم خونی شما می شود. همچنین به علت دارا بودن ویتامین هایی چون A  و E  و C سیستم ایمنی بدن شما را قوی کرده و از ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان جلوگیری می کند. و وعده ی غذایی مناسبی برای دریافت ویتامین ها و به وجود آمدن خواص بیشمار دیگر آن برای این عزیزان باشد .

در دستور پخت خورش به برای گیاه خوران ، خورشی بدون گوشت باید بدین صورت عمل کرد . ابتدا یک پیمانه سویا را خیس کنید و سپس‌ به سراغ به بروید به را خوب خرد کنید دو پیمانه از این میوه زیبا برای خورش کافیست ، همچنین ما نیاز به دو پیاز داریم ، پیاز را هم خرد کنید و همانند به دو پیمانه آن کافیست.  و یک پیمانه قارچ خرد شده را هم لازم داریم..
حال وقت آن رسیده که پیاز ها را به همراه به سرخ کنیم و اجازه بدهیم که به خوبی سرخ شوند بعد از سرخ شدن پیاز و به سویا و قارچ را به تابه اضافه کنید و در این حین که مواد داخل تابه سرخ می شوند باید با دو قاشق رب گوجه فرنگی و به میزان لازم آب لیمو و نمک و فلفل و زردچوبه برویم و آن ها را در دو لیوان آب به خوبی مخلوط کنیم..
حال مخلوط شما آماده است ، آن را به مواد داخل تابه اضافه کنید و بگذارید زمانی حدود نیم ساعت خوب خورش جا بیفتد و پس از گذشت نیم ساعت خورش به شما آماده سرو کردن می باشد .. می توانید این خورش دلچسب و خوشمزه را همراه با نان هم میل کنید .. نوش جان

 

نمایش رستورانهای گیاهخواران روی نقشه...کلیک کنید