نصرت گوکچه سرآشپز معروف و مشهور
نصرت گوکچه سرآشپز معروف و مشهور

سرآشپز نصرت گوکچه کیست؟

نصرت گوکچه ملقب به (Salt Bae) آقای نمک متولد 1983 در ارزروم  ترکیه است.
او اصالتا کرد تبار بوده و صاحب رستوران های زنجیره ای NUSR-ET است.
نام رستوران برگرفته از نام او هست با این تفاوت که با ایجاد فاصله میان حروف آن معنای جدیدی به آن بخشیده اند.در زبان ترکی "ET" به معنای گوشت است.
به این روش زیبا نام نصرت و رستورانش بر سر زبان ها افتاد.
اما پیش از مشهور شدن شغل او چه بوده است؟
تحصیلات او در چه سطحی است؟
علت معروفیتش چیست؟
زندگی شخصی او به چه صورت است؟
 وآیا اصلیت ایرانی دارد؟
و ده ها سوال دیگر که شاید ذهن شما را درگیر کند، در ادامه  یکی یکی به همه آن ها پاسخ خواهیم داد.
نصرت گوکچه زندگی پر مشقتی را پشت سر گذاشته است.او به دلیل نیاز مالی مدت ها در رستوران ها مشغول نظافت و شستن ظروف بوده، کاری که خیلی ها از آن فراری اند.
اما نصرت با علاقه ی تمام و به خوبی از پس این امور برمی آمد.
در واقع این علاقه ی وافر او به آشپزی و محیط رستوران بوده که او را به این سو کشاند.
او و خانواده اش از لحاظ اقتصادی در جایگاهی نبودند که بتوانند از پس مخارج تحصیل برآیند به همین دلیل او تحصیلات خود  را در خانه فراگرفت و فقط 5 سال به  مدرسه رفت.
نصرت حتی تحصیلات آشپزی نیز ندارد و تنها به صورت تجربی این هنر و حرفه را طی سالیان متمادی آموخته است.
شاید شما هم کلیپ های تهیه استیک او را با فیگور نمک پاشیدن خاصش حداقل یک بار در اینستاگرام دیده باشید.در واقع علت معروفیت او همین شیوه ی نمک پاشیدن همراه با ژست خاصش می باشد.
نصرت سعی کرده تا با عینک دودی و تیپ خاصی که شبیه کاراکتر پدر خوانده است، نظر مخاطبان را به خود معطوف کند.
اما یک خوش شانسی دیگر او این است که گویا  یکی از ویدئوهای او نظر برونو مارس خواننده ی آمریکایی را به خود جلب کرده و وی آن را با دیگران به اشتراک گذاشته بود .
جالب است بدانید که برونو و لئوناردو دیکاپریو از مشتریان ثابت رستوران سالت بی در نیویورک هستند.
نصرت رستورانهای متعددی در شهر های مختلف دارد از جمله در شهر های استانبول، دبی، ابوظبی، میامی، نیویورک و دوحه.
علاقه ی او به این شغل آنچنان است که با اینکه نمی تواند همزمان در تمام شعبات  رستوران باشد، اما سعی می کند به صورت دوره ای در آنها حضور پیدا کند و خود میزبان مشتریانش باشد ؛ نصرت به استقبال مشتریان می رود و آنها را از ابتدا تا انتها همراهی می کند.حتی غذا را نیز خود او برایشان سرو می کند.
در رابطه با زندگی خصوصی او اطلاعات چندانی در دسترس نیست ؛ خود او هم علاقه ی چندانی به فاش کردن زندگی شخصیش ندارد اما آنطور که از شواهد پیداست، نصرت صاحب یک خانواده ی بزرگ با 9 فرزند است.بر اساس مصاحبه ای که او در سال 2010 داشته ، تا آن زمان ازدواج نکرده بود اما از آن به بعد اطلاعاتی در خصوص ازدواجش در دسترس نیست.
یک نکته جالب در خصوص سالت بی اینست که حرکت بی تفاوت و خونسرد دست او به هنگام پاشیدن نمک که شبیه حالت مار کبرا است معانی زیادی یافته است.
این حرکت خاص برای بسیاری از افراد به منزله ی انجام یک کار به درستی و مهارت تمام است و بسیاری از افراد از جمله ورزشکاران در موقعیت های مختلف آن را تقلید می کنند.
آیا نصرت اصالتی ایرانی دارد؟
پس از شهرت  او و استقبال ایرانی ها از ویدئوهای این سرآشپز معروف ترکیه ای ، شایعه ای مطرح شد که شاید کمی خنده دار به نظر برسد.شایعه مبنی بر این است که نصرت، اصالتا ایرانی تبار است؛ شاید این موضوع به خاطر نام عربی او باشد، اما باید بگوییم که این شایعه ای بیش نیست. 
حالا که با این آشپز مشهور و جهانی ترک آشنا شدید پیشنهاد می کنیم به صفحه اینستاگرام او که بیش از 28 میلیون فالوور دارد سری بزنید و ویدئو های جالب او را ببینید.

شعبه های رستورانهای نصرت گوکچه در ایران..کلیک کنید