امروز ۲۷ ژوئن روز بهار نارنج است.
امروز ۲۷ ژوئن روز بهار نارنج است.

۲۷ ژوئن روز بهار نارنج است.
روزی برای شکوفه‌های درخت نارنج با عطر خوش شان. بابل را پایتخت بهار نارنج می‌نامند هرچند عطر بهار نارنج شیراز در اردیبهشت نیز شهرت زیادی دارد. 
آب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود و در صنعت عطرسازی و شامپو سازی هم کاربرد دارد. شکوفه‌های آن یکی از معطرترین گلهاست که آن   مربای بهار نارنج و همچنین عرق نارنج در طب سنتی ایران کاربرد دارد. در درمان ناراحتی‌های معده از مربای آن استفاده می‌شود.درخت نارنج مادر مرکبات است و پایه بسیار خوبی جهت پیوند شاخه‌های نارنگی یا پرتقال  لیمو ترش است. فشار خون و ضربان قلب را زیاد می‌کند و این میوه بسیار ترش است و خوردن زیاد آن باعث فشار خون پایین می‌شود [نیازمند منبع]

نارنج میوه‌ای که در ایران به فراوانی تولید می‌شود و محصولات جانبی متعددی نیز دارد. نارنج میوه درختی بزرگ و زیباست با برگهایی بزرگتر و خوشبوتر از برگهای درخت لیمو. شکوفه‌های آن که بسیارخوشبو است بهارنارنج نامیده می‌شود. در بعضی مناطق در تمام فصول سال می‌توان میوه نارنج را برروی درخت دید. در حالیکه هنوز میوه سال گذشته بر درخت است میوه‌های جدید هم در حال رسیدن هستند. شکوفه نارنج (بهار نارنج) طبیعت(مزاج) = گرم و خشک، بوییدن آن شادی آور، تقویت‌کننده مغز و از بین برنده آبریزش بینی (زکام) است. از این شکوفه‌ها مربای لذیذی تهیه می‌شود که خواص مفید شکوفه را دارد. اگر یک قاشق مرباخوری از گل شکوفه خشک نارنج را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و درفنجان را ببندید بعد از ۱۰ دقیقه نوشیدنی بسیار خوشبو ونشاط آوری آماده می‌شود.

۲۷ ژوئن روز ترانه تولدت مبارک است.
 این ترانه در سال ۱۹۹۸ در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان  شناخته شده‌ترین ترانه انگلیسی ثبت شد و تاکنون به ۱۸ زبان نیز ترجمه شده است. 

۲۷ ژوئن روز جهانی کارگران صنعتی است.
 اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی در ژوئن ۱۹۰۵ در شیکاگو آمریکا تاسیس شد که با جنبش‌های کارگری سوسیالیستی و آنارشیستی نیز پیوندهایی دارد. 

۲۷ ژوئن روز مشاغل کوچک و متوسط است.
 مشاغل کوچک که عمدتا از سوی زنان و جوانان اداره می‌شوند و در دوران کرونا در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار گرفتند. شعار امسال این است: حمایت از مشاغل کوچک در دوران بحران کووید۱۹

۲۷ ژوئن روزهلن کلر است.
 روزی برای مقاومت و موفقیت انسان. هلن کلر نویسنده آمریکایی در ۲۷ ژوئن ۱۸۸۰ به دنیا آمد و در نوزادی بر اثر ابتلا به مننژیت نابینا و ناشنوا شد. کتاب «زندگی من» او از شهرت زیادی برخوردار است و مقالاتی درباره نابینایی، ناشنوایی، مسائل اجتماعی و حقوق زنان نیز از کلر به جا مانده است.

۲۷ ژوئن روز جهانی میکروبیوم است.
 میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ به طور طبیعی در بدن ما زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها برای سیستم ایمنی بدن، قلب، وزن و سایر بخش‌های مربوط به سلامت ما ضروری‌اند. میکروبیوم روده بزرگ یکی از مهم‌ترین آنهاست.

نمایش بهترین کافی شاپهای شهر شما..کلیک کنید