فود کورت علی دایی در ارگ تجریش
فود کورت علی دایی در ارگ تجریش

فود کورت علی دایی در ارگ تجریش

یکی از خبرهایی که امروزه از گوشه و کنار و دنیای مجازی به گوشمان می خورد کسب و کار جانبی هنرمندان، ورزشکاران و چهره های مشهور یا به اصطلاح سلبریتی ها ست .آن هم کاری کاملا بی ربط به حرفه ی اصلیشان.
البته این موضوع فقط در ایران رواج ندارد بلکه در تمام جهان، سلبریتی ها دست به چنین اقدامات هوشمندانه ای می زنند.دلایلی که موجب این امر شده است اولا سطح درآمد قابل توجه آنان است که اختلاف فاحشی با عامه مردم دارد و در مرتبه دوم شغل غیر مطمئن آنان است.
یک سلبریتی در زندگی کاری خود تنها مدت کوتاهی اوج می گیرد و نامش بر سر زبان ها می افتد و پس از مدتی نقش او رفته رفته کمرنگ می گردد.
شاید همین موضوع باعث شده است تا آنان از نام معتبر و شهرت خود در جهت درآمدزایی استفاده کنند.
شغل دوم سلبریتی ها چه با هدف درآمدزایی و چه با بهانه ی علاقمندی شخصی باشد، موجب شده تا ما شاهد فعالیت آن ها در عرصه های مختلف اقتصادی باشیم.
علی دایی فوتبالیست مشهور کشورمان نیز جزو اولین کسانی بود که به تجارت  و شغل دوم روی آورد.
او در ابتدا با افتتاح فروشگاه لوازم ورزشی خود در میدان منیریه، وارد دنیای تجارت شد اما پس از آن وارد کسب و کارهای مختلف دیگری نیز شد.
اما خبری که به تازگی همه جا پیچیده، حکایت از افتتاح فود کورت این ورزشکار محبوب در مجتمع تجاری ارگ تجریش دارد.
وی در صفحه ی اینستاگرام شخصی خود که 4.5 میلیون فالوور دارد خبر افتتاح این رستوران را اعلام کرد و با حضور جمع زیادی از هنرمندان و فوتبالیست ها، شروع به کار آن را جشن گرفت.
خبرها حاکی از آن است که وی نمایندگی شرکت فرانسوی L'AVENUE را دریافت کرده و در یکی از لوکس ترین برج های تهران اقدام به تاسیس فود کورت نموده است.
لازم به ذکر است که برند L'AVENUE یکی از مطرح ترین برندها در حوزه ی رستوران های لوکس است.
معروفترین و قدیمی ترین شعبه ی آن در شانزلیزه ی پاریس قرار دارد که سالیانه میزبان تعداد بسیار زیادی توریست، از اقصی نقاط جهان می باشد. 
با توجه به قیمت های منوی شعبه فرانسوی این رستوران می توان گفت که دایی سعی کرده است تا قیمت غذاهای این فودکورت را متعادل نگه دارد؛ به طوری که قیمت یک پیتزا درشعبه ی تهران با قیمت یک کاسه سوپ در شعبه پاریس برابری می کند.

 اما جالب اینجاست که با توجه به فرانسوی بودن این رستوران، در شعبه تهران به جای غذاهای اروپایی ، غذاهای ایرانی و فست فود سرو می شود .
گویا فقط اسم این برند توسط دایی خریداری شده است.
این رستوران در 7 بخش فعالیت می کند که در هر بخش غذاهای متنوعی طبخ می شود از غذاهای ایرانی گرفته تا سالاد، پیتزا و پاستا و همچنین بستنی.
البته این رستوران اولین تلاش او برای ورود به عرصه ی مواد غذایی نیست، او پیش از این نیز رستوران های پر سر و صدایی را در استان اردبیل افتتاح کرده است یک شعبه از فست فود پدر خوب و همچنین  یک قهوه خانه و سفره خانه  در مرکز تهران به نام تخت جمشید.
تداوم فعالیت بیزنس های ایجاد شده توسط این فوتبالیست خود گویای موفقیت او در زمینه های تجاری است.
در انتها به چند نمونه از فعالیت های اقتصادی سلبریتی های هالیوودی می پردازیم.
رابرت دنیرو هنر پیشه ی معروف هالیوودی با همکاری یک سرآشپز مشهور ژاپنی اقدام به تاسیس یک رستوران ژاپنی در نیویورک کرد که نام آن را نوبو گذاشتند.
جرج کلونی نیز یک کارخانه تولید تکیلا را ه انداخت و بعد ها آن را به یک شرکت تولید لیکور در بریتانیا فروخت.
بیانسه که به رژیم سخت گیاهخواریش مشهور است به کمک یکی از دوستانش یک سرویس تحویل غذای گیاهی راه انداخته است که تماما غذاهای گیاهی تولید و توزیع می کند.

کل رستورانها و فست فودها و کافی شاپهای علی دایی...کلیک کنید