خرما و درمان هزار و یک بیماری
خرما و درمان هزار و یک بیماری

خرما و درمان هزار و یک بیماری

با شنیدن نام نخل و خرما ، اکثر اوقات به یاد جنوب و هوای گرم آن می افتیم ، هوایی گرم که باعث رشد خرما می شود ، خرمایی که درمان هزاران بیماری است .  

شاید جالب باشد برای شما که مرحله به مرحله رشد خرما دارای اسامی خاصی است مثلا به میوه نرسیده خرما خارک یا خرک می گویند حال، یک مرحله قبل تر از اینکه خرما به طور کامل برسد به آن رطب می گویند که میزان رطوبت آن بیشتر از خرما رسیده هست حتی قند کمتری هم نسبت به خرما دارد .

اما در مورد انواع خرما هایی که در کشور عزیزمان تولید می شود در مناطق جنوبی می توان به : خرمای ساغر , خرمای زاهدی در خوزستان ، جنوب کرمان و بوشهر / خرمای کبکاب در استان بوشهر / خرمای مردا سنگ در مناطق جنوبی کرمان و... اشاره کرد .
 
همانطور که ذکر شد خرما انواع گوناگونی دارد و نکته جالب این امر این است که هر نوع خاصیت خاص خود را دارد برای مثال خرمای سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر و پتاسیم می باشد . خرمایی که ۲۰ گرم کالری دارد و ۵ گرم کربوهیدارت و .. باعث از بین رفتن کرم روده می شود اگر به صورت ناشتا مثلا قبل از میل صبحانه مصرف شود. 

اما خرما تنها برای صبحانه خوب نیست ، بلکه برای درمان یبوست هم مفید است مصرف پالپ این میوه باعث بهبود یبوست می شود ، یا حتی برای سلامتی قلب شما و عزیزانتان پیشنهاد می شود که روزانه چند عدد خرما نوش جان کنید چرا که آنتی اکسیدان های خرما باعث می شود تا شریان های شما سخت نشده و ایجاد لخته نشود این آنتی اکسیدان ها کلسترول را از سلول های عروقی شما حذف می کنند و سلامتی دوباره به قلب و عروق ، شما می بخشند .

اما این تنها بیماران نیستند که باید خرما مصرف کنند حتی افراد سالم هم این پیشنهاد جذاب را می توانند بپذیرند ، افراد سالم با مصرف خرما کلسترول خود را تنظیم می کنند و استرس خود را کاهش می دهند ، افراد سالم به یاد داشته باشند که فیبر و آهن خرما حتی به مراتب بیشتر از موز است.

ممکن است شما مجبور باشید ده ها قرص مصرف کنید تا تمام موادی که بدنتان نیاز دارد را جذب کنید اما می توان یک خبر خوب به شما داد و آن این است که خرما منبع غنی از : مس ،منیزیم ، سلنیوم و منگنز است که همه اینها باعث می شود تا شما دچار پوکی استخوان نشوید و همچنین ویتامین K موجود در خرما به بدن شما کمک می کند در انعقاد خون .

شاید وقتی شما به سنگ کلیه مبتلا می شوید از خود سوال کنید که چرا این اتفاق برای شما رخ داده و حالا برای میشگیری چه کنیم، جواب شما پیش خرما ست ، با عدم مصرف پتاسیم شما دچار سنگ کلیه می شوید اما با مصرف خرما که منبع پتاسیم و مواد معدنی است می توانید از مبتلا شدن به سنگ کلیه پیشگیری کنید .

بسیار پیش آمده افرادی را در نزدیکان خود یا خانواده ببینید که دچار شب کوری هستند ، مثلا رانندگی در شب برای آنها اصلا خوب نیست و می تواند منجر به تصادف های بدی شود ، علت مبتلا شدن افراد به شب کوری کم بود ویتامین A  در بدن است ، خرما منبع غنی ویتامین A  هست با نوش جان کردن خرما چه در صبحانه و چه در دیگر اوقات روز می توانید پیشگیری کنید از شب کوری .

خرما خواص فراوانی دارد که در بحث نمی گنجد ، اما بیاید در صبحانه یا کنار نوشیدن چای حتی در یک سفره خانه یا حتی در منزل خرما هم میل کنیم تا سلامت بمانیم.

 

بهترین رستورانهای شهرهان کدامند؟ کلیک کنید