روز جهانی فلافل
روز جهانی فلافل

روز جهانی فلافل

۱۲ژوئن ⁧روز جهانی فلافل⁩ است ⁧.فلافل⁩ یک خوراک خاورمیانه‌ای است که از نخود سرخ شده و ادویه‌ درست می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در ایران فلافل آبادان و بندرعباس شهرت دارد.
دقیقاً در جایی که سرچشمه فلافل سرچشمه بحث است. در بیشتر موارد ، بسیاری موافق هستند که این ماده برای اولین بار در مصر ، وقتی که ممکن است به عنوان جایگزینی برای گوشت در طول مدت عید خورده شود ، به طور گسترده خورده شده است.
به نظر می رسد در ابتدا با لوبیا فوا درست شده است ، و پس از آنکه نخود را یک بار در آنجا به شمال مهاجرت کردند ، درست شده اند. ظرف حتی ممکن است به زمان فرعونی مصر باشد ، اگرچه ما هنوز مطمئن نیستیم.
در خاورمیانه و مصر ، فلافل به یک شکل محبوب از غذاهای خیابانی تبدیل می شود. غالباً ، این ماده به عنوان بخشی از سایر بخشهای کوچک غذایی که به عنوان میوز شناخته می شوند ، خورده می شود.
امروزه ، آنقدر در مصر بسیار محبوب است كه حتی مک دونالد نسخه فلافل خود را ارائه می دهد ، اما به طور پیش بینی شده "McFalafel" را به عنوان بخشی از منوی صبحانه خود ارائه می دهد.
پس از خدمت عمدتا در رستوران ها و محلات در یهودیان در آمریکای شمالی ، پس از 1970 محبوبیت زیادی به عنوان غذای خیابانی پیدا کرد و امروزه اغلب به عنوان گزینه ای بدون گوشت برای گیاهخواران ارائه می شود.
امروز بهانه بزرگی است که فلافل را در وعده های غذایی خود گنجانید - در یک بازارچه خیابانی خیابانی یا در یک رستوران خاورمیانه سرگردان شوید و غذاهای معتبر فلافل را امتحان کنید!
اگر می خواهید فلافل خود را تهیه کنید ، تعجب می کنید که ساده کردن نسخه های خوشمزه خودتان چقدر ساده است! نسخه مصر فقط از حبوبات فوا استفاده می کند ، اما در غرب معمول است که از نخود ساخته شود - اما از نسخه های مورد نظر خود استفاده کنید. شاید حتی هر دو را امتحان کنید؟
نخودها به خودی خود ممکن است کمی کسل کننده باشند ، بنابراین بیشتر سازندگان فلافل برخی از ادویه جات ترشی جات مانند گشنیز و زیره را ریخته و جالب می کنند. اگر آن را در نان پیتا پیچیدید ، حتما مقداری سالاد تازه و سس نیز در آن قرار دهید. به طور سنتی ، با تاهینی سرو می شود ، اما شما می توانید هر سس مورد نظر خود را انتخاب کنید!

۱۲ژوئن ⁧روز آگاهی از سندرم لانه شلوغ⁩ است. وقتی فرزندان بالغ خانه را ترک نمی‌کنند یا بار دیگر به خانه والدین بازمی‌گردند، پدر و مادر اختیار خانه خود را ندارند و شرایط برای هر دو طرف نامساعد می‌شود

۱۲ژوئن  روز جهانی منع کار کودکان است. امسال شعار #منع_کار_کودکان این است: «کووید۱۹: اکنون بیش از هر زمان دیگری از کار کودکان محافظت کنید.»

۱۲ژوئن ⁧ روز دوست داشتن⁩ است. این روز به سال ۱۹۶۷ محدودیت قانونی ازدواج بین سیاه و سفیدپوستان در آمریکا برداشته شد و ازدواج میان‌نژادی قانونی و آزاد شد.

۱۳ ژوئن  روز چرخ خیاطی است. روایت است که در سال ۱۷۵۵ چارلز فردریک ویسنتال چرخ خیاطی را اختراع کرد اما بارتلمی تیمونی‌یر در دهه ۱۸۵۰ بود که چرخ خیاطی را به تولید انبوه رساند.

دومین شنبه ماه ژوئن، که امسال مصادف است با ۱۳ ژوئن، ⁧ روز بافتن در عموم⁩ است. بافتنی هنری است فردی که در فضای عمومی به یک کار گروهی و دوستانه همراه با یادگیری بدل می‌شود

امسال ۱۳ ژوئن ⁧ روز جهانی جین⁩ است. مشروب جین از تقطیر میوه درخت ⁧اُرس⁩ که نوعی سرو کوهی است به دست می‌آید و طرفداران زیادی هم دارد.

امسال ۱۳ ژوئن ⁧ روز جهانی عروسک⁩ است. یکی از سنت‌های این روز هدیه دادن ⁧#عروسک⁩ به کودکان و حتی بزرگسالان است

۱۳ژوئن ازسوی سازمان ملل ⁧ روز جهانی آگاهی از آلبینیسم⁩ نام‌گذاری شده است.آلبینوها به دلیل عدم تولید رنگ‌دانه،پوست وموی سپید دارند و به‌خاطر باورهای غلط درجوامع مختلف مورد تبعیض قرار می‌گیرند. ⁧#زال⁩ قهرمان اساطیری شاهنامه ⁧#آلبینو⁩ بود.

بهترین فلافلی شهرتان کدامند؟ کلیک کنید