ادویه های هندی و طب سنتی
ادویه های هندی و طب سنتی

ادویه های هندی و مزه بی نظیر غذا ها

ادویه ها ، چاشنی و طعم دهنده بینظیر غذا ها هست، هرچند ادویه های هندی به علت اینکه اکثر آنها بسیار تند است متناسب با ذائقه عده ای نباشد و باعث اذیت شدن معده آن ها شود اما با این حال طرفداران زیادی دارد و در برخی رستوران ها از آنها استفاده می شود و حتی گاهی منویی از غذاهای هندی هم ارائه می دهند..

ادویه های هندی فقط کارشان طعم دار کردن و خوشمزه یا تند کردن غذا ها نیست بلکه فواید دیگری هم دارند برای مثال می توان از ادویه ای به نام آنقوزه نام برد که با اینکه بسیار تند است و حتی گاهی عده ای نتوانند آن را مصرف کنند ولی برای سیستم گوارش مفید است و هضم غذا را هم حتی راحتتر می کند ، میتوان برای کسانی که دچار مشکل در هضم غذا هستند مقداری از آنقوزه را استفاده کرد ، همچنین آنقوزه برای تسکین نفخ شکم و حتی برای درمان سرما خوردگی نوزادان استفاده می شود.

ادویه ای دیگر که می توان نام برد میخک است ، میخک همانند سایر ادویه های هندی کاملا طعمی تند دارد اما این تمام ماجرا نیست ، جالب است بدانید که از میخک می توان در زمانی که دچار دندان درد میشوید استفاده کنید و خیلی سریع  درد شما را درمان می کند ، به همین علت است که امروزه در صنعت خمیردندان سازی از این ادویه مفید استفاده می کنند ، اما این تمام ماجرا نیست ، میخک خاصیت  ضد باکتری و ضد عفونی کننده ای دارد و این دلیلی بر این مدعاست که از میخک بتوان به عنوان درمان های خانگی استفاده کرد.

معجزه ای دیگر از دنیای زیبای ادویه ها ، ادویه ای است به نام رازیانه، یک پیشنهاد عالیست و خوب برای تمام کسانی که مایل به جاودانگی جوانی شان هستند چرا که رازیانه به علت غنی بودن از ویتامین C  باعث کند تر شدن روند پیری میشود اما این تمام ماجرا نیست ، و داستان رازیانه به اینجا ختم نمی شود ، رازیانه سرشار از ویتامین های مختلفی همچون ویتامین K ,B6, A  هست و همچنین منبع بسیار غنی از آهن ، کلسیم ، مس ، روی و سلنیوم است..

حال نوبت آن است که نام ببریم از ملکه ی ادویه ها ، هل ، هل خوش طعم و خوش بو، که موارد استفاده آن فراوان است، قبل از هرچیز باید ذکر کرد که هل دو نوع است هل سبز و هل سیاه. 
یک خبر خوب برای کسانی که مدت ها است از بوی بد دهان  خود رنج میبرند یا حتی نه از بوی دهان دیگران ،کافیست به آنها این ملکه ی ادویه ها را به آنها معرفی کنند چرا که هل باعث رفع بوی بد دهان میشود ، دیگر خاصیت هل درمان سوء هاضمه است ولی تنها به این موارد نمی شود بسنده کرد بلکه هل خاصیت های فراوان دیگری هم دارد مثل درمان عفونت های دندان و لثه ، درمان ناراحتی گلو ، درمان گرفتگی ریه ، درمان التهاب پلک و سل ریوی و ....

ادویه ای که کار دستگاه تصفیه خون را انجام می دهد، به نام شنبلیله ، این گیاه علاوه بر تصفیه خون شما ، معده شما راهم پاکسازی می کند . اگر در خانواده خود کسی مبتلا به دیابت هست میتوانید او را با شنبلیله آشنا کنید به این علت که شنبلیله از قدیم برای بهبود قند خون به کار می رود. اما تنها این خبر خوشحال کننده برای دیابتی های عزیز نبود ، عده ای از افراد دیابتی هم مبتلا به دیابت هستند و هم مبتلا به کلسترول ، شنبلیله معجزه ای زیبا برای این افراد است چرا که با یک تیر دو نشان می زند هم قند خون را بهبود می بخشد و هم کلسترول را درمان می کند.

 

جهت نمایش رستورانهای هندی کلیک کنید