معنای غذای سر آشپز در رستوران ها چیست؟
معنای غذای سر آشپز در رستوران ها چیست؟

معنای غذای سر آشپز در رستوران ها چیست؟

شاید برای اکثر ما پیش آمده باشد که به یک رستوران یا کافی شاپ یا حتی سفره خانه و فود کورد که می رویم در وهله اول با دیدن منو به غذای سر آشپز آن رستوران یا فود کورد و ... توجه میکنیم چرا که اطمینان داریم غذای سرآشپز در هر رستوران و کافی شاپی بهترین نوع غذا هست.

و این امر مثل روز روشن است که چرخ یک رستوران با یک سرآشپز حرفه ای و با تجربه و آشنا به مواد غذایی و طعم ها و ادویه ها و حتی نحو طبخ غذا میچرخد ، یک سرآشپز خوب ، باید توانایی خلق یک غذای بینظیر را داشته باشد به گونه ای که هیچ شخص دیگری نتواند آن غذا را مثل سر آشپز درست کند.

لازم به ذکر است که ، سرآشپز است که منوی رستوران یا سفره خانه و یا کافی شاپ و ... را تعیین می کند ، 

و نکته ای ممکن است توجه شما را به این امر جلب کند این است که بر چه اساس و چگونه منو را سرآشپز تعیین می کند؟ و حتی ممکن است این سوال پیش آید که یک سرآشپز بر چه اساسی در منو ، عنوانی به نام غذای مخصوص سرآشپز را قرار میدهد؟

پاسخ های متعددی میتوان به این سوال داد :


1_از آنجایی که وظیفه یک سرآشپز تعیین مواد اولیه برای یک رستوران است و این سرآشپز است که به نحوه کار،  پخت غذا، تهیه دسر ، پیش غذا، سوپ و.. دیگر آشپزها نظارت میکند ، گاهی پیش می آید که مقداری از مواد اولیه ای که تعیین کرده بود باقی بماند یا حتی به قول معروف زیاد بیاید

 در این مواقع سرآشپز با این مواد یک غذا یا پیش غذا درست می کند ، مثلا سوپ درست می کند یا یک پیتزا با مخلوطی از این مواد. و نام آن را در منو تحت عنوان غذای سرآشپز می نویسد..

2_موردی دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که وقتی سرآشپز مواد اولیه فودکورد را تعیین می کند ، برخی مواد ممکن است بسیار گران تر باشند نسبت به سایر مواد اولیه..

 و این امکان برای رستوران نیست که هرروز این غذا را سرو کند پس در اینصورت در یک روز خاص در هفته اعلام می کند که غذای مخصوص سرآشپز در آن روز سرو میشود.

3_مورد سوم و یا مورد آخر این است که اکثر سرآشپز ها دارای تحصیلات عالی و با تجربه ای چندین ساله ، و آشنا به مواد غذایی ایرانی و خارجی هستند

 و به راحتی میتوانند در مواقعی که مواد اولیه اضافه می آید با آن مواد غذایی را طبخ کنند که برای اولین بار توسط آنها این غذا طبخ شده باشد و جز خود سر آشپز کس دیگری دستور العمل آن و شیوه پخت آن را نداند و بلد نباشد..که در اینصورت در منو رستوران تحت عنوان غذای سرآشپز قرار می گیرد..

 

جهت نمایش بهترین سرآشپزهای ایران کلیک کنید