2 ژوئن روز جهانی اختلال تغذیه
 2 ژوئن روز جهانی اختلال تغذیه

۲ ژوئن روز جهانی اقدام برای اختلال تغذیه است.

 اختلالی که فرد را به گرسنگی کشیدن، پرخوری یا رفتارهای ناسالم مشابه وادار می‌کند. هدف این روز آگاهی از درمان‌پذیری و همچنین حمایت پزشکی و بهداشتی از افرادی است که دچار اختلال تغذیه هستند.
بی نظمی در خوردن غذا: نمی توان صبر کرد!
سالانه در سراسر جهان ، 2 ژوئن "روز اقدام جهانی اختلالات خوردن" است.
تلاش جمعی به رهبری فعالان مردمی ، داوطلبان و بیش از 200 سازمان در 45 کشور جهان ، سازمان ها و فعالان میزبان برنامه های زنده محلی ، پخش جلسات ، روشنایی ساختمان ها و نقاط دیدنی به رنگ بنفش خواهند بود و از رسانه های اجتماعی برای اقدام استفاده می کنند. .
امسال انتظار داریم اقدامات سیاسی بیشتری توسط دولتها و رهبران انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مراقبان از حمایت ، کارمندان مراقبت های بهداشتی و آموزش صحیح برخوردار خواهند شد و افراد و خانواده های آسیب دیده می توانند سریعاً و براساس شواهد درمان شوند.
چرا "ما نمی توانیم صبر کنیم صبر کنیم"؟
تخمین زده می شود که در سراسر جهان ، بیش از 70 میلیون نفر مبتلا به اختلال خوردن باشند ، از جمله بی اشتهایی ، بولیمی ، اختلال در خوردن غذا ، و در غیر این صورت اختلالات خوردن تغذیه مشخص شده (OSFED)
 اختلالات خوردن بالاترین میزان سقط جنین در هر بیماری روانی را دارد.
اختلالات خوردن در افراد مبتلا به همه جنس ، گرایش های جنسی ، سنین ، طبقه اجتماعی اقتصادی ، توانایی ها ، نژادها و پیشینه های قومی تأثیر می گذارد. وقت آن است که اقدام کنیم.
خبر خوب! در هنگام درمان زودرس و صحیح ، اختلالات خوردن بیشترین و سریعترین سرعت بهبودی را دارند!


۲ ژوئن روز جهانی کارگران جنسی⁩ است. این روز برای کاهش خشونت پلیس علیه کارگران‌جنسی، کاهش تحقیر و توهین عمومی به آن‌ها و همچنین برای آشنایی با حقوق ⁧#کارگران_جنسی⁩ نام‌گذاری شده‌است و نماد آن چتر قرمز است.

جهت نمایش ارگانهای کنترل تغذیه کلیک کنید