چرا ورزشکاران انجیر خشک مصرف میکنند ؟
چرا ورزشکاران انجیر خشک مصرف میکنند ؟

چرا زنان باردار و ورزشکاران انجیر خشک مصرف کنند ؟ و در چه شرایطی نباید مصرف کنند؟

انجیر میوه ای شیرین و خوش طعم است که می توان آن را در وعده صبحانه به تنهایی یا همراه با مواد غذایی دیگر میل کرد ، مصرف انجیر چه به صورت خشک شده به صورت تنها و یا  مخلوطی از انجیر خشک و سالاد و حتی ماست  و چه به صورت تازه ، دارای فواید بسیاری برای بدن است چرا که انجیر غنی است از کلسیم ، آهن و حتی پتاسیم هست.

اما این میوه دلنشین و خوشمزه درست است که فواید بسیاری دارد و حتی اگر در ساعات اولیه روز میل شود باعث می شود که تا آخر شب انرژی حاصل از مصرف آن در طول روز سوزانده شود اما به علت مواد قندی بسیاری که در آن نهفته شده است برای افراد دیابتی خصوصا عزیزانی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند به هیچ عنوان سفارش نمی شود و مضر است..

ممکن است برای بانوانی که قصد بارداری دارند و یا حتی باردار هستند این سوال پیش بیاید که آیا می توانند در طولی این مدت ، انجیر مصرف کنند یا خیر؟ می توان یک پاسخ کلی به سوال این عزیزان داد و آن این است که این مصرف انجیر در این دوران حساس ، بستگی به بدن شما دارد ، در کل مصرف انجیر خوب است حتی برادر دوران بارداری اما بهتر است برای اطمینان خاطر خود قبل از مصرف این میوه بهشتی با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تجویز پزشک تان انجیر نوش جان کنید..  اما در مورد مصرف انجیر خشک در دوران بارداری ذکر این فواید ضروری است ،  که بانوان باردار با خیال راحت می توانند انجیر خشک مصرف کنند تا هم خودشان و هم جنین آنها دورانی را با سلامت کامل بگذرانند ،  چرا که انجیر باعث می شود که کلسترول خون و فشار خون این عزیزان تنظیم شود .

اما درمورد ورزشکاران که آیا می توانند انجیر مصرف کنند یا خیر؟

ورزشکارانی که به دنبال افزایش حجم ماهیچه های بدن خود هستند می توانند این میوه مقوی و پر کالری را نوش جان کنند تا شاهد خاصیت فوق العاده و چشمگیر آن شوند. و همچنین باعث می شود که در طول تمرین های ورزشی قند خون ورزشکاران ثابت بماند و افت قند را احساس نکنند. و نهم تر اینکه باعث سلامت قلب و عروق آنان می شود چرا که انجیر کلسترول پایینی دارد و یک میوه بسیار مناسب برای ورزشکاران عزیز است..

همچنین لازم به ذکر است که ورزشکارانی که بعد از اتمام ورزش یا در حین ورزش کردن دچار گرفتگی عضلات می شوند می توانند با مصرف روزانه انجیر از شر این گرفتگی ها و درد های پس از آن رهایی یابند. 

اما طبیعتا هر چیزی که فوایدی داشته باشد قطع به یقین مضراتی نیز برای عده ای دارد مثلا همین انجیر دلنشین را اگر کسانی که کبد آنها ضعیف است میل کنند برای آنان دیگه نه تنها فایده ای ندارد بلکه مضر هم هست ، و یا اگر کسانی که نام بردیم که می توانند انجیر مصرف کنند و سایر افراد ، در مصرف انجیر زیاده روی و اسراف کنند باعث نفخ شکم و حتی اسهال و مهم تر زیان رساندن به چشم های شان میشود ولی اگر همچین اتفاقی رخ داد و شخصی به مقدار خیلی زیادی انجیر مصرف کرد می تواند با مصرف کرفس از عواقب سوء آن جلو گیری کند.. و به عنوان نکته آخر باید ذکر کرد که کسانی هم که دچار اختلال در روده و معده هستند باید از میل کردن این میوه دلنشین جدا خود داری کنند ، چرا که هدف از میل کردن مواد غذایی مفید بودن آن برای بدن و سلامتی است ، پس با زیاده روی در مصرف میوه ها و مواد غذایی و یا با استفاده از میوه ها و غذا های ممنوعه برای بدن تان ، سلامتی خود را به خطر نیندازید..

 

جهت نمایش اطلاعات وارد کنندگان انجیر خشک به بازار تهران کلیک کنید