تاریخچه ((فست فود)) از ابتدا تا کنون
تاریخچه ((فست فود))  از ابتدا تا کنون

تاریخچه فست فود 


با شنیدن نام فست فود به یاد غذاهای خوشمزه و خوش طفم انا با کالری و چربی بالا می افتیم ، اما چه شد فست فودی ها به وجود آمدند و اولین فست فودی ها به چه شکل و صورت بود ؟ آیا با ظاهر امروزی فست فود ی ها مشابهت دارد یا ظاهر امروزی این مغازه ها ، ظاهری تحریف شده از شکل اولیه فست فودی ها است..فست فود یا غذای فوری غذایی است که با سرعت طبخ و آماده می شود.و لازم به ذکر است که فست فود به شکل خانگی تهیه نمی شود و برای تهیه آن حتما باید به رستوران ها مراجعه کرد.


اما واصل و شعار اولین فست فودی ها این بود که با آمدن آنها کار مادران کمتر و راحت تر شده چرا که اولین فست فودیی های تاریخ غذاهای خود را به صورت گرم پشت یک دستگاه قرار می دادند ، دستگاهی همانند ، دستگاه های امروزی که اتومات است و با آن امروزه می توان انواع نوشیدنی ها شکلات را خریداری کرد ..با انداختن سکه ای داخل آن محفظه گرم غذاهای آماده و گرم تهیه می کردند..

و بعد از گذشت حدود سی سال سر و کله مک دونالد پیدا شد ، که نام مک دونالد مترادف با صنعت فست فود بود .برادران مک دونالد وقتی شروع به کار کردند تنها با یک باربیکیو مشغول به کار شدند .همبرگر های معروف و استیک های گران قیمتی را به مردم عرضه می کرد و طرفداران بسیاری در این صنعت داشت. 

و اما در ایران سربازان در زمان جنگ با استفاده از سپر های خود نان می پختند و پنیر و خرما میخوردند به همراه نان.. و شواهد حاکی از آن است که اولین مدل های فست فود به این شکل در ایران رواج پیدا کرده بود.. و بعد از گذشت سالیان متمادی در دهه چهل شمسی اولین همبرگر ها وارد ایران شدند‌‌. گذشت و گذشت تا اینکه به دوران امروزی و فست فودی های الانه رسیده ایم ، فست فودی هایی که در آنها انواع ساندویچ ، انواع برگر ها ، سوخاری ها و پیتزا و سالاد عرضه می شود.


راه اندازی یک فست فودی کار سختی نیست و شاید به همین علت است که روند بسیار زیادی از گسترش آن در کشورهای در حال توسعه خصوصا کشورمان مشاهده می کنیم چرا که حتی اغلب این فست فودی ها حتی جایی برای نشستن مشتری ها و میل کردن غذا ندارند و صرفا به صورت همان شکل اولیه خود که یک دستگاه اتومات غذاهای گرم را به مردم عرضه میکرد با انداختن سکه عمل می کنند با این تفاوت که اینک به جای دستگاه عده ای مشغول به اینکار هستند ..


با اینکه این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه است اما به علت چربی و کالری بالایی که دارد باعث بیمار های قلبی و عروقی می شود و همچنین باعث اضافه وزن بسیار زیاد ، نکته ای که حائز اهمیت است این است که با مصرف فست فود ویتامین ها و مواد معدنی کمتری جذب بدن می شود و خوب به طبع اگر مادران غذا هایی گرم و پرتنوع و باب میل فرزندان و خانواده خود درست نکنند و این امر باعث شود که فرزندان ، خصوصا فرزندان در حال رشد به سمت فست فود ها روند و بدن آن ها دچار کم بود ویتامین و مواد معدنی شود و چیزی جز چربی و نمک و کالری دریافت نکنند. هم چنین از عواقب بسیار بد مصرف فست فود ها که در طی زمان بروز می دهد ، بیماری های قلبی است ، شایع بودن بیماری های قلبی و عروقی نشان دهنده آن است که افراد آن جامعه مصرف فست فود بسیار بالایی را دارند.

 

جهت نمایش فست فودهای شهرتان کلیک کنید