روز جهانی همبرگر , 28 مه
روز جهانی همبرگر , 28 مه

۲۸ مه روز جهانی همبرگر است.
 غذای فست فودی که طرفداران زیادی در دنیا دارد و معمولا با سیب زمینی سرخ‌شده سرو می‌شود. یک امروز می‌توانید به کالری توجه نکنید و همبرگر نوش جان کنید.روز جهانی همبرگر جشن همبرگر را جشن می گیرد! به طور سنتی ، یک همبرگر شامل یک تکه گوشت گاو زمینی است که از آن سرخ شده ، کباب شده و یا شعله آن گرفته شده است و در یک نان سرو می شود. چاشنی هایی از قبیل سس گوجه فرنگی ، خردل ، سس مایونز و شیرینی غالباً شامل مواردی همچون کاهو ، گوجه فرنگی ، پیاز ، بیکن ، ترشی و پنیر است. علاوه بر همبرگر ساخته شده از گوشت گاو ، انواع زیادی از همبرگر ، مانند همبرگر بوقلمون ، همبرگر سبزیجات و همبرگر بیسون وجود دارد. همبرگرها معمولاً در رستوران های فست فود و ناهارخوری ها و حتی در رستوران های سطح بالا سرو می شوند.
افراد زیادی وجود دارند که ادعا می کنند این همبرگر را اختراع کرده اند. برخی منابع می گویند که لوئیس لاسان این کار را انجام داده است ، در ناهار لوئیس در نیو هاون ، کانکتیکات ، در تاریخ 28 ژوئیه 1900. مهم نیست که چه کسی با همبرگر روبرو شد ، اما حدود نوبت قرن نوزدهم ایجاد شد و محبوبیت آن زیاد بود. در نمایشگاه جهانی 1904 در سنت لوئیس افزایش یافت. برخی از رستوران های اولیه محبوب که در خدمت آنها همبرگر بودند قلعه سفید از سال 1921 شروع شد ، Kewpee همبرگر در سال 1923 ، Big Boy در سال 1936 و آغاز McDonald در سال 1940 شروع شد. اگرچه همبرگر در ایالات متحده ایجاد شده است ، اما نام آن از این شهر گرفته شده است. از هامبورگ ، آلمان.

۲۸ مه #روز_جهانی_اقدام_برای_سلامتی_زنان است. این روز با هدف افزایش آگاهی از سلامت جنسی زنان و کنترل تولید مثل است. حقوق جنسی، بخشی از حقوق زنان  است که به طور سیستماتیک در بسیاری از نقاط جهان نقض می‌شود. 

۲۸ مه روز_جهانی_بهداشت_قاعدگی است. شعار این روز، امسال با توجه به شیوع کرونا به چالش‌های زنان در دوران عادت ماهانه انتخاب شده‌است: «پریود در همه‌گیری»

۲۸ مه روز_خودارضایی است. این روز برای پشتیبانی از حق طبیعی افراد برای انجام خودارضایی و حمایت از جنبش آزادی جنسی نام‌گذاری شده است. امروزه برخلاف باورهای مذهبی و عرفی، خودارضایی برای سلامتی فرد مضر معرفی نمی‌شود.

۲۸ مه  روز_عفو_بین‌الملل است. عفو بین‌الملل سازمانی غیر دولتی است که سال ۱۹۶۱ و پس از انتشار مقاله «زندانیان فراموش شده» با هدف جلوگیری از نقض #حقوق‌بشر و اجرای عدالت برای قربانیان نقض حقوق‌بشر در لندن تاسیس شد.

۲۸ مه  روز_جهانی_سرطان_خون است. روزی برای حمایت از مبتلایان به سرطان خون و تشویق مردم برای اهدای سلول‌های بنیادی

۲۸ مه  روز_جهانی_گرسنگی است. روزی برای از بین بردن گرسنگی در سراسر جهان و دسترسی آسان غذا برای همه. شعار امسال این است: اهمیت روز جهانی گرسنگی در میان همه‌گیری ویروس کرونا

جهت نمایش فست فودهای شهرتان کلیک کنید